Sram X7 első váltó

17 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 18.295 Ft - 24.095 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK




Mammuth avatar
17 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon jó cucc. Sokan elbagatelizálják az első váltó jelentőségét, hiszen csak egy terelő, de ők tévednek. :)  Az én súlyommal megtaposva is tökéletesen vált ( a 90 kilómmal teliből ráálva és magtaposva is úgy vált mintha lazán űlnék a nyeregbe és úgy kapcsolgatnám szóval a lentebbi kommentet nem is értem... gondolom ott nem a terelővel van a baj hanem a sorból más a gyenge láncszem vagy rosszul van beállítva)

Milyen sárba? Hát Sram! A sár az igazi éltetőereje (bár még igazán nem dagasztottam, de kapott már rendesen azért). :D

Én ezt a Sram 870-es láncával használom teljes x7-es sorral. 5-ös. 

Hátrány
Talán a beállítása kicsit körülményes illetve a drótból hajlított 1000 forintos 'terelőknél' azért nehezebb, de ennyi. :)
Tapasztalat
Ez egy olyan cucc amit egyszer megveszel és utánna nagyon sokáig használod. A rugó bika benne és van egy fajta megjelenése (én nagyon meglepődtem, hogy ez az eddig jeletéktelenebbnek tűnő alaktrész mennyire megtudja dobni az összképet. A 'kanál' kidolgozása nagyon masszív nem fog elhajlani csak ha kalapáccsal ütöd sokáig. :) Nálam ez minden szempontból 5 répa.
Erre ajánlom
Úgy érzem ennek is elsősorban terepen van létjogosúltsága. Szóval leginkább XC, Allmountain, Freeride dolgok.
Ennyiért vettem
cca. 5000
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
bovdenvezetés:

alul-felül húzós kivitel


 
rögzítés:
  • bilincs
  • direkt

 
hátsó fokozatok:
  • 3x9
  • 3x10
  • 2x10

 
váltótest:

hidegenkovácsolt alumínium


 
láncvezető:

hőkezelt acél


tömeg:

137-185 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X7 termékkel kapcsolatban: