Avid Single Digit SL féktest

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 21.000 Ft

Használt Avid Single Digit SL eladó
25.000 Ft
új árához képest: 19%

HASONLÓ féktest TERMÉKEK



1-9 (9 vélemény)
Rendezés

sludgeboy avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Egy no-name v-fék volt a bicajomon vásárláskor, első dolgom volt lecserélni és nem bántam meg.Brutális fékereje van pedig nem is tépem a fékkarokat.Plusz azt beleszámítva, hogy 100kg felül vagyok szóval jó vétel volt.Sokan ajánlgattak más fékbetéteket nekem még az eredeti van számomra az is tökéletesen megfelel.Evvel valóban ott állok meg ahol szeretnék és nem ahol sikerül.Meglepően könnyű tartós szerkezet, könnyű a szerelése a beállítása is pár perc alatt megvan.

Hátrány

Esős időben hajlamos a nyikorgásra de a fékezésnél nem vettem észre jelentős romlást.Egyébként az árán kivűl semmi.

Tapasztalat

Jó vétel volt igazi minőségi darab az Avid Single Digit SL, erre rábízhatod magad és nem okoz csalódást.

Erre ajánlom

Főleg fékezésre :D De most komolyan, szerintem minden bicajon megállja  a helyét.

Ennyiért vettem
14000
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

GImre84 avatar
56 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- tárcsafékeket megszégyenítő fékerő

- egyszerű felépítés, beállítás

- merev féktestek, nem kotyog, lötyög, nem nyikorog a Single Digit SL

- könnyű, mg al ötvözet, titán csavarok

- szép, letisztult kinézet

Hátrány

Ide egyedül az árát tudom felhozni, de én használtat vettem, jóárasítva.

Tapasztalat

Eddig SD7 fékkarral használtam, de ma kapott egy pár gyönyörű SD SL-t, nem azért mert szükség volt rá, csakhogy teljes legyen a szett.

Erre ajánlom

Bármire, nem vall szégyent.

Ennyiért vettem
8000 Ft
Csatolt képek
Avid Single Digit SL féktest
Avid Single Digit SL féktest
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Menzi avatar
15 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szárazon, vagy esőben jó fékerő. Könnyű, az értékéhez viszonyítva nem túl magas az ára. Jól néz ki, merev, tartós.

Rém egyszerű felépítés, könnyű karbantartás, szervizelés.

Hátrány

Egyszer zakóztam vele nem kicsit, mikor épp a 4-es főúton akartam átsuhanni.

Gyári féktest gyári avid fékpofával (fekete).

Patkáról le akartam ugrani, de láttam, hogy túl gyorsan megyek és a szemben lévő padkába ütköznék (1 sáv) még mielőtt fel tudnám emelni, így még ugrás előtt fékeztem egyet. Ezt nem kellett volna, mert valamiért hátul a jobb oldali pofa kivágódott a házból, a ház hozzáért a felnihez, az felhajtótta, így nekinyomódott a guminak és leérkezéskor már ütött és pafffff. Gyorsan fel, mert jöttek a kamionok (szinte áthajítottam a túloldalra). Visszamentem a pofáért, csavarhúzó segítségével visszaraktam szépen a házába és azóta is úgy van, nem volt vele baj. Szóval rejtély, hogy hogy történt ami történt.

Tapasztalat

Az esetet leszámítva semmi problémám nem volt vele. Szerintem (remélem) mással nem történt még ilyen, úgyhogy merem ajánlani mindenkinek a Single Digit SL-t.

Volt előtte gyári gepida ami túró (se) volt.

Sram, Simano amik nehezek és bonyolultabb szerelésűek voltak.

Eddig ez a legjobb... egyszerű és nagyszerű

Erre ajánlom

Kőkemény igénybevétel nem biztos, hogy javallott, de azon kívül jól megállja a helyét.

Ha szeretnél minőséget venni, de nem a felsőkategóriás osztályból.

Ennyiért vettem
13000
Csatolt képek
Avid Single Digit SL  2010 féktest
4 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Makky avatar
164 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
  • szép
  • jól fog
  • könnyű
Hátrány

2010.02: Ez a tél betett neki.Lásd az albumomban: http://foto.testbike.hu/index.php?p=showgl&gid=1815&pp=mygl

Ezért egy répát visszaveszek tőle.

Tapasztalat
Aszem eddig ez az a fék, amivel a legjobban meg vagyok elégedve. Sárban felejtős, illetve ha nincs más, akkor én oda más fékbetétet javasolnék. Én télen hóban pl. kék (esetleg piros) Ritchey-t használok, nyáron szárazon meg fekete Avid betétet (sárban meg már nem megyek). :) Én alig használtan vettem 13-ért párban.
Erre ajánlom
Súlymániásoknak versenyre.
Ennyiért vettem
13000
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

KisCobiii avatar
16 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, triálos fenegyerekként használtam
Előny

-Hatalmas fékerő

-Nem kotyog, és nem recseg

-Esztétikus kinézet

-Adagolható, de néha harapós (fékpofától függ) 

-Könnyü 

Hátrány
Nem találkoztam vele, nekem nagyon bevált annó. Trialra használtam hátra még magura elött és télleg nagy jól bírta. Én a fékpofát amit gyárilag adtak hozzá egyből vitrinbe vágtam és eleinte sárga B+ majd Plasmatic fékpofákkal használtam.
Tapasztalat
Ehez a fékhez javaslok egy Avid FR5 v. SD7 fékkart + (sztem ami a legfontosabb egy bowdenes féknél) valami mindenképp minőségibb bowdenházat.  
Erre ajánlom
Szó szerint bárkinek. Ezzel ha túrázol vagy ha épp most szeretnél beolvadni valami kicsit "Nem Tesco-s" kategóriába és nem csak az olcsóbbra szánod a zsetont, akkor ebben nem fogsz csalódni. ;)
Ennyiért vettem
7900
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Krisz avatar
11 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1000-2000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny

Nagyon könnyű

porvédelme kiváló a bowdennél

a legjobban fogó fékem ami eddig volt 

Hátrány
nem találtam
Tapasztalat
eddig voltak magnesium avid, sram 9.0 fékjeim amik jó fékek, de ez a legjobb eddig
Erre ajánlom
versenyzöknek, igényes bringásoknak, akik nem akarnak több tizezret kidobni fékre.
Ennyiért vettem
9000
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tomiiiii avatar
Tomiiiii
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 500-1000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny
Erős, könnyű, jól fog.
Hátrány
Nem nagyon van!
Tapasztalat
Sztem kurva jó!
Erre ajánlom
Én dörtözök vele meg streetezek és ott is jól bírja. Egyedül dh-ra nem jvasolnám!
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Franci avatar
Franci
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
Könnyű!
Hátrány
Nincs, ára is alacsony.
Tapasztalat
Hibátlan, teszi a dolgát.Hihetetlenül könnyű, merev (koppan a felnin vele a fékbetét) sokkal jobb mint az XT párhuzamos mozgásu ótvarnehéz fékkonzolja.
Erre ajánlom
OX- MX verseny
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tibi avatar
tibi
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
erős és könnyű, ami ugye együtt ritka, és drága párosítás (titán!), abroncsfék kategóriában nagyon jó fékerő hihetetlenül egyszerű, mondhatni primitív szerkezet, könnyű szerelni, karban tartani, sokfajta fékpofa kapható hozzá, a gyárival is elégedett vagyok, még mindig az kopik benne
Hátrány
nagy sárban ez is meghal, de ez minden v-fékre igaz nagyon szorosan kell beállítani, ezért pl. a hátsó kereket nehéz kiszedni egy 2,1-es gumival még akkor is, ha kiakasztod a féket tipp: leereszted a gumit vagy utánna beállítod a fékpofákat újra (ez sem nehéz)
Tapasztalat
kisebb pénzű maraton xc bringásoknak nagyon jó ár-érték arányú, ha mindenképpen v-fék kell
Erre ajánlom
xc, maraton mindenképpen, sztem az árát nagyon megéri (10e alatt ebike!) a shimano hasonló kategóriája (XT XTR) sztem túl drága és bonyolultabb, nehezebb is a párhuzamosító mechanika miatt
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-9 (9 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

alu


 
szín:

ezüst


tömeg:

165


 
további információk:

AVID csúcskategória XC felhasználóknak. Jellemzője a kis súly (165g) és az FVA kialakítás.

Féktest:

  • Hidegen kovácsolt alu
  • Siklócsapágyakkal rögzül a vázhoz
  • FVA kialakítás: célja a kis távolság elérése a féktüskétől, ezzel csökkentve a csavaró erőket, ezáltal hatékonnyabbá téve a fékezést.
  • AVID logós fékpipa: rozsdamentes acél, teflon betéttel és rövid gumi kupakkal "Overcoat".
  • Fékrugók: 2,3mm átmérő, gyorsabb visszatérítés, könnyebb kezelhetőség "OLS".
  • Súly: 165g

Fékbetétek:

  • AVID cserélhető betétes fékpofák "RW2"
  • Szín: ezüst

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Single Digit Sl mennyivel jobb mint az SD 7?
2 válasz
utolsó: 2013. márc.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Single Digit SL termékkel kapcsolatban: