Suntour XC75-M első teleszkóp

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
  • Modellév: 2004
  • Listaár: 55.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

Pandris avatar
Pandris
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 1 évig, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Hát első villának elmegy, szép színe van és a padkáknál mozog, ahogy kell.
Hátrány
Nálam egy kicsit hamar kotyogóssá vált, igaz ez kb. 1 évet jelentett. Addig jól bírta, de erdős terepre ne vidd
Tapasztalat
Aki első villát vesz magának, az ilyet vegyen. Nem rossz, de nem is van a toppon. olcsónak kb. olcsó, bár én a bicajjal együtt vettem.
Erre ajánlom
város, kisebb erdei utak
Szerinted hasznos?

Doms avatar
Doms
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 1 évig, varacskosdisznóként használtam
Előny
szép, a lockout jól működik (már akinek kell)
Hátrány
nem mozog elég finoman, az előfeszítőállító tekerentyű inkább dísz
Tapasztalat
nekem az elején iszonyat szarul működött, aztán miután rányomtam izomból egy kiló csavarlazítósprayt beindult, olyannyira, hogy kapásból koppant is, már akkor is, ha egy bunnyhoz vettem lendületet, de pont annyit lehetett rajta állítani, hogy most nem koppan le.
Erre ajánlom
kezdőknek jó, profibbak inkább gyűjtsenek jobbra. xc-re, de laza dh is pálya, ha nem vagy túl állat, és testes
Szerinted hasznos?

Derrick avatar
Derrick
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Jól néz ki, nem nehéz, elég merev tárcsafékhez, van lock out-ja, 3000 km után sem kotyogósodik, simán mozog.
Hátrány
Nem elég érzékeny a mozgása,kopik a becsúszóról a bevonat, csillapítás állitása gyakorlatilag nem működik.
Tapasztalat
Szóval majdnem 2 éve megvan, több mint 3ezer kilóméterrel. Főleg városban használtam, eddig nem kotyog, nem elég érzékeny a mozgása szóval minden giringy-göröngyöt nem nyel el viszont nem kezd el pogózni ha ráhajtok, hidegben is ugyanúgy mozog, az első 3 centi kapásból benyomódik mikor ráülők a bicóra, de még igy is marad elég rugóút.
Erre ajánlom
Normál hétköznapi használatra tökéletes, kissebb ugratásoknál városban jól szuperál.
Szerinted hasznos?

Picikacsa avatar
Picikacsa
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Háát, mondjuk merev, és nem tekeri a tárcsafék.
Hátrány
Nem mozog. Locout szar. Olajpatronos. Becsúszószárról a bevonat kopik. Csillapításállítás kvázi nulla, arra jó, hogy van mit tekergetni...
Tapasztalat
Egyszerűen semmit sem mozog ki a 82-84kg-om alatt, sőt 100kg-os ismerősöm alatt sem indult meg. Lyukakban, patkákon próbálgattam, nem sok sikerrel. Hegyi zúzás után meg le akart szakadni a karom... Pedig bőven 20 fok felett próbálgattuk. Ha bekentem a becsúszószárakat, szépen mozgott kb 5 km-ig, de aztán visszakeményedett!!! A Lockout meg nem teljesen merevíti ki... Inkább Judy C, legalábbis ebben az árban.
Erre ajánlom
Nagyon enyhe terep, város, túra.
Szerinted hasznos?

Hari avatar
Hari
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, varacskosdisznóként használtam
Előny
Elég jól mozog, szinte végig kimozogja a telóutat, de koppanni még nem hallottam!!Nem vagyok valami testes állat, alattam szépen mozog, de még a testesebb haverjaim alatt sem koppant le!!
Hátrány
Hidegben szinte alig mozog vmit, max abban a pár órában, amikor kihozod a garázsból és megállás nélkül tolod vele az ipart:)
Tapasztalat
Már leírtam
Erre ajánlom
Főleg a kezdőknek, az alapok tanulására tökéletes, talán még a haladók is próbálkozhatnak vele!De a profik inkább hozzá se nyúljanak:]
Szerinted hasznos?

Pomogács avatar
Pomogács
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Szerintem elég jól csillapít - hidraulikus, kikapcsolható, nem nehéz annyira, viszonylag finoman mozog, massziv kialakitás - nem csavarja a tárcsafék.
Hátrány
Azér annyira nem viszi túlzásba, kis görönygyöket alig veszi észre. Kopik róla a teflon bevonat vagymiaz.
Tapasztalat
Szerintem nemrosz, az én 75 kilómmal a kissebb görönygyöket ugyan nem reagálja le valami vajpuhán, de nagyobb ugratásoknál huppanóknál szépen csillapít, és pogózásra sem hajlamos. Jó a lock out, a csillapítás állitás viszont elég kis különbséget hoz. Szeretek nagyokat fékezni de nem vettem észre hogy tudná csavarni a tárcsafék, viszont nagyobb fékezéshez meg mármeg benyomóódik. Hát egy rugós telóhoz képest k*rv*jó, de mia f*szér kopik a bevonat a becsúszó szárakon - más telókon is ez van???
Erre ajánlom
Városban, enyhébb terepezéshez nagyon jó.Ha nem vagy egy dagatt állat akkor végülis bírja a keményebb bevetést is.
Szerinted hasznos?

Szepike avatar
Szepike
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Olcsó, és fekete :) ha értitek... :) de ki lehet iktatni!
Hátrány
Súlyom nem kicsi, de ha nem "kapcsolom ki" akkor egy sima padkáról esés közben is végigér a 8 centi!!! ha meg kikapcsolom, akkor előbb utóbb félő hogy eldurran...
Tapasztalat
Nem lenne rossz, csak le kellene fogynom. Nagy terhelést amúgy nem szereti mert elég puha, de nem egy rossz darab. Igazából addig jó, amíg a balesetes 2 év kihagyás után újra megszokom a 2 kereket, és összerakok egy kis lóvét a Manitoura.
Erre ajánlom
igazából akárkinek, akimax 80-90 kg. inkább 80. :) ja, és csakis város, vagy finom terep!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XC75-M termékkel kapcsolatban: