- meggyőző fékerő
- kellően merev ez a Shimano féktest
- a gyári pofák sima fékfelületű felnin jól beállítva szépen fognak
- külön pozitívum, hogy a rögzítő csavarokat gyárilag ellátják csavarragasztóval, így megfelelő felszerelés után nem kell aggódni, hogy a rögzítő csavarok elmaradnak :)
- egyszerű a beállítása és pontosan be lehet lőni
- nálam sárban is jól teljesített az Altus/Acera, nem nyaggatta meg a testet a sár, utánállításra sem volt szükség
Minimális kottyanása van a féktuskón, de elenyésző mértékű. Ez ne riasszon el senkit, ettől még nagyon jó Shimano fék.
Eddig csak az olcsóbb fékeket (Saccon, Trinity, stb.) használtam, illetve próbáltam ki. Amióta megvan a Shimano szett XLC pofákkal, mintha másik bringát használnék :). Jól adagolható a fékerő, a puha és vastag fékpofáknak köszönhetően nem blokkol hirtelen a fék, könnyen kordában tartható és ami lényeges változás az eddig használt/kipróbált fékekhez képest, hogy érezhető a fékerő. Nincs véglet, hogy satura megfogja a kereket hanem finoman is lehet vele fékezni. Jól tartja a gyárinál nagyobb, szélesebb pofákat (a vásárlás után pár nappal egy szett XLC-t szereltem fel rá). Beállítani percek kérdése, rém egyszerű szerkezet, visszafogott kinézet, röviden így jellemezném a japán gyártó eme termékét :).
Néhány hónap és eltérő körülmény használat után csakis pozitív véleménnyel vagyok róla. Nem érdekli a sár sem, utánállítani nem kellett, pedig kapja az ívet rendesen. Korrekt a festése, nem kopik, könnyen tisztítható, szerelhető. 4000 Ft-ért inkább vegyél ilyet, mint egy lom "nevenincs" tárcsaféket.
2013. szeptember. Közel 6 hónap használat után engem meggyőzött. Azóta próbáltam tárcsafékes gépet is, így tudok mihez viszonyítani. Az igazi tűzkeresztség a Mátrában volt megtartva. Sokat mentem vele elég meredek lejtőn a hegyekben és nem paráztam azon, hogy nem tudok megállni. Inkább azon aggódtam, hogy fejre állok. Nem fáradékony, az XLC fékpofával, az Avid fékkarral nagyon jó triót alkotnak. Összehangolt rendszer született belőle és ha összeszámolom a három alkatrész árát, plusz a bowdent, akkor a 7500 Ft nevetséges ár. Mert ennyi pénzért egy rettenetesen hatékony és terhelhető fékrendszert kap az ember.
- XC
- trekking
- túra
- városi használat