-Olcsó az Alhonga V-féktest
-Szárazon elfogadható fékerő, de meredekebb lejtőkre már nem ajánlom
-Szárazon nincs csikorgás, vagy egyéb hanghatás
-Nedvesen csikorog, mint sajnos a legtöbb fékpofa
-Nedvesen elveszti fékereje javarészét
-Olcsó az Alhonga V-féktest
-Szárazon elfogadható fékerő, de meredekebb lejtőkre már nem ajánlom
-Szárazon nincs csikorgás, vagy egyéb hanghatás
-Nedvesen csikorog, mint sajnos a legtöbb fékpofa
-Nedvesen elveszti fékereje javarészét
Gyárilag kerékpáromon volt ez az Alhonga fékpofa. Eleinte a fékpofa által nyújtott fékerő bőven elegendőnek tűnt, azonban egyre inkább többre vágytam. Most belegondolva, nem is értem miért vártam ilyen sokat. Igazából akinek nem kell túlzottan nagy fékerő annak bőven megteszi (városban szaladgálós biciklire elég), de többre sajnos nem.
nyikorgás mentesen teszi a dolgát.
a felnit nem eszi az Alhonga fékpofa
nem kopik extrém módon és fékező hatásban jó pár drágábbat felülmúlt
olcsó
nem találtam
elsősorban száraz körülmények között hasznátam,de bátran ajánlom bárkinek.
"v" fékre bárkinek
Van választék: Alhonga fékpofa nálunk legalább ötféle változatban kapható. (A következők a HJ–601 típusra vonatkoznak.) Szárazon nagyon jó fékerő. Nagyon lassan kopik, ezért csak ritkán kell a fékrendszert utánaállítani. Túlmelegedésre nem érzékeny.
A gyártó a méreteken kívül jószerével semmit sem közöl a különböző változatokról, például azt sem tudhatjuk meg, melyiket milyen célra tartja leginkább alkalmasnak. (A következők a HJ–601 típusra vonatkoznak.) Nedves körülmények között gyengébb fékerő (a puha betétes fékpofákhoz viszonyítva is). A homokos talajokat esőben nem szereti. A puha betétes pofáknál jobban koptatja a kerékabroncsot.
Eredetileg ilyen fékpofákkal (Alhonga HJ–601.12T3, 60 mm hosszú) szerelték a bicajomat. A fékbetét fekete színű, kemény gumikeverékből készült, felszínét három vízelvezető csatorna tagolja. (A „puha” betéteket 89–91 Shore keménységi fokú gumiból gyártják, a „kemény” betéteket ennél néhány fokkal keményebből. Összehasonlításképpen: a közönséges gumiköpenyek anyagának keménysége ugyanezen a skálán 60–70 fok.)
Tartósság tekintetében a jobbak közé tartoznak ezek a fékpofák. Nálam nagyjából 2000 kilométert teljesítettek, és még nem koptak el teljesen, amikor cseréltem őket.
Fékhatás tekintetében, száraz időben, jobbnak találtam őket, mint a puha betétes pofákat. Kemény, nehezen összenyomható betétjük miatt jobban szabályozható velük a fékerő is. Általában csendben dolgoznak, nedves időben azonban, amíg a maszatot a víz le nem mossa az abroncsokról, valamelyest nyekeregnek. Szerencsére néhány fordulat után, amint a felület megtisztul, a zajongás is megszűnik. Vizes abroncsokon a fékhatás érezhetően gyengébb, és nem csupán a száraz körülményekhez, hanem a puha betétes pofákhoz viszonyítva is.
Terepen, nedves körülmények között, ezek a fékpofák nem igazán jók. Fékezni természetesen lehet velük, de a betétek alá szorult homokszemcsék nem tudnak eléggé benyomódni a gumiba, és amíg ki nem szabadulnak, csúnyán karistolnak. A homokos talajokat esőben jobb elkerülni.
Kellemes tulajdonsága ezeknek a fékpofáknak, hogy a túlmelegedésre nem érzékenyek. Huzamosabb ideig fékezve sem szűnik meg a fékhatás, és nem is csökken jelentősen. A betétek felülete szépen csiszolódik, többé-kevésbé tiszta marad szárazon és vizesen egyaránt. A gumi nem tömörödik, nem üvegesedik, és nem is nyúlósodik. Sajnos ezekért az előnyökért is fizetni kell. Egyrészt a keményebb gumi jobban csiszolja a kerékabroncsot, mint a puhább, másrészt a gumi pora, no meg a csiszolt alumíniumé, szárazon rárakódik a kerékabroncsokra, vizesen pedig mocskos foltokat rajzol rájuk. Ugyanez a hatás puha betétek esetében is jelentkezik, csak kisebb mértékben.
Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2011-11-02, 22:10)
Nemrég próbára tettem, nagyjából fél évig használtam a gyártó HJ–609.12T3 típusú fékpofáját is. Ez is szimmetrikus kialakítású, gumija ugyancsak fekete színű, három vízelvezető csatornával tagolt, hosszúsága azonban 70 mm. A gumibetét közepesen kemény, mondhatnám azt is, hogy inkább puha. A HJ–601 anyagához viszonyítva mindenképpen. Következésképpen a kétfajta fékpofa tulajdonságai is eltérőek. A HJ–609 vizesen valamivel jobban megfogja a kereket. Kevésbé koptatja a kerékabroncsot, ellenben ő maga jobban kopik, és a túlmelegedésre is érzékeny. Homokos talajokon jobban viseli magát, de nem annyira, mint például a kifejezetten puha gumival szerelt Neuzer fékpofa, amit ezzel egy időben használtam a hátsó féken. A HJ–609 sem nyafog ok nélkül, esőben azonban néhány fordulat erejéig nyekereg néha. Huzamosabb ideig fékezve gumija sajnos nyúlósodni kezd – ez a viszonylag puha anyag hátránya. A gumi tömörödik is, élete vége felé megváltozik az állaga, keménysége. Nagyjából 2000 km után váltam meg tőle, éppen emiatt, különben még bírta volna.
Szerkesztés vége
A HJ–601 inkább sportolgatók számára javallott: jobban megfogja a kereket, de ennek fejében eszi is a kerékabroncsot. Száraz időben mindenütt megállja a helyét. Nedves, esős időben sem kell lecserélni, homokos talajokra azonban esőben nem ajánlom. A HJ–609 túrázgatóknak és városi harcosoknak való. Csapadékos időben valamivel jobb az előzőnél, homokra azonban ez sem az igazi.
-Megállítja a bicajt az Alhonga pofa
-Nincs hangja
-A felni jól bírja
-Semmilyen körülmények között nem fog rendesen
-Gyorsan kopik
-Egy régi típus után is rettentő gyenge
Nekem nagyon nem jött be,csere lesz...
Csak ha nagyon muszáj akkor használd.
Elég olcsón hozzá lehet jutni bárhol.Egységesen olyan 4-500Ft-ért mindenütt.
Ha nem vizes az idő akkor is jól fog
elég kemény anyagból készült ezért lassan kopik,bár szerintem ez a felniknek sem biztosan jó.
Árához képest nem rossz az Alhonga fékpofa
Könnyű súly
Szerelése pofonegyszerű nem kell hozzá más csak egy imbusz kulcsocska.
Beállitani sem nehéz.
Ha pici vizet kap már sikoltozik
Kemény anyagú az Alhonga fékpofa
Alapszintű egyszerű megbizható fékpofa.
városi használat
Olcsó
Gyárilag ezzel szerelték a bringát, az elején még elég volt a fékereje
Gyorsan lehet cserélni
Vizes felnin nem sokat ér ez az Alhonga fékpofa, csúszik, nem lassít, de cserébe iszonyú hangja van, így legalább csengetni sem kell :-)
Nehezen lehet beállítani, bármennyire is meghúzom, mindig elfordul a fékpofa.
Talán az egyik legolcsóbb fékpofa
Nagyon lassan kopik, a képen már 3 ezer km felett jár
Nem zajos az Alhonga fékpofa, még vizesen sem
Egész jó fékerő
Ha vizes akkor nem ér semmit
Koptatja a felnit, ezért inkább kicsit drágábbat érdemes venni
A csavar könnyen berohad, de láttam már kilazulni is
Jó fékerő
száraz viszonyban tőkéletes.
a felnit nem eszi gyorsan
nekem sikerűlt elkoptatnom 8honap minden napi használat után xDDDDDDDDDDDD
esőbe mintha nem lenne fék
ha nincs normálisan be álitva nyikorog
:D
más nincs :)
alap kategória. fog ez minden körülmények között, de sehol se az igazi. ha szánsz elég időt a beállításra nem fog nyikorogni, de ez se 100%
A minősége változó annak ellenére, hogy 1 cég csinálja, van amikor valami elképesztően büdös az a porladós fajta azaz fékezésnél szépen lassan gumipor keletkezik és a felnin + a gumin lerakódik van amikor semmi szaga az egy fokkal jobb mert nem mocskol annyira.
Méret: