Shimano Altus/Acera féktest

32 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.02.)
  • Listaár: 2.800 Ft

HASONLÓ féktest TERMÉKEK




NorBEE300 avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • meggyőző fékerő
  • kellően merev ez a Shimano féktest
  • a gyári pofák sima fékfelületű felnin jól beállítva szépen fognak
  • külön pozitívum, hogy a rögzítő csavarokat gyárilag ellátják csavarragasztóval, így megfelelő felszerelés után nem kell aggódni, hogy a rögzítő csavarok elmaradnak :)
  • egyszerű a beállítása és pontosan be lehet lőni
  • nálam sárban is jól teljesített az Altus/Acera, nem nyaggatta meg a testet a sár, utánállításra sem volt szükség
Hátrány

Minimális kottyanása van a féktuskón, de elenyésző mértékű. Ez ne riasszon el senkit, ettől még nagyon jó Shimano fék.

Tapasztalat

Eddig csak az olcsóbb fékeket (Saccon, Trinity, stb.) használtam, illetve próbáltam ki. Amióta megvan a Shimano szett XLC pofákkal, mintha másik bringát használnék :). Jól adagolható a fékerő, a puha és vastag fékpofáknak köszönhetően nem blokkol hirtelen a fék, könnyen kordában tartható és ami lényeges változás az eddig használt/kipróbált fékekhez képest, hogy érezhető a fékerő. Nincs véglet, hogy satura megfogja a kereket hanem finoman is lehet vele fékezni. Jól tartja a gyárinál nagyobb, szélesebb pofákat (a vásárlás után pár nappal egy szett XLC-t szereltem fel rá). Beállítani percek kérdése, rém egyszerű szerkezet, visszafogott kinézet, röviden így jellemezném a japán gyártó eme termékét :).

 

Néhány hónap és eltérő körülmény használat után csakis pozitív véleménnyel vagyok róla. Nem érdekli a sár sem, utánállítani nem kellett, pedig kapja az ívet rendesen. Korrekt a festése, nem kopik, könnyen tisztítható, szerelhető. 4000 Ft-ért inkább vegyél ilyet, mint egy lom "nevenincs" tárcsaféket.

 

2013. szeptember. Közel 6 hónap használat után engem meggyőzött. Azóta próbáltam tárcsafékes gépet is, így tudok mihez viszonyítani. Az igazi tűzkeresztség a Mátrában volt megtartva. Sokat mentem vele elég meredek lejtőn a hegyekben és nem paráztam azon, hogy nem tudok megállni. Inkább azon aggódtam, hogy fejre állok. Nem fáradékony, az XLC fékpofával, az Avid fékkarral nagyon jó triót alkotnak. Összehangolt rendszer született belőle és ha összeszámolom a három alkatrész árát, plusz a bowdent, akkor a 7500 Ft nevetséges ár. Mert ennyi pénzért egy rettenetesen hatékony és terhelhető fékrendszert kap az ember.

Erre ajánlom
  • XC
  • trekking
  • túra
  • városi használat
Ennyiért vettem
3800
Csatolt képek
Shimano Altus/Acera  2012 féktest
Shimano Altus/Acera  2012 féktest
XLC fékpofákkal
Shimano Altus/Acera  2012 féktest
Avid FR5 fékkarral
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
modellnév:
  • BR-M422
  • BR-M432

 
anyag:

Aluminium


 
szín:
  • Fekete
  • Ezüst

 
további információk:
  • 107 mm-es ív: több helyet hagy a sárvédőnek.
  • Javított gumiborítás, biztosabb rögzítés a bowdenvezető pipához

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.