Suntour XCR-P-RL 100 első teleszkóp

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2015 (frissítve: 2015.10.)
  • Listaár: 37.640 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




Night avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

-rugózása, csillapítása egész vállalható, amíg nem mész le a döngölt földútról

-törni repedni talán nem fog, 85 kilóm alatt 180as tárcsával csavarodást nem látok

Hátrány

-merevség nincs

-rugó túl puha, elvileg 70 kilóig ajánlják, erősebb alkatrészként nincs. Tuninggal (rugó alátétezés, elasztomer vágás) fellelhető benne némi progresszió, és kimozog a 100ból 70-80mm-t

-full műanyag belső, minimális kotyogásuk már újan is volt

-becsúszóra védő ajánlott, szimmering beengedi a port

Tapasztalat

Régebbi darab, újabbak 32es becsúszóval állítólag jobbak, de a rugó azokban is túl puha...csillapítás nélküli XCT-hez képest előrelépés, de összeségében nem tudom ajánlani. (Ahhoz képest sokszor 200-300 rongyos bringára is ilyet tesznek gyárilag, holott akár csak +10-20 rongyot hozzátéve az új árhoz már egész más a választék)

Erre ajánlom

Aszfalt, földút max, igazán könnyű terep

Ennyiért vettem
Bringán volt
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
rugóút:

100 mm


 
rugózás:

acélrugó


 
csillapítás:

van (olaj)


 
becsúszószár átmérő (mm):

30


 
váll:

Alumínium


 
villanyak átmérő (coll):

1 1/8


 
villanyak anyaga:

Cr-Mo


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

van


 
lock-out:

van


 
színválaszték:

fehér


tömeg:

2100 g


Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCR-P-RL 100 termékkel kapcsolatban: