Merev, nem hajlong, nagyon szépen megmunkált, még elég könnyű is ehhez.
Nincsen.
Eddig egy 08' as LX et használtam, három évig, tökéletesen meg voltam vele elégedve, de most muszáj volt váltanom. Ugyan olyat akartam venni annyira bejött az LX, de észrevettem, hogy XT is van icipicivel drágábban, és miután mindig nagyon tetszett, inkább ilyet vettem. Elvégre hosszú évekre veszünk hajtókart.
Most kövezzetek meg, de merevségben, nem igen érzek különbséget. Érzem, hogy valamivel jobb lett a hajtáshatékonyság, de nem kizárt, hogy egy új LX el is ezt éreztem volna. Félre értés ne essék, nem fikázom, csak úgy fest, az üreges Shimano hajtókarok ( LX, SLX, XT ) elérték a maximális merevséget, és inkább csak súlyban, és formában térnek el egymástól.
Viszont a középrész hosszabb életet ígér, mert ebben az apróbb golyós, golyókosaras csapágy pöffeszkedik. Ez jó.
És a váltás is javult. A lefelé váltás nem, ugyan olyan gyorsan lelöki a láncot 44 ről 32 re, mint az LX nél, Ám a felfelé váltás. Csak megnyomtam a váltókart, és a jól megszokott csörgés helyett, halkan, és nagyon gyorsan felrakta 32 ről 44 re. Nagyon gyorsan, és csörgés nélkül. Na ez érezhető változás.
LX lánccal használom CN - HG 73
Szóval egy remek hajtókar, csak jót tudok írni róla, de ha valaki nem profi bringás, vagy netán versenyző, annak nem éri meg az árkülönbözetet. Persze ha megkapod LX, vagy SLX árban akkor miért ne, mindegyiknél jobb, de 10 - 20 ezer froncsival többet nem ér meg hobbistáknak. Amatőröknek, hobbistáknak nem. Profiknak igen.
Nekem is csak azért díszeleg a bringámban, mert szinte LX , SLX árban megkaptam. Az egész bringa összképe megváltozott tőle, komolyabb lett, Hangsúlyozom, nagyon elégedett vagyok vele, nem bántam meg egy kicsit sem, csak próbálok objektív lenni, és rávilágítani arra amivel én is csak most szembesültem, hogy ez azért verseny cucc.





