Sram X9 első váltó

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 17.595 Ft - 28.595 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK




lgabster avatar
25 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Ebben a kategóriában már elvárható, hogy pontosan, és gyorsan váltson egy váltó....erre nincs is panasz.

Könnyű, egyszerű konstrukció. Az egyszerűségből adódóan masszív darab, és bármilyen körülmény között teszi a dolgát.

Bírja a sarat, és a kialakításnak köszönhetően könnyen tisztítható. 

Hátrány
még nem tapasztaltam
Tapasztalat
3 hónap alatt még nem sokat mentem vele, de eddig tényleg semmi panasz rá. Csak az az egy gondom vele, hogy nem illik a bringám összképébe, mivel minden shimano rajta, viszont sürgősen kellett egy új váltó, és a boltosnak csak ez volt raktáron. Így tervezek egy XT-re cserélést. Esetleg ha valaki benne lenne egy ilyen cserében, akkor szóljon
Erre ajánlom
mindenkinek, aki pontos, gyors, erős váltót akar de főleg azoknak, akik szeretnek dagonyázni
Ennyiért vettem
7000
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
bovdenvezetés:
  • alul húzós
  • felülhúzós

 
rögzítés:
  • bilincses
  • konzolos

 
kompatibilitás:
  • Sram
  • Shimano

 
hátsó fokozatok:
  • 3x9
  • 3x10
  • 2x10

 
bilincsméret (mm):
  • 31,8
  • 34,9

 
váltótest:

hidegenkovácsolt alumínium


 
láncvezető:

hőkezelt könnyített acél


tömeg:

160 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Sram X9 - 3x10 és 3x9 első váltó kompatibilis?
1 válasz
utolsó: 2017. júl.
Sram X.9 Top swing vagy Down swing?
2 válasz
utolsó: 2012. nov.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X9 termékkel kapcsolatban: