Mavic Open Sport felni

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.12.)
  • Listaár: 8.000 Ft

Mavic, Nisi, Martano, Super Champion felnik
2.000 Ft
új árához képest: -75%

HASONLÓ felni TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

INTERNET avatar
19 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • könnyűnek könnyű
  • erősnek erős
  • (persze minden relatív)
  • alacsony profil (szubjektív)
  • szegecselt (szubjektív)
  • könnyű feltenni a gumit rá
  • diszkrét, oldschool megjelenés (szubjektív)
  • 32-es gumit is fel lehet tenni rá és 20-ast is
  • könnyű centírozni
  • van fékfelület kopásjelző
Hátrány
  • Ha tudod mire veszed, nincs.
Tapasztalat

A felni súlya: Open szóval ez elvileg már kezdő outizáshoz is jó, szaladgálni pedig tökéletes 490g nekem nem sok de ez megint szubjektív lehet, hogy kinek mi a sok és mennyire van szüksége arra, hogy könnyű legyen. Masszív pályaagyakra is sikerült 2 kiló alá megfűzni a 32-es verziót 3 keresztre (~1950g). Amúgy Miche pályaszettje utcára ennél nehezebb, elől 24 küllő radiálra fűzve ami kedvezőtlenebb mert a forgó tömeg kerületéhez nagyobb súly kerül, ha pedig merevvé szeretném varázsolni a kereket akkor a 3. keresztnél összeerősítem a küllőket és rövidebb lett a hasznos küllőtávom mint a radiálnál.  

A felni ereje: Mivel egy alacsony profilú szegecselt felni, ezért az erejét nagyban meghatározza az, hogy hány keresztre van fűzve és milyen a küllőfeszesség. Aki közlekedésre használja annak 3 esetleg 4 kereszt teljesen jó, de amúgy létezik 28 furatostól 36-ig, ezzel is el lehet játszani, továbbá a küllők vastagságával.

 Centizés: A küllőfeszesség lényegessége alapján centizni is egyszerű, utána megtartja magát az első centizés után.

Esztétika: Ez is szerepet játszik, ha az ember le szokta kötni utcán. Egy magas profilú felnire jobban beindul a tolvajok nyálelválasztása mint egy alacsonyra, emellett, ha piszkos már egy kicsit szerintem a laikusok nem is tudják megkülönböztetni (főleg nem ránézésre) egy ősrégi outi keréktől, ami nyilván nem ér annyit. 

Fűzése: Semmi problémába nem ütköztem a fűzés során, küllőfeszességmérő híján mondjuk csak kézzel meg pengetve tudtam ellenőrizni a relatív küllőfeszességet, meg belőni a küllőfeszességet szóval a mostani setup sem tökéletes de jól tolerálja a felni. Pár száz km után visszalazultak a küllők ami teljesen normális, ekkor megint kihúztam és azóta is tartja magát.

Tartóssága: Vagy fél évet gondolkodtam hogy megvegyem-e, de amikor az egyik családtag megkért hogy centizzem ki a kereken 20 éves bringáját amin ma felnik voltak és egy küllő már elszakadt, egy másik meg a centizés közben, de a felni mégis addig is jól bírta és -2 küllővel nagyjából kihúzva még utána is, arra gondoltam hogy ha 20 évig lehet hogy nem is de 10 évig biztos bírni fogja az open is. Jelenleg kapja is a terhelést, 78kg vagyok de mindig van nálam tatyó ami kb 3-5 kg szokott lenni mindennel együtt. 23-as gumi van fent 8-9 bar van benne és így is bírja akár ha sietek a fos utakon, azt is.

Összességében úgy tudnám jellemezni ezt a felnit, hogy egy kiváló útitárs. Megbízható, jól tolerálja a hibákat, a maga nemében sokoldalú és nagyon jó teljesítményű. 

Erre ajánlom

Lehetőleg strapa, amennyire lehet könnyű, diszkrét és jól szervizelhető kereket szerettem volna építeni. Sikerült, erre biztosan tudom ajánlani. 

Ennyiért vettem
8500x2
Csatolt képek
Mavic Open Sport  2012 felni
Mavic Open Sport  2012 felni
Mavic Open Sport  2012 felni
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Greeen avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nem tapasztaltam előnyét, talán annyi, hogy hatvan kilósoknak lehet hogy előnyös, de 80 kg felett nem ajánlott.

Könnyűnek könnyű:

könnyűfémhulladék

Hátrány

Vagy felfújom, vagy kicentíroztatom, a két dolog üti egymást egyszerre a kettő nem megy.

Tapasztalat

Jó nagy kalap szar a Mavic '12 Open Sport felnije, senkinek nem ajánlom.

Az első ilyen felnimet fűzés után dobtam ki, 1 méter használat nélkül. Az első 8 bar-os felfújás követően eldobta magát a csatolt képeken láthatóan.

A gyártó nem foglalkozott a reklamációval a forgalmazó féláron alatt adott egy másik ugyanilyen felnit. Ezzel a mutatvánnyal kétszeri fűzéssel 18000-be van a hátsó kerekem.

Az új felnivel 1000 km-ert mentem. Ez is egy kicentírozhatalan szar. 

A kerékpárszervíz javaslata alapján nem fújhatom 6 bar-nál többre.

Elvileg matricája szerint 23" guminál 9,5 bar-t, 32" guminál 6,7 bar maximum nyomást visel el.

Erre ajánlom

Ez nem tud többet mint egy 4000Ft-os  felni, nem ajánlom, mivel 8500-től felfelé árulják.

Ennyiért vettem
3500
Csatolt képek
Mavic Open Sport  2012 felni
felfújás után
Mavic Open Sport  2012 felni
más szögből, hogy elhidd ez nem fotoshop
Mavic Open Sport  2012 felni
kifűzve
11 olvasó 64%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kbmpi avatar
143 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

mavic ma2, azaz az open sport egyik nagypapája.. 

 

Hát felüthetetlen, strapabíró, erős, jól küllőzhető, jól centrírozható, bírja a jó magyar utakat.

Könnyű ( 450 gramm környékén van ) de az alu-dupla szegecs miatt igen strapabíró.

Hátrány

Könnyű--> a fékfelületből kispóroltak valamennyi anyagot, az igen hamar kopik.

A fékfelülethez nehéz megfelelő fékbetétet találni. 

Tapasztalat

Vogron kollega véleményét kiegészíteném avval, hogy tökéletes edzőkerékszett építhető belőle, stabil 32-36 lyukas kivitelben, jó küllőzéssel. Azonban arra számoljunk, hogy sajnos hiába erős a felni, meg lehet enni a fékfelületet hamar. Főleg, ha nem jó fékbetétet használsz (nekem a shimano 105-ös fekete gyári fékpofái konkrétan szétlyuggatták oldalt..)

Rosszul fog rajta a fék ha nagyon kopott a fékfelület..

Erre ajánlom

Edzőkeréknek,túrázni tökéletesen ideális, mert kedvező árú, erős, megbízható, s jól javítható a rá épített kerékszett..

3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vogron avatar
49 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

A felni fékezőfelülete speciális eljárással kezelt fémfelület, mely eddig minden időjárási körülmény között megállta a helyét, shimano 105 fékkel használva.

A felni erőssége semmilyen kivánnivalót nem hagy maga után, már többször akkora kátyukat élt túl a Mavic Open Sport, hogy azt hittem kettétört, de mint később kiderült semmilyen nyolcas és felütés nem keletkezett benne. Az eddigi legtartósabb felnim, emellett az sem elhanyagolható hogy a külsők felszerelésekor sem kell komolyabb erőkifejtést végeznünk. 

Hátrány

Igazából nincs, talán lehetne egy kicsit modernebben, szebben matricázva ez a Mavic felni. 

Erre ajánlom

Bármilyen területű felhasználásra ajánlom, hihetetlen erős a felni, szinte bármit kibír. 10.000 km után mindössze egyszer kellett centírozni. 

Ennyiért vettem
8000
Csatolt képek
Mavic Open Sport  2011 felni
Mavic Open Sport  2011 felni
Mavic Open Sport  2011 felni
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés

Méretek (felni)

 
belső szélesség (mm):

15


 
ETRTO méret:

622 mm


 
szeleplyuk kompatibilitás:

szingószelep


 
szín:
  • fekete
  • ezüst

 
ajánlott gumiméret:

19-32mm


 
fékfelület:

köszörült


tömeg:

490


Mavic logó

Mavic márka bemutatás

A Mavic egy 1889 óta létező francia kerékalkatrész és kerékpáros felszerelés gyártó cég. Minden a francia Alpok szívében kezdődik. A Mavic mögött álló csapat elég sok időt tölt itt kerékpározással, akár azért, hogy új termékeket teszteljenek és fejlesszenek, akár csak a kerékpározás öröméért. Találhatóak itt kanyargós hegyi utak, szűk ösvények, és durva downhill pályák is- minden adott az inspirációhoz.

1934-ben Antonim Magne a Tour de France-on tesztelte a cég új Duralumin abroncsait. Mivel a szabályzat tiltotta ezeket az abroncsokat, fa mintázatúra lettek festve, és teljes titokban tartották, hogy ilyenekkel versenyzik. Antonim Magne elnyerte a sárga pólót… A Dura abroncsok 750 g-ot nyomtak, szemben az 1,2 kg-os acél abroncsokkal.

A ’80-as években pár kalandvágyó fiatal átlépte a hagyományos bringázás határait, és elkezdték a bringás motokrosszt és a hegyi kerékpározást. A Mavic felismerte- és helyesen-, hogy ez nem csak egy múlandó hóbort. 1983-ban piacra kerültek a cég első mtb és bmx abroncsai.

1994-ben a „kerék mint komplett rendszer” gondolkodás elvezetett az aerodinamikus Cosmic kerékszett piacra dobásáig, ráadásul alumínium, és karbon kivitelben is. 1999-ben a Mavicnak sikerült asztaltársaságává szervezni a két nagy gumi gyártót, a Michelin-t, és a Hutchinson-t. Az eszmecsere eredménye: az UST belső nélküli rendszer. Kisebb tömeg, és felütésveszély mentesség jellemzi az azóta is használt találmányt.

2008-tól a kerekek mellett bringás cipők és ruházat is megtalálható a Mavic kínálatában.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Mavic Open Sport termékkel kapcsolatban: