Avid Single Digit SL féktest

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 21.000 Ft

HASONLÓ féktest TERMÉKEK




tibi avatar
tibi
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
erős és könnyű, ami ugye együtt ritka, és drága párosítás (titán!), abroncsfék kategóriában nagyon jó fékerő hihetetlenül egyszerű, mondhatni primitív szerkezet, könnyű szerelni, karban tartani, sokfajta fékpofa kapható hozzá, a gyárival is elégedett vagyok, még mindig az kopik benne
Hátrány
nagy sárban ez is meghal, de ez minden v-fékre igaz nagyon szorosan kell beállítani, ezért pl. a hátsó kereket nehéz kiszedni egy 2,1-es gumival még akkor is, ha kiakasztod a féket tipp: leereszted a gumit vagy utánna beállítod a fékpofákat újra (ez sem nehéz)
Tapasztalat
kisebb pénzű maraton xc bringásoknak nagyon jó ár-érték arányú, ha mindenképpen v-fék kell
Erre ajánlom
xc, maraton mindenképpen, sztem az árát nagyon megéri (10e alatt ebike!) a shimano hasonló kategóriája (XT XTR) sztem túl drága és bonyolultabb, nehezebb is a párhuzamosító mechanika miatt
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
anyag:

alu


 
szín:

ezüst


tömeg:

165


 
további információk:

AVID csúcskategória XC felhasználóknak. Jellemzője a kis súly (165g) és az FVA kialakítás.

Féktest:

  • Hidegen kovácsolt alu
  • Siklócsapágyakkal rögzül a vázhoz
  • FVA kialakítás: célja a kis távolság elérése a féktüskétől, ezzel csökkentve a csavaró erőket, ezáltal hatékonnyabbá téve a fékezést.
  • AVID logós fékpipa: rozsdamentes acél, teflon betéttel és rövid gumi kupakkal "Overcoat".
  • Fékrugók: 2,3mm átmérő, gyorsabb visszatérítés, könnyebb kezelhetőség "OLS".
  • Súly: 165g

Fékbetétek:

  • AVID cserélhető betétes fékpofák "RW2"
  • Szín: ezüst

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Single Digit Sl mennyivel jobb mint az SD 7?
2 válasz
utolsó: 2013. márc.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Single Digit SL termékkel kapcsolatban: