Neuzer fékpofa

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.09.)
  • Listaár: 300 Ft

HASONLÓ fékpofa TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

sanyiiiii avatar
39 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Olcsó

-színes

Hátrány
  • vizet nem szereti
  • vizes időben abszolút nem fog
  • kopása elfogadható
  • hangos
  • fekete trutyit hagy a felnin esős időben
  • fékereje nagyon gyenge
  • nyúlós lett tőle a fékezés
Tapasztalat

Olcsó. Nagyon könnyű beállítani. Montin se jó, se országútin. Nem nyekereg ha be van kopva. Ez a legrosszabb fékpofa amit valaha használtam.

Erre ajánlom

Ha kedves az életed ilyet ne vegyél :)
Keres inkább valami komolyabbat.

Ennyiért vettem
Bringával volt
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

richard07 avatar
53 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- olcsó

-egyszerű felszerelni

-kompatibilis valamennyi V ,illetvel cantilever fékpillangóhoz (többnyire V -fékhez menetes,még a canti fékhez a csapos változat a jó)

- Nem túl határfeszegetős körülmények között könnyedén megállít

Hátrány

- néha helyes beállítás ellenére is nyikorog ez a Neuzer fékpofa,ha meg vizet kap ,akkor állandó jelleggel a legkisebb fékezés is zajos tőle.

- Vizes körülmények között ,sokkal hosszabb idő alatt fogja meg a felnit,megnő valamennyire a fékút hossza

-A szimpla falú ,hagyományos felnit nagyon koptatja,megeszi egy idő után

- Viszonylag rövid élettartalma van,átlagos felhasználás mellett maximum 1,5 évente cserélnem kell,ha nem hamarabb.... Elég gyorsan,fogy/kopik ez a Neuzer fékpofa,ebből kifolyólag sokat kell a féken utána állítani.Egy ideig lehet állítgatni,de egy idő után már ,akárhogy állítod  ,akkor sem lesz megfelelő a fék,ilyenkor már cserélni kell,mert elkopott valószínűleg.

-Hosszabb,komolyabb lejtmenetnél nem érdemes 50-60km/h-nál többel menni,(akkor sem ha tudsz) mert nagy sebbességnél ,ha valami van nem képes megfelelő mértékű fékezőhatást biztosítani még V-féknél ,valamint egy jó fékerőadagolást nyújtó fékkarral kombinálva sem!

Tapasztalat

Inkább tömeggyártmánya Neuzer,mintsem minőségi,de ennek ellenére,ha csak átlagos felhasználásra kell,arra megfelelő. Spórolni a féken nem érdemes,vagy megéri venni drágább,minőségibb fékpofákat,vagy ebből rögtön venni többet és, ha már nagyon elhasználódott lecserélni másikra.

Nyikorgás megszüntetésére elvileg azt kéne ,hogy a fékpofa eleje érjen hozzá hamarabb a felnihez fékezésnél. Beállítottam így,de ugyanúgy nyikorog,ennél ez nem segít!

Lejtőn meg mondom,"kapugarancia" szóval érdemes visszavenni a tempóból vagy  jóval hamarabb elkezdeni fékezni nagy tempónál....

Erre ajánlom

Hobbi ,alapbicajokra

Ennyiért vettem
300-350
Csatolt képek
Neuzer  2011 fékpofa
Neuzer  2011 fékpofa
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

k.istvan80 avatar
37 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Olcsó, könnyen beszerezhető

- Imbuszos, könnyen felszerelhető és beállítható

- Elfogadható fékerő szárazon és vizesen egyaránt

- Kopása átalgosnak nevezhető, ebből a szempontból hasonló mint a Saccon Radius gyári fékpofái

- Felnit nem koptatja jelentősen, mivel viszonylag puha anyagból van

- Csendesen teszi a dolgát, csak akkor ad egy kis visító hangot, ha rosszul van beállítva, vagy koszos a felni

Hátrány

- Eddig még nem találtam hátrányát

Tapasztalat

A Saccon Radius fékjeim gyári pofái elkoptak, hátra piros-fekete, előre kék-fekete (nem tudom a színeknek itt van-e valami jelentősége) Neuzer fékpofák kerültek. (Illetve elöl volt egy darabig Spyral Speed fékpofa is, de az egy idő után elkezdett zajongani, úgyhogy félretettem tartaléknak...)

Ezekkel meg vagyok elégedve, árukhoz képest egész jó teljesítményt nyújtanak. A Spyral-hoz képest kicsit "nyúlósabb" a fékhatás, de ez legalább csendben teszi a dolgát. Vizesen a Neuzer-t egy kicsit jobbnak érzem.

Erre ajánlom

Városi közlekedés, túrázás

Ennyiért vettem
400-500 Ft
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A Neuzer fékpofa olcsón kapható. Csapos és menetes változatban is rendelkezésre áll. Kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt: szárazon és vizesen egyaránt fog. Homokos talajokra szinte minden másnál alkalmasabb. Alig koptatja, emellett kevéssé mocskolja a kerékabroncsot.

Hátrány

Gumibetétje petróleumszagú. A betét könnyen összenyomható, ezért a nagyobb fékerőhöz erősebben össze kell préselni. Valamivel jobban kopik, mint az átlagos fékbetét. A túlmelegedésre érzékeny.

Tapasztalat

Tajvani gyártmány, olcsó tömegcikk. Idehaza a Neuzer, illetve a Velostar Kft. forgalmazza. Fekete, kék, piros és szürke gumibetétekkel kapható. Ezek közül csak az elsőt próbáltam.

A fékpofa szimmetrikus kialakítású, 70 mm hosszú. Tömege kb. 75 gramm. A betét fekete színű, jellegzetesen petróleumszagú gumiból készült, felszínét három vízelvezető csatorna tagolja. A gumi kb. 4 fokkal lágyabb még a puhának nevezett, 89–91 Shore keménységű betétek keverékénél is. A körmöm nyomot hagy rajta, ha erősebben megnyomom. Sajátos, kissé morzsalékos szerkezetű, szilikát töltőanyagának szemcséi már ötvenszeres nagyítással is világosan felismerhetők. Összehasonlításként: a kemény fékbetéteket 93–95 Shore keménységi fokú gumiból gyártják, ezeken a köröm jószerével nem hagy nyomot. A közönséges gumiköpenyek anyagának keménysége ugyanezen a skálán 60–70 fok.

Száraz időben jól fog, és esőben sem lényegesen gyengébben. Amíg a kerékabroncsról a maszatok le nem mosódnak (néhány kerékfordulat), gyengébben tapad, de ez minden fékpofánál így van. A betétek felülete szépen csiszolódik, aránylag tiszta marad szárazon és vizesen egyaránt. Mivel a gumi viszonylag puha, aránylag könnyen összenyomható, erősen kell húzni a fékkart, míg kialakul a nagyobb fékerő. Gyengébben megszorítva csak radírozza a kerékabroncsot, ha azonban keményen összepréseljük, határozottan megfogja a kereket. Fékezni vele olyan érzés, mintha valamelyest nyúlna a bovdenkábel. Másfajta fékpofáknál ez a jelenség kisebb mértékben tapasztalható.

A betét túlmelegedését mindenképpen el kell kerülni. Hosszú lejtőn lefelé tanácsos szünetekkel fékezni, vagy ha van rá mód, felváltva az első és a hátsó fékkel dolgozni, különben a gumi nyúlósodni kezd, és elfogy a fékerő.

Minden tekintetben középszerű, két dologban azonban kiemelkedik nem csupán a hasonló árú, hanem a drágább fékpofák közül is. Első: teljes csendben dolgozik, nem panaszkodik. Amióta megvan, nálam meg sem nyikkant. Álló helyzetben, behúzott fékkel próbáltam ide-oda taszigálni a bringát, és akkor sem nyafogott. Második: a homokkal még vizesen is jobban megfér, mint bármely más fékpofa. A betét és a kerékabroncs közé szoruló homokszemcsék benyomódnak a gumiba, nem rontják észrevehetően a fékhatást. Semmi másért, csupán ez utóbbi tulajdonságáért használom ezt az igénytelen Neuzer fékpofát, és ezért is írtam róla véleményt.

Annak ellenére, hogy a betét anyaga puha, nálam túl gyorsan nem kopik, hébe-hóba kell a fékrendszert utánaállítani. Nagyjából 1000 kilométeren gurult eddig, még egyszer ennyit azonban valószínűleg nem fog bírni. Ha valaki keményebb stílusban teker, gyakrabban fékezget, alighanem gyorsan a végére ér a betétnek.

A kerékabroncsot alig koptatja. A gumibetét anyaga inkább finom szemcsék, mint por formájában pereg le, ezért jóformán csak az alumínium csiszolt pora mocskol valamelyest.

 

Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2012-06-11, 14:36)
Fél évnyi használat, illetve 2300 km gurulás után a fékbetétek jócskán megkoptak. Némi reszelgetéssel stb. még lehetett volna segíteni rajtuk – 600–800 kilométert alighanem még bírtak volna –, de ésszerűbbnek látszott lecserélni a fékpofákat. Annál is inkább, mivel a betétek gumija kissé tömörebbé és valamivel keményebbé vált a használat során, ezen kívül az egyikbe még egy nagyobb alumínium forgács is beágyazódott.
A gumi tömörödését más fékpofák esetében is tapasztaltam. Különösebb figyelmet nem érdemel az a jelenség. Mire a mellékhatások zavaró mértéket öltenének, rendesen a betétek is elkopnak.
Szerkesztés vége

Erre ajánlom

Túrázás országúton és terepen, városi közlekedés – leginkább ezekre a feladatokra alkalmas. Igényes bringás még ilyen célokra is jobbat vásárol. Ezen a pályán vannak nála ütőképesebbek, alacsony és közepes áron azonban nem akad egyetlen fékpofa sem, ami homokon képes lenne jobbat nyújtani. Ebből következik, hogy elsősorban homokvidékeken közlekedők vehetik hasznát. Azoknak ajánlom, akik adnak az efféle apróságokra is.

Ennyiért vettem
350
Csatolt képek
Neuzer  2012 fékpofa
Neuzer fékpofa
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vilmos23 avatar
376 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Általános felhasználásra jó pl:boltba,munkába járáshoz esetleg a városba csámborogni.

Egyszerű kialakitás,imbuszos kivitelben jobb a beállithatóság.

Olcsó párszázas ajánlat.

Ha jól be van állitva a Neuzer fékpofa akkor elfogadható a fékerő.

Hátrány

Esős időben eléggé visít a Neuzer pofa.

Kemény anyagból készül.

Nem egy felni barát.

A régi kialakitásnál iszonyú nehéz jól beállitani.

.

Tapasztalat

Olcsó ,egyszerű,a célnak megfelel.Viszont aki rendszeresen kerékpározik annak érdemes beruházni egy komolyabb betétre.Hosszútávon megtérül az ára(persze ezt élményben értendő).

Erre ajánlom

Csak városi használat semmi több.

Ennyiért vettem
400
Csatolt képek
Neuzer fékpofa
Neuzer fékpofa
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mosfet avatar
153 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • olcsó
  • többféle "keverék" kapható (fekete, szürke, kék, piros)
  • csapos és menetes változatban is kapható
  • jó fékerő 
  • kopásállósága jó (fekete, szürke)
  • vizes körülmények között is kielégítő
  • felszerelése egyszerű (menetes)
Hátrány
  • a pofa egybeépített a csappal/menetes szárral (nem lehet pofát cserélni)
  • vizes közegben nagyon hamar elfogy (kiváltképp a piros és a kék)
  • a gyors kopás miatt gyakrabban kell utánállítani
Tapasztalat

Egy év alatt mind a négy fajtát kipróbáltam. Nem volt túl nehéz mert egyes darabok a téli időszakban igen hamar elkoptak. Úgy vetem észre, hogy a kék, piros (ez utóbbi leginkább) szereti legkevésbé a nedves időt. Kétségtelenűl fog és bár gyengébben fékez de megállít. A piros pofákat emlékeim szerint kb. 3-4 hónap után lecseréltem mert elhasználódtak (a bal oldali abszolút mértékben, de ez az egyenetlen kopás a féktest hibája). Kézbevéve ugyan olyan állagúnak tűnik mind a négy. A fekete tartott eddig a legtovább, igaz ez a fajta ment a legkevesebbet télen. A vizes időt azért jobban viseli valamelyest, de igazán számottevő különbséget nem vettem észre. A teljesítmény jóindulattal 4, mert télen egy garnitura pofa simán elfogy. Jóidőben azonban teljesen jó hatásfokkal működik. Városi gépen használtam. Igazán nagy terhelésnek nem volt kitéve (cc-s terepes körülmények, leejtőzés, etc.). Kissé felni függő is mert a SUN18-on kevésbé kopott mint a RMX-en. (a különbség nem oly nagy) 

 

Erre ajánlom

Városi, egyszerű V-fékes gépekbe; olyanoknak akik nem akarnak sokat költeni és jellemzően jóidőben tekernek - számukra ideális (ár/teljesítménybe az 5 répát is eléri). Akik nagyobb igénybevételnek tennék ki, és még vizes körülmények között is használnák... nos nekik nem ajánlom. Trekkin/Cross gépekbe is elfér ha nem túl intenzív a felhasználási mód.

Csatolt képek
Neuzer  2010 fékpofa
Neuzer  2010 fékpofa
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
 
fékpofa típusa:
  • Csavaros
  • Csapos

 
kompatibilitás:

V-fék


 
további információk:
  • 70 mm hossz

Színválaszték:

  • Piros
  • Kék
  • Szürke

Neuzer logó

Neuzer márka bemutatás

„Egyébként: mi is a különleges a bringáinkban? Menjetek egy kört velük, érezni fogjátok!” (Neuzer András)

A magyar Neuzer Kerékpár Kft. – melynek jogelődje 1987-ben alakult meg - Magyarország vezető kerékpárgyártó üzeme és forgalmazója. A saját gyártmányú, Neuzer (régebben Altrix) márkanevű kerékpárok választéka szinte valamennyi felhasználási igényt- hegyi, országúti, trekking, verseny, városi, BMX, illetve gyermek- kielégít. A céget megalakulása óta a cég fő tulajdonosa, Neuzer András vezeti.

A Neuzer kerékpárok többek közt kitűnő ár-érték arányuk folytán komoly piaci elismerést vívtak ki. Az Esztergomban gyártott évi mintegy 100,000 kerékpár közel 50%-a exportra kerül, az Európai Unió számos országába.

A cég kínálatában Altrix márkanéven kerékpáros alkatrész és kiegészítő család is helyet kapott, mely két szintre oszlik: Premium és Basic. A kerékpárok gyártásán kívül a cég a GT és Giant kerékpárok, UVEX, SUN Ringlé, TACX, Michelin, Suntour, Velo, Alligator, Lookin, Polisport, Novatec, és Alhonga termékek kizárólagos magyarországi terjesztőpartnere.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Neuzer termékkel kapcsolatban: