Shimano SLX fékkar

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 30.000 Ft

HASONLÓ fékkar TERMÉKEK




GeoMan avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Elég jól fog, még akkor is, amikor már ki vannak kopva benne a betétek illetve "fogy belőle" az olaj, de amikor kezdd kikopni, mondjuk a karbantartás esedékessége előtt, a kar távolság állító csavarokkal egész sokat "vissza lehet belőle hozni".

Szervós fék: a fékkar tengelye (10-es a képen), a dugattyúval van összeköttetésben, és egy speciálisan kialakított üregben  képes úgymond "megugrani" (második képen bekarikázva). Így a kar behúzásra először kicsit mozog, kicsit összenyomja a dugattyúval az olajat és így az a csökkenő térfogat miatt "keményebb" lesz, majd  utána hirtelen rányomja a féktengely a fékkardugattyút a fékvezetékben lévő felkeményedett olajjal, féktestdugattyúkkal és végül fékbetétekkel a féktárcsára így hirtelen nagyot fog a fék. Viszont minél jobban kopik a betét/fogy az olaj, annál finomabban lehet adagolni, mivelhogy akkor már az előfeszítéskor nem tud annyira bekeményedni a rendszer (tekintettel, hogy adott mennyiségű olaj nagyobb térfogatban van már), és így nem hirtelen "ránt rá". Ja, igen, ami fontos: úgy kell szétszedni, hogy a behúzott fékkar test felé eső végén be kell nyúlni és kicsavarni egy 2-es méretű kis imbuszcsavart (9-essel jelöltem a képen), az rögzíti a 10-es számú fékkar tengelyt. Ha az kijött, utána ki lehet húzni a tengelyt és le lehet szedni a fékkart a fékkartestől.

Egyébként szerintem is jól néz ki és jól kézre áll, bár 1-3 ujjig szinte bármennyivel használható, én sokszor egy ujjal használom.

Jól bírja a strapát, most már 5 éve használom és évente egyszer rendberakom, de így nagyon meghálálja.

A bowden rögzítése egyszerű, kell hozzá egy szép egyenesre levágott bowden, abba bele egy végzárótüske, rá egy roppantógyűrű és így becsavarva a fékbe, gyakorlatilag önmagát beállítja

Olajat cserélni/pótolni benne relatíve egyszerű, és a féktest is könnyen ripityára szedhető

Ásványi olajjal megy, ami nem mérgező, legfeljebb szárítja az ember bőrét egy kicsit, vagy épp fel is szvíhatja, ha valakinek már túl száraz :).

SLX tárcsával szépen muzsikál

Jó minőségű anyagokból készült

 

Hátrány

Ha már nagyon kikopott/kifogyott az olaj, akkor ez is hajlamos felpuhulni

Karbantartás után, teljesen feltöltve és légtelenítve, kvázi digitálisan fog, ha ehhez valaki nincs hozzászokva, könnyen orrabukhat

Néha berezonál fékezéskor, de ez is inkább a karbantartási ciklus vége felé, illetve szélesebb tárcsával, mint ami a mérete

Tapasztalat

Nekem még 2011-es BR-M665-ös szériájú fékkarom van, de én összességében meg vagyok vele elégedve néhány apróbb hátránytól eltekintve. Az egyik hátrány, hogy 24000 HUF-ba került még 2011-es árfolyamon is, amit most már sokallanék, de maradjunk annyiban, hogy kiszolgálta az árát több, mint 10000 km-en, így végülis nem sokallom. A kezdő pozitívum, hogy vásárláskor adtak hozzá légtelenítő elemet, amit a betétek helyére kellett berakni, mérföldekkel megkönnyítve így a munkát. A féket teljesen szét lehet szedni, fékvezeték külön, könnyen át lehet mosni, fékkar külön, hát, én ezt könnyen át szoktam mosni brigéciolos vízben, de utána alaposan ki kell szárítani, míg a féktestet meg szét lehet szedni imbuszcsavarokkal, szóval azt is. A dugattyút egy trükkel ki lehet "fújni": bele kell rakni a féktest azon nyílásába, ahol a két 1/2 féktest között áramlik az olaj egy régi "klasszikus" bicikliszelepes pumpát, befogni az összes lyukat rajta, majd egy határozott mozdulattal ráfújni, így a levegő kitolja a dugattyút. Persze, nem árt, ha előtte az ember "becsomagolja" valamibe, mert akkor a plafonról fog visszapattani a dugattyú. :). Szóval, gyorsan, és könnyen lehet szervízelni, majd összerak és lentről ellenáramban feltölteni olajjal. Szerencsés esetben, fenn az olajtartályban tiszta marad az olaj, mire kijön, akkor még nyitott állapotban sokat "pattogtatni" a fékkart, hogy kijöjjenek a légbuborékok, majd teletölt és lezár. A zárás néha kicsit pancsolós, mert ott hajlamos "kinyomi" a fölösleges olajat, viszont, ha kész, egy annyira állat féket kapunk, hogy csak na. Ráadásul konstans, azaz egyáltalán nem érzem, 5 éves életkora ellenére, hogy romlott volna a teljesítménye. Nekem tetszik a formája és szerintem a fékvezetékre merőleges olajtartály is egy kicsit hozzáad a szervo-feeling-hez. Ez utóbbi, mint írtam, megszokás kérdése, amikor teljesen frissen szervízelt, baromira befog, egyből, míg később már egy kicsit puhul. Viszont, lejtőn lefelé, 40-nél azért nincs akkora jelentősége, mert szervo ide-vagy oda, egy 40-el száguldó 16+80 kilós tömeg esetén ez is adagiolható úgy, hogy csak lassítson és ne megcsússzon. De, ha nagyon erőltetjük, azért be lehet annyira húzni, hogy megégjen a betét, Nekem sikerült egyszer, viszont akkor egy szinte 45°-os lejtőn mentem le vele. Eddig egy 26"-os biciklin volt, de most átraktam 27,5"-ra, gyönyörűen megfogja azt is. Elől 180-as, hátul 160-as tárcsákkal megy( SM-RT64M tárcsák) és frankón működik, bírják egymást. A sok mosogatástól ez is kapott egy kékes stichet, mint az SLX-agyak, és így még szebb. Szóval, jó cucc.

Erre ajánlom

Mindenre.

Ennyiért vettem
24000
Csatolt képek
Shimano SLX  2011 fékkar
Teljes szervízkép
Shimano SLX  2011 fékkar
Szervó kép bekarikázva a lényeg
Shimano SLX  2011 fékkar
Dugattyú összeállítás
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
modellnév:
  • BL-M675
  • BL-M7000

 
kompatibilitás:

Hidraulikus tárcsafékek

  • Kompatibilis olaj: Shimano ásványi olaj
  • Kompatibilis fékcső: SM-BH90-SB

 
kialakítás:

1,5 ujjas


 
bilincsméret (mm):

22,2


 
szimmetrikus fékkar:

nem


 
kiszerelés:

fékkar+féktest


 
állítási lehetőség:

Fékkar távolság


 
szín:

fekete


 
további információk:
  • Új rövidutas SERVO WAVE húzásmechanika
  • Fékkartávolság-állító tárcsa segíti a szabad fékkartávolság- és pozíció-beállítást
  • Integrált kivitelű fékkar az I-Spec váltókarhoz

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Deore BR-M596 és SLX BL-M666 fékkarok közt mi a különbség?
2 válasz
utolsó: 2012. okt.
Shimano SLX 665 fékkarjában milyen tömítés van?
3 válasz
utolsó: 2012. máj.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano SLX termékkel kapcsolatban: