Shimano Deore XT hajtókar

81 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.01.)
  • Listaár: 67.000 Ft

Használt Shimano Deore XT eladó
23.990 Ft
új árához képest: -64%

Shimano Deore XT integrált hajtómű
25.000 Ft
új árához képest: -63%

Shimano Deore XT integrált hajtómű
33.000 Ft
új árához képest: -51%

Használt Shimano Deore XT integrált hajtómű
32.000 Ft
új árához képest: -52%

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK




zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • nem csavarodik, egyszerűen nagyon merev darab ez a Shimano hajtókar
  • kevéssé kopott tányérokkal problémamentes váltás
  • kopásálló a Deore XT: nálam egy elhibázott lánccsere ellenére a középtányér 9000 km-t bírt, nagytányér 11000 körül még bőven tökéletes
  • acél-karbon kompozit középső lánctányér
Hátrány
  • kistányérok nálam 3000-4000 km-t bírtak
  • 9e km óta terhelés alatt állandóvá vált a recsegés (update @ 2012.02.07: szétszedés, majd alapos tisztítás és újra összerakás után megszűnt)
  • a nagytányér esetleges sérülése nagyon drága mulatság: 15000-16000 Ft
Tapasztalat

Közel három éve már, hogy egy új, komplett kerékpár alkatrészeként hozzájutottam a 9-sebességes XT hajtókarhoz. Ezen idő alatt szinte végig panaszmentes volt a Shimano Deore XT, bosszúságot csak az amúgy is normálisnak tekinthető kopási problémák okoztak. Az első abszolút az én hibám volt - láncnyúlás-mérő hiányában "érzésre" cseréltem a második láncomat, amikor már késő volt, ennek egy új kistányér és hátul egy új sor lett az ára. Meglepő módon az acél-karbon kompozit középső lánctányér ezt nem sínylette meg, még sokezer km-en át jól végezte a dolgát. Végig SPD-pedállal használtam, láncból pedig nagyon sokfélével: Shimano HG73-ból 1 db, SRAM PC-971-ből 1 db és SRAM PC-991 CrossStep-ből 4 db vásott el rajta - és itt most egyelőre tekintsünk el attól a problémától, hogyan bírhatnak ilyen keveset nálam a láncok. Esőben, hóban és sárban korlátozottan, de szintén használtam, ez nem okozott túl nagy problémát semminek, maximum a láncok sínylették ezt meg. A középső tányér cseréjét nálam jól jelezte, hogy a láncfelkapó szemek nehezen kezdték felszedni a láncot a kistányérról, illetve lánccserekor a csörgős hangból egyértelmű volt a középső tányér cseréjének szükségessége. A kistányér cseréje ennél is egyértelműbb: lánccsere után egyszerűen az első komolyabb mászásnál, terhelés alatt felcsévélte magára a láncot, amire ha nem számítunk, könnyen végződhet eséssel - erre érdemes figyelni!

A hajtókar félévente szétszedésre, tisztításra és újrazsírozásra került, valószínleg ezt hálálja meg azzal, hogy a mai napig nem volt vele komoly probléma. Egy dologtól eltekintve... Kb. fél éve terhelés alatt pattogó, recsegő hangok kezdtek jönni a hajtókar és középcsapány tájékáról, amit a szétszedés, tisztítás és az újrazsírozás nem oldott meg. A kerékpár vázán semmilyen sérülés nincsen, így valószínűleg az sem lehet a probléma forrása. A pedálokat is kiszedtem és újrakentem (mivel ezek szintén kezdtek recsegni), de a probléma még aztán is jelen van, hogy időközben az SPD-pedálokat újakra cseréltem. Ezzel együtt persze kitűnő hajtókar a Deore XT, ami nálam megérdemli az ötös osztályzatot. Nem csak személyes tapasztalatom, de a német újságok tesztjei szerint is nagyon jó: kopásállóságban például az acél-karbon középtányér akár 3-4x annyi km-t is kibírhat, mint az alumíniumból készült kategória-társ, a SRAM X9-es középtányérja, amit a német Bike Magazin egy-egy szemléletes és felettébb elgondolkoztató fotóval kitűnően illusztrált.

Ár-érték arányában véleményem szerint a pár 10 grammal nehezebb, de szintén acél-karbon kopozit középtányérral szerelt Deore SLX hajtókar jobb ennél - persze mindezek mellett az XT hajtókar mindenképpen egy kivételes, megbízható, merev és kitűnő alkatrésze lehet bármelyik kerékpárnak.

 

Update @ 2012.02.07: alapos szétszedés, tisztítás és ismételt összerakás után úgy tűnik, megszűnt a recsegés problémája.

Erre ajánlom

XC/Maraton és Trail, a méregdrága nagytányér nélkül pedig akár könnyebb All-Mountain/Enduro felhasználásra.

Mért tömeg
793 g
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 hajtókar
Shimano FC-M770 9s hajtókarok
Shimano Deore XT  2008 hajtókar
Shimano FC-M770 9s, összeszerelve
22 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
modellnév:

FC-M8000


 
fogszám:
  • 40-30-22
  • 38-28
  • 36-26
  • 34-24
  • 30
  • 32
  • 34

 
tengelytípus:

Integrált tengelyes


 
hajtókar anyaga:

alumínium


 
további információk:
  • Bárhol kerekezhetünk a 11-fokozatú „kerékpárosra hangolt“ áttételezéssel
  • Különféle választási lehetőségek a kerékpár és a kerékpáros stílus szerint
  • Következetes váltásteljesítmény és jobb lánckezelés
  • Strapabíróbb lánctányér fogak
  • Kompozit felépítésű lánctányér:
  • acél fogak/acél + CFRP test (1x11, 3x11 középső)
  • alumínium bevonatos fogak/alumínium + CFRP test (2x11 felső)
  • A tartósság és a kis tömeg optimális egyensúlya
  • Az új 3D-s kompozit lánctányér fogainak összetétele optimalizálva van az egyes lánctányérok terheléséhez (1x11, 2x11 & 3x11) az acél hajtófogakkal és az alumínium tartófogakkal
  • Új 3D-s test egyedülálló lánc gyűrű kompozit design: Alumínium fogak / Alumínium + CFK (3x11 felül) acél fogak / CFK (3x11 közép) Alumínium bevonatú fogak / Alumínium + CFK (2x11 Top) Rozsdamentes acél / CFK (1x11)
  • Nagy hatékonyság és precíz váltás
  • Továbbfejlesztett hajtási merevség
  • 70 fokos csillagkar HOLLOWTECH II technológia és dinamikus lánc kapcsolódás (1x11-fokozatú)
  • Szűk áttételi tartomány a minimális váltási ugrások és a ritmus fenntartása érdekében
  • Egy tüskés felépítés az erőteljes váltás érdekében
  • Fokozott lánctartás
  • Dinamikus lánc kapcsolódás (1x11-fokozatú)
  • Jobb tömítés és jobb forgás
  • Kis csapágyas alsó keret
  • Kompatibilis a 148 mm-es hátsó sarutávú Boost kompatibilis vázakkal (FC-M8000-B1/B2)

tömeg:
  • 773,9 g (40-30-22 fog, középcsapágy nélkül)
  • 695,5 g (34-24 fog, középcsapágy nélkül)
  • 680 g (30 fog, középcsapágy nélkül)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Deore XT termékkel kapcsolatban: