Suntour XCR-P-RL 100 első teleszkóp

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2015 (frissítve: 2015.10.)
  • Listaár: 37.640 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

beczl avatar
43 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Tipus: XCR P-RL 80mm
  • Magnézium test, újabb 32mm-es STKM acél becsúszószárak, 255mm hosszú acél nyak
  • Előfeszités, ami 14 fokozatban könnyen állitható
  • Nitrogénpatronos csillapitás, ami egészen jól működik átlag terepen, aszfaltúton. 100 kilómmal + még felcucolt biciklivel is jól csillapit és rugózik
  • A teleszkóp nekem 80mm-ból kb 70-75mm-t kimozog
  • PM-es tárcsafék bakok. 180-as tárcsát használva semmi csavarodás vagy deformáció
  • A Remote Lock könnyen és gyorsan vezérelhető a kormányról. A régebbi mechanikus lock-outokkal szemben ez a villa bármely állásában lockolható, nem kell teljesen tehermentesiteni azt.
  • Van hely a szélesebb guminak, nem fog elakadni
Hátrány
  • Az előfeszités hatását érezni csak keveset éreztem, azt is inkább aszfalton.
  • A szimering eléggé koszolódik, gyakran kell takaritani, mindenképpen ajánlott rátenni egy védőt
  • A festése tartósnak néz ki, de a matricázása eléggé trehány munka
  • Ennyi pénzért adhattak volna már a remote lockout-hoz bowdenházat is (40cm-es kell). ez sajnos NEM JÁR a villához, csak a csupasz bowden!!
Tapasztalat
  • Előtte egy 2008-as gyártású XCM V2-t nyúztam, ahhoz képest ez ég és föld. Lágyabban mozog, van csillapitása, kormányos a lock-out, jobb anyagfelhasználás mellett kiforrottabb konstrukció jellemzi.
Erre ajánlom
  • Aszfalt, könnyű terep
Ennyiért vettem
29000
Mért tömeg
2310 g
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Night avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

-rugózása, csillapítása egész vállalható, amíg nem mész le a döngölt földútról

-törni repedni talán nem fog, 85 kilóm alatt 180as tárcsával csavarodást nem látok

Hátrány

-merevség nincs

-rugó túl puha, elvileg 70 kilóig ajánlják, erősebb alkatrészként nincs. Tuninggal (rugó alátétezés, elasztomer vágás) fellelhető benne némi progresszió, és kimozog a 100ból 70-80mm-t

-full műanyag belső, minimális kotyogásuk már újan is volt

-becsúszóra védő ajánlott, szimmering beengedi a port

Tapasztalat

Régebbi darab, újabbak 32es becsúszóval állítólag jobbak, de a rugó azokban is túl puha...csillapítás nélküli XCT-hez képest előrelépés, de összeségében nem tudom ajánlani. (Ahhoz képest sokszor 200-300 rongyos bringára is ilyet tesznek gyárilag, holott akár csak +10-20 rongyot hozzátéve az új árhoz már egész más a választék)

Erre ajánlom

Aszfalt, földút max, igazán könnyű terep

Ennyiért vettem
Bringán volt
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hazafy04 avatar
10 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Igényesen néz ki finoman mozog csak melegben használtam így nem tudom hidegbe mit produkál. Sarat elviseli nem volt vele baj de miután hazaértem letisztítottam. V fékkel használtam.  Fél évig hétvégente használtam akkor  azalatt az idő alatt gond nem volt. Telóut 85% át kimozogta.

Hátrány

Egy alkalommal kapott egy nagyobb pofont nagy gödörtől de olyanyira hogy a kifröccsenő olajból én is kaptam. Mást nem tapasztaltam. Nagyon nehéz.

Erre ajánlom

Hétvégére erdei kisebb túrákra imán de csak semmi durvulással.

Ennyiért vettem
33000
Csatolt képek
Suntour XCR-P-RL 100  2013 első teleszkóp
Suntour XCR-P-RL 100  2013 első teleszkóp
Suntour XCR-P-RL 100  2013 első teleszkóp
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
 
rugóút:

100 mm


 
rugózás:

acélrugó


 
csillapítás:

van (olaj)


 
becsúszószár átmérő (mm):

30


 
váll:

Alumínium


 
villanyak átmérő (coll):

1 1/8


 
villanyak anyaga:

Cr-Mo


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

van


 
lock-out:

van


 
színválaszték:

fehér


tömeg:

2100 g


Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCR-P-RL 100 termékkel kapcsolatban: