- olcsó (húsnak híg a leve)
- szabvány bovdenvéget fogadja
- felszerelése egyzserű
- tudunk vele fékezni (inkább csak lassítani)
- törni nem tört (eddig)
- műanyag kar (nyúlik, stabilitása és adagolhatósága nagyon gyenge)
- a bovden előfeszítést szabályozó csavar bár alu, de a műanyag testbe "vágott" menetben forog el. Erősebb húzásnál roncsolódik; hamar tönkre megy a menet a fékkarban)
- a fékkar nagy játékkal bír, hamar kikotyog, kilazúl
- kis fékerő
- nagy fékkarút
Használtan került hozzám, s csak nagyon rövid ideig használtam és méghamarabb esküdt ellenségemmé vált. Volt, hogy más kerékpárját állítottam be, ahol ismét szembekerültem az ősellenséggel a műanyag fékkarral. Alattomos egy jószág. Rengeteg időnket elveszi a beállítással, cserébe valami szerény teljesítménnyel honorálja. Minőségi féktesttel soha nem próbáltam, mindig csak a műanyag-acél változatos csapos V-fékkel (910P); jellemző, hogy együtt jelennek meg a gazdatesten (kerákpáron). Hirtelen járványszerű elterjedése az alacsony kereskedelmi árnak tudható be. Rendszerint alacsonyabb minőségű kerékpárok gyárilag ilyennel vannak szerelve.
Ha ebben a rendszerben kéne jellemeznem (s csak ebben tudom, mert így használtam és találkoztam vele más kerékpárokon is) akkor pont annyit tud, hogy megálljunk vele. Adagolhatóságról nem beszélhetünk, mert tészta módjára nyúlik. Ha kellő türelemmel viseltetünk akkor nagyjából pontosan be tudjuk állítani, ami azt jelenti, hogy akár blokkolni is tudjuk majd a kereket (pofa/felni függő, és az illető súlya is mérvadó).
Nem egy öröm ilyet szerelni, de meg lehet oldani.
Csak használt darabokkal találkoztam, lehet újonnan jobbak a teljesítmény mutatói. Nálam 2 répa, mert lassítani lassítja a kerékpárt.
Nem tudom mennyi létjogosultsága van manapság ezeknek a karoknak.
(Autóba sem tesznek műanyag fékpedált még ha az kisteljesítményű mopedautó is)
Ha kapod fogadd el, ha pénzért adják szaladj el