Sram X7 első váltó

17 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 18.295 Ft - 24.095 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK




veszigeri avatar
34 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • A régi Shimano Turney első váltómhoz képest mérföldekkel jobb a Sram X.7!! Persze nem egy kategória, és erre számíthattam is:)
  • Ez mindig oda teszi a láncot, ahova kell neki, Sram Pg950-es lánccal.
  • Nem tudom, hogy vált terhelés alatt, mert éppeszű bringás nem vált terhelés alatt, de eddig nem volt olyan helyzet, amikor ne tette volna jó helyre a láncot.
  • Komoly sárban még nem volt dolgom vele, így arról nem sokat tudok nyilatkozni, de szerintem ott is tenné a dolgát!
  • Nekem még nem kezdett kotyogósodni, és remélem még jó sokáig nem is fog, hiszen eddig csak 1 szezonon van túl...
Hátrány
  • Ilyneről nem tudok.
  • Annyira nem egyszerű beállítani, de csak egyszer kell, és utána nagyon sokáig nem kell hozzányúlni!
  • Főként a végállás állítókkalm kell sokat játszani, és ha az megvan, akkor utána újrabovdenezni is gyorsan megy, mert az már abszolút nem vészes.
  • Az ára. Mivel hogy Sram, ami egyet jelent a minőséggel, ezért megkérik az árát...
Tapasztalat

Nekem nagyon bejön. Igazából a hátsó váltóból ragaszkodtam az X.7-eshez, és elsőből elég lett volna valamilyen olcsóbb, de ha már a hátsó X.7-es, akkor legyen teljes az összkép, és mivel ez külföldről jött, ezért olyan áron kaptam meg mint itthon egy X5-öst kaptam volna.

Erre ajánlom

Szinte mindenre! Sok Dh bringán, (ahol elöl több tányér van) is láttam már ilyet, szóval a túrázástól (bár ahhoz kicsit drága) a Dh-ig mindenre! 

Ennyiért vettem
külföldről: 5500Ft-ért
Csatolt képek
Sram X7  2011 első váltó
Sram X7  2011 első váltó
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
bovdenvezetés:

alul-felül húzós kivitel


 
rögzítés:
  • bilincs
  • direkt

 
hátsó fokozatok:
  • 3x9
  • 3x10
  • 2x10

 
váltótest:

hidegenkovácsolt alumínium


 
láncvezető:

hőkezelt acél


tömeg:

137-185 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X7 termékkel kapcsolatban: