Mavic Open Sport felni

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.12.)
  • Listaár: 8.000 Ft

HASONLÓ felni TERMÉKEK




INTERNET avatar
19 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • könnyűnek könnyű
  • erősnek erős
  • (persze minden relatív)
  • alacsony profil (szubjektív)
  • szegecselt (szubjektív)
  • könnyű feltenni a gumit rá
  • diszkrét, oldschool megjelenés (szubjektív)
  • 32-es gumit is fel lehet tenni rá és 20-ast is
  • könnyű centírozni
  • van fékfelület kopásjelző
Hátrány
  • Ha tudod mire veszed, nincs.
Tapasztalat

A felni súlya: Open szóval ez elvileg már kezdő outizáshoz is jó, szaladgálni pedig tökéletes 490g nekem nem sok de ez megint szubjektív lehet, hogy kinek mi a sok és mennyire van szüksége arra, hogy könnyű legyen. Masszív pályaagyakra is sikerült 2 kiló alá megfűzni a 32-es verziót 3 keresztre (~1950g). Amúgy Miche pályaszettje utcára ennél nehezebb, elől 24 küllő radiálra fűzve ami kedvezőtlenebb mert a forgó tömeg kerületéhez nagyobb súly kerül, ha pedig merevvé szeretném varázsolni a kereket akkor a 3. keresztnél összeerősítem a küllőket és rövidebb lett a hasznos küllőtávom mint a radiálnál.  

A felni ereje: Mivel egy alacsony profilú szegecselt felni, ezért az erejét nagyban meghatározza az, hogy hány keresztre van fűzve és milyen a küllőfeszesség. Aki közlekedésre használja annak 3 esetleg 4 kereszt teljesen jó, de amúgy létezik 28 furatostól 36-ig, ezzel is el lehet játszani, továbbá a küllők vastagságával.

 Centizés: A küllőfeszesség lényegessége alapján centizni is egyszerű, utána megtartja magát az első centizés után.

Esztétika: Ez is szerepet játszik, ha az ember le szokta kötni utcán. Egy magas profilú felnire jobban beindul a tolvajok nyálelválasztása mint egy alacsonyra, emellett, ha piszkos már egy kicsit szerintem a laikusok nem is tudják megkülönböztetni (főleg nem ránézésre) egy ősrégi outi keréktől, ami nyilván nem ér annyit. 

Fűzése: Semmi problémába nem ütköztem a fűzés során, küllőfeszességmérő híján mondjuk csak kézzel meg pengetve tudtam ellenőrizni a relatív küllőfeszességet, meg belőni a küllőfeszességet szóval a mostani setup sem tökéletes de jól tolerálja a felni. Pár száz km után visszalazultak a küllők ami teljesen normális, ekkor megint kihúztam és azóta is tartja magát.

Tartóssága: Vagy fél évet gondolkodtam hogy megvegyem-e, de amikor az egyik családtag megkért hogy centizzem ki a kereken 20 éves bringáját amin ma felnik voltak és egy küllő már elszakadt, egy másik meg a centizés közben, de a felni mégis addig is jól bírta és -2 küllővel nagyjából kihúzva még utána is, arra gondoltam hogy ha 20 évig lehet hogy nem is de 10 évig biztos bírni fogja az open is. Jelenleg kapja is a terhelést, 78kg vagyok de mindig van nálam tatyó ami kb 3-5 kg szokott lenni mindennel együtt. 23-as gumi van fent 8-9 bar van benne és így is bírja akár ha sietek a fos utakon, azt is.

Összességében úgy tudnám jellemezni ezt a felnit, hogy egy kiváló útitárs. Megbízható, jól tolerálja a hibákat, a maga nemében sokoldalú és nagyon jó teljesítményű. 

Erre ajánlom

Lehetőleg strapa, amennyire lehet könnyű, diszkrét és jól szervizelhető kereket szerettem volna építeni. Sikerült, erre biztosan tudom ajánlani. 

Ennyiért vettem
8500x2
Csatolt képek
Mavic Open Sport  2012 felni
Mavic Open Sport  2012 felni
Mavic Open Sport  2012 felni
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Méretek (felni)

 
belső szélesség (mm):

15


 
ETRTO méret:

622 mm


 
szeleplyuk kompatibilitás:

szingószelep


 
szín:
  • fekete
  • ezüst

 
ajánlott gumiméret:

19-32mm


 
fékfelület:

köszörült


tömeg:

490


Mavic logó

Mavic márka bemutatás

A Mavic egy 1889 óta létező francia kerékalkatrész és kerékpáros felszerelés gyártó cég. Minden a francia Alpok szívében kezdődik. A Mavic mögött álló csapat elég sok időt tölt itt kerékpározással, akár azért, hogy új termékeket teszteljenek és fejlesszenek, akár csak a kerékpározás öröméért. Találhatóak itt kanyargós hegyi utak, szűk ösvények, és durva downhill pályák is- minden adott az inspirációhoz.

1934-ben Antonim Magne a Tour de France-on tesztelte a cég új Duralumin abroncsait. Mivel a szabályzat tiltotta ezeket az abroncsokat, fa mintázatúra lettek festve, és teljes titokban tartották, hogy ilyenekkel versenyzik. Antonim Magne elnyerte a sárga pólót… A Dura abroncsok 750 g-ot nyomtak, szemben az 1,2 kg-os acél abroncsokkal.

A ’80-as években pár kalandvágyó fiatal átlépte a hagyományos bringázás határait, és elkezdték a bringás motokrosszt és a hegyi kerékpározást. A Mavic felismerte- és helyesen-, hogy ez nem csak egy múlandó hóbort. 1983-ban piacra kerültek a cég első mtb és bmx abroncsai.

1994-ben a „kerék mint komplett rendszer” gondolkodás elvezetett az aerodinamikus Cosmic kerékszett piacra dobásáig, ráadásul alumínium, és karbon kivitelben is. 1999-ben a Mavicnak sikerült asztaltársaságává szervezni a két nagy gumi gyártót, a Michelin-t, és a Hutchinson-t. Az eszmecsere eredménye: az UST belső nélküli rendszer. Kisebb tömeg, és felütésveszély mentesség jellemzi az azóta is használt találmányt.

2008-tól a kerekek mellett bringás cipők és ruházat is megtalálható a Mavic kínálatában.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Mavic Open Sport termékkel kapcsolatban: