Nagyon harap egy jó fékpofával. Csak minimálisan hajlik a féktest, azt is csak iszonyú erős fékezéskor, de olyanra nincs szükség, már előtte megállsz.
Jól néz ki és még sosem csalódtam ebben a márkában
Eddig nem találtam
Mtb, Trekking
Nagyon harap egy jó fékpofával. Csak minimálisan hajlik a féktest, azt is csak iszonyú erős fékezéskor, de olyanra nincs szükség, már előtte megállsz.
Jól néz ki és még sosem csalódtam ebben a márkában
Eddig nem találtam
Mtb, Trekking
Triálra használom első féknek Avid Speed Dial 7-es karral és jagwire bowdenekkel/bowdenházakkal, ezzel az összeállítással 1 ujjal is fékezhető a kerékpár, ami egy V-fék esetén nagyon jó.
Bármire. Triálra használom, de jó lehet montisoknak is könnyű terepre akár száraz időben, vagy túrázgatni stb. Nyilván fékerőben nem veszi fel a versenyt egy hidraulikus tárcsafékkel ,de például a hidraulikus hs11-es fékemet megközelíti alulról, nem olyan erős, de épp elég így is.
Még nem találkoztam vele
Ezen az áron megbízható féktest, jól beállítva sokáig használható.
Városi bringázás, túrázás
Fékereje rendben, Kelly's dualstop v02-es fékbetéttel és Shimano LX fékkarral használom.
Egyelőre elég erős a rugó, és szépen dolgozik, könnyen szerelhető és állítható.
Eddig nem volt.
Első fékként üzemel, hátul egy Deore LX paralelles fék van, amúgy ugyanaz minden, nem érezni érdemi különbséget. Én egy kicsit drágán vettem, utána vettem észre, hogy 2000 körül is hozzá lehet jutni.
Szerintem túrázásra, városba tökéletes
Minimális kottyanása van a féktuskón, de elenyésző mértékű. Ez ne riasszon el senkit, ettől még nagyon jó Shimano fék.
Eddig csak az olcsóbb fékeket (Saccon, Trinity, stb.) használtam, illetve próbáltam ki. Amióta megvan a Shimano szett XLC pofákkal, mintha másik bringát használnék :). Jól adagolható a fékerő, a puha és vastag fékpofáknak köszönhetően nem blokkol hirtelen a fék, könnyen kordában tartható és ami lényeges változás az eddig használt/kipróbált fékekhez képest, hogy érezhető a fékerő. Nincs véglet, hogy satura megfogja a kereket hanem finoman is lehet vele fékezni. Jól tartja a gyárinál nagyobb, szélesebb pofákat (a vásárlás után pár nappal egy szett XLC-t szereltem fel rá). Beállítani percek kérdése, rém egyszerű szerkezet, visszafogott kinézet, röviden így jellemezném a japán gyártó eme termékét :).
Néhány hónap és eltérő körülmény használat után csakis pozitív véleménnyel vagyok róla. Nem érdekli a sár sem, utánállítani nem kellett, pedig kapja az ívet rendesen. Korrekt a festése, nem kopik, könnyen tisztítható, szerelhető. 4000 Ft-ért inkább vegyél ilyet, mint egy lom "nevenincs" tárcsaféket.
2013. szeptember. Közel 6 hónap használat után engem meggyőzött. Azóta próbáltam tárcsafékes gépet is, így tudok mihez viszonyítani. Az igazi tűzkeresztség a Mátrában volt megtartva. Sokat mentem vele elég meredek lejtőn a hegyekben és nem paráztam azon, hogy nem tudok megállni. Inkább azon aggódtam, hogy fejre állok. Nem fáradékony, az XLC fékpofával, az Avid fékkarral nagyon jó triót alkotnak. Összehangolt rendszer született belőle és ha összeszámolom a három alkatrész árát, plusz a bowdent, akkor a 7500 Ft nevetséges ár. Mert ennyi pénzért egy rettenetesen hatékony és terhelhető fékrendszert kap az ember.
- Fékereje elég nagy.
- Gyári pofák nagyon tartósak,semmi zavaró hangot nem adnak ki fékezéskor.
- Beállítani V-fékhez képest elég egyszerű.
- Hideget,meleget jól bírja,bár nagyobb hidegbe kissé keményedik a pofa,és durvább hangja lesz fékezéskor,de ez csöppet sem zavaró.
- Nincs neki.
Kiment már a divatból a V-fék,de ha nincs pénz tárcsásra,megfelelő felhasználás mellett újonnan ez nagyon is jó választás lehet.Amiről én írok véleményt egy elég régi darab,de szép,és tökéletesen teszi a dolgát a mai napig.
XC,CC,város,trekking.
- Jól néz ki. A Deore szerintem nem.
- Nekem elég erősen fog, inkább a vázam görbül.
- Utcai, túrázgatós használatra tökéletes másra meg ott a tárcsafék.
- Nem kellett állítgatni ami az előzőről nem mondhetó el(Logan).
- Elég drágán vettem.
- Nem volt készleten mikor venni akartam.
Elég használható féknek találtam, de nem volt még mocsokban, sárban vagy nagyon gyalázatos körülmények között.
Mekkora a fékereje? - KLS Poverstoppal tökéletesnek mondható + Avid SD7
Mennyire merev a féktest? - Nem tudom.
Mennyire tartósak a gyári pofák, mennyire "eszik" a felnit, szokott-e csikorogni fékezéskor? - Látszatra elég ratyi pofákkal jön ki, fel sem raktam őket.
Mennyire egyszerű beállítani, milyen minőségűek a csavarok? - Néhány perc alatt felszerelhető és van egy jó féked amit később nem sűrűn kell utánállítani.
Mekkora hely van a sárnak, mennyire tűri az időjárás viszontagságait (állt-e már be a féktest)? - Szerintem - úgy kinézete alapján bírnia kellene a sarat, van rajta hely, hogy kidolgozza magából.
Nos ha nem tudsz jobbat akkor egy városi bringára tökéletes. Nekem treking van, azon megállja a helyét.
Jól használható esztétikus féktest. Átlagos túrázáshoz tökéletesen megfelel, de hirtelen fékezésnél érződik, hogy nem elég erős. Szemmel láthatóan is hajlik a test.
Eddig nem igényelt semmi állítást, karbantartást több száz km után sem.
túrázás, városi használat
Jól adagolható.
Megbízható fékerővel rendelkezik az Altus/Acera.
Tetszetős kinézetre.
Megfelelő erősségű rugók.
Nem sűrűn kell utánállítani.
Hóba kevésbé ragadt be, mint például a Bike+ Progress.
Nem nyikorog a felnin a hozzá kapott ST65-ös Shimano pofa.
Állítócsavarok átlagos minőségűek, igényesen szép fekete festéssel (szürke darabnál).
Kotyog, mást kevésbé zavarhat, de rázósabb homokúton picit zavaró a csattogása és lötyögése, de működésben ez nem okoz problémát.
Fék pofából ennyi pénzért nem kapod meg a legjobb minőséget, Bike+ és Beretta felnin se érzem sajnos igazonak. Sarat kapván azért képes kopásnak indulni.
Fék pipa nem jár hozzá, ezen meglepődtem.
Voltak Alhonga, Tektro, Bike+ fékeim. Ez bejött. Az elsőn cseréltem fékpofát, Avid 20R Performance-re, mert nem voltam kibékülve a teljesítménnyel, hát sajnos egy 10-15%-kal javult csak a fékhatás. /valószínűleg szilikonra cserélem a biztos megállás érdekében/
35km/h-nál azért nyúlik a fékhatás Avid és Shimano fékpofával is, majd lesz rá komolyabb. :)
Egykerekezéshez, manualhoz is tökéletesen használható ez a fék. Rugói meglehetősen erősek egyébként, én most új bovdenezéssel gyengébbre állítottam, kényelmesebbé vált a fékezés.
Túra/ város/ edzeni.
nálam nem mutatta a hátrányos oldalát
versenysporton kívül bármire javallott használni
olcsó, egyszerű, beállítva jó fékerő, remek kis gyári pofákkal (modellév kb. 1992, kéretik figyelembe venni :P )
Igénytelen kis gányok, de tökéletesek.
A felirat rajta.. nincs presztízse hö..
Igazából egy régi muffolt cromoly vázas Schauff San Marino női trekkingbringán szolgál ez a Shimano féktest, mavic felnikkel, amiknek a típusát most nem fogom megmondani.. Gyári shimano fékbetétekkel, és azt kell, hogy mondjam, erősek. Pillanatok alatt fékezik állóra a nem csekély tömegű bringát (na jó, egy agyváltós, dinamós, csomagtartós, sárvédős cromoly vázas városi-trekking milyen legyen, ha nem nehéz? :) ) és vizen se veszítenek jelentősen a fékerejükből. Én nagyon elégedett vagyok velük, édesanyám boltolós bringáján szolgálnak a Shimano Acera fékek, ezek még kanti pillangók, nem véfékek.
Igazából annyira megtetszettek a kantifékek élőben látva-használva, hogy ha szívtelen lennék, és nem sajnálnám a Bassot, hegesztenék rá pillangófogató-szemcséket. És akkor operálhatnék én is ilyen jó igénytelen, remek fékerejű kantikkal. Vagy régi XT esetleg LX darabokkal. :-)
Tul'képp mindennapi használatra, városba, kisebb körökre. Szerintem nagyon jók. (régi modell! kanti!)
Én a BRM 420 változatot használom ami nagyon hasonló működésben és megjelenésben.
fékerő nagy ,tárcsafékekkel is vetekszik,kellően merev,a fékpofák felhasználás függvényében kopnak,esőben jobban,jól beállítva nem csikorog,külön csapon forog (siklócsapágy) nem a vázkonzolon
Pl. Tektro (Quartz MT14) V fék illesztése jobb ennél ,ennek nagyobb a játéka
a finombeállító csavarok megoldása is hagy kívánnivalót maga után de azért nem 1 rossz fék a Shimano Altus/Acera
Városba ,túrázni tavasztól őszig
Ha megbízható ,nem túl drága V fék kell
Olcsó, merev féktest, jó minőségű csavarokkal. Nem kotyog, felnit nem eszi. Egyszerűen beállítható, és pontosan működik az Altus/Acera fék. Jó fékereje volt Saccon PM25-tel is, amit a BBB TriStop fékpofák csak növeltek.
Sarat esőt nem szereti. Én párhuzamfékre cseréltem, ami szerintem nálam örökös: nagyobb fékerő, és nem is vagyok egy tárcsa fan.
Pontosan működik a Shimano Altus/Acera, egyszerű állíthatóság, jó fékerő a karral és betétekkel együtt.
Nincs.
Gepidámon van gyárilag, az ösztömeg 110-130kg ezt megfelelően lassítja.
Trekkingre és ha felszerelhető akkor MTB-re is.
Jó féktestek! Ami sok hasonló árú fékkel szemben nagy előnye, hogy a csavar nem a féktestre szorul(mint a rosszabbul kidolgozott féktesteknél), hanem annak a csőnek a szélére amiben van a féktüske. Ezért pici kotyogás jelen van,de ez elhanyagolható!
mindenre
Aluminium
"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."
A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.
A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.
A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.
A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.