Viszonylag olcsó
Könnyű beállítani
Jól tűri a sarat és a koszt, nem akad a váltás ilyenkor sem
Pontos terhelés alatt is
Igazából amíg használtam nem tapasztalatam semmilyen különösebb hátrányt, jó kis váltó, ajánlom mindenkinek.
Bármire.
Viszonylag olcsó
Könnyű beállítani
Jól tűri a sarat és a koszt, nem akad a váltás ilyenkor sem
Pontos terhelés alatt is
Igazából amíg használtam nem tapasztalatam semmilyen különösebb hátrányt, jó kis váltó, ajánlom mindenkinek.
Bármire.
Nagyon strapabíró és pontos.
A váltógörgőket kb 7.000 km normál használat után lecseréltem, mert volt egy kis kotyogása, de ez a használatot amúgy nem befolyásolta. De ez nem mis hátrány, sőt inkább előny, mert 7 ezer km azért elég sok egy középkategóriás, majdnem alap cuccnak.
Nekem egy 99-es évjáratú van. Nekem a középkategóriában ez az etalon. 10 éve hajtom a bicót, amin van, és ugyanolyan pontosan váltja a 8 fokozatot, mint újkorában. Csak a görgőket cseréltem ki rajta (a fogassorral meg a lánccal együtt). Nem tudom, hogy az újabbak milyen minőségűek, csak azt láttam, hogy sokkal jobb a design, de hogy ennyire tartósak-e abban nem vagyok annyira biztos. Ugyanis pl. a 99-es Alivió agyaim, sokkal jobb minőségűnek tűnnek, mint a 2008-as Deore agyak, amiket most vettem. 3 biciklim van, a másikon Sora váltó van a harmadikon XT. De az öreg Alivió a kedvencem.
Aki hobby szinten évente 1-2 ezer kilómétert megy, annak sokáig jó lesz. 2 db gyári görgő 1100 Ft hozzá!!!
*Sram Pc830-as láncal és Pg-830-as fogsorral használom, ezzel a kombinációval a váltás számomra kielégítő. Nem a leggyorsabb,de még időben vált.
*Sár nem nagyon okoz neki gondot.
*Egyszer jeges aszfalton csúsztam vele kb. 3 métert, de csak a festék horzsolódott le, el nem csavarodott.
*Görgők még bírják. ( ~3000 km )
*Viszonylag gyakran utána kell állítani.
*Láncfeszítése elégséges.
Kezdő, hobby mtb felhasználásra jo választás. Ár/érték arányosan teszi a dolgát.
Olcsó
Könnyű beállítani
Jól néz ki (mutatós) :)
A port jól bírja
A láncot nem feszíti eléggé
Gyakran kell állítgatni
Rázos úton nagyon lötyög
Csak a full 2011-es 9sebességes Alivio szettel működik tökéletesen
Ajánlom aszfalt, beton túrákra, de rázós terepen ki nem merd próbálni
Ha jól be van állítva, akkor teszi a dolgát.
- A koszt jól viseli
- Pontos
- Gyors
Néha elkezd rakoncátlankodni és jöhet darálás ugrálás. (Persze ez minden váltóra igaz, ha nincs jól beállítva.)
Sokszor kellet már állítani.(szerintem)
Azért jól jön a láncvilla védő.
A régi Aliviomat nem kellet ennyit állítgatni. Nincs extrém körülményeknek kitéve, (város)
mégis gondol egyet és picit arrébb megy. Ez azért bosszantó.
Lehet. hogy a bowden nyúlik?
A váltásra mindig nagyon figyelek.
Én a géphez kaptam, szerintem ár/értékben nem rossz de ha végzetesen elromlik::-)nem hiszem, hogy megint ilyen lesz.
Ja és terhelésen egyáltalán ne válts vele!
Nekem tetszik . Gyorsan halkan lehet vele váltani . Nem igényli a túlzott törődést. Csendesen futnak a görgök. Durva váltásokat is megcsinálja ha kell . Nem kell állítgatni ,ha egyszer már jó a beállítás .
Nem tudok mondani hátrányt .
Használt bicajjal vettem . Az előző tulaj nem sokat foglalkozott a hajtással . Én meg "hozzányúltam" . Letakarítottam a több éves dzsuvát láncról ,fogassorról .... Katasztrófális lett . Aztán kicserélték a láncot HG-50-re ,meg kicsit állítottak rajt és most úgy érzem "tökéletes" . Kb 2000Km-t mentem eddig vele és azt tudom mondani ,hogy gyors ,pontos , csendes . Sárban nem használom ,csak főleg országúton , meg néha "poros úton" . Ezt jól bírja . Kicsit néha megolajozgatom . Főleg a váltógörgőket. Ennyi .
Bárkinek . Akár kezdő bringásoknak is . Jól bírja a "kiképzést" . :)
- nagyon szépen és pontosan lehet vele váltani
- jók a görgőknek a futása minősége
- a csapágyak is jónak tűnnek
- egész könnyen belehet állítaní
- shimano hg-50 el próbáltam ki és azal hibátlan
- egész jól birja a sarat, néha kikell pucolni és kész
- egy kicsit drágának tartom, de amúgy nincs neki hátránya...
Gyors, pontos váltó. Terhelés alatt, sárban is ugyanolyan jól vált. Nehezen hajlik, csavarodik. Beállítani egyszerű. Elég olcsó.
A láncot nemfeszíti annyira mint az előző Deore LX váltóm, de olcsóbb volt úgyhogy ugyanazt nemvárom tőle.
Dirt, XC
nagyon jól vált! télleg!
kevésszer recseg
jo minőség
még mindig ugy vált mint 3 évvel ezelőtt!
nem fesziti rendesen a láncot ezért ha pl. lemegyek a padkáról olyat csörömböl hogy azt hiszem h szétesik a canga :D
kb ennyi
XC
Nagyon jól működik, minden körülmények közt, kiéve talán nagy terhlésnél, mert akkor hangot ad
Jól bírja a koszt, sarat, de karban kell tartani ha sokáig akarjuk használni
A láncot feszíthetné kicsit jobban
Átlag felhasználóknak teljesen megfelelő váltó. Kicsi törődéssel sokáig szolgál, halkan, szinte észrevétlenül dolgozik.
Mindenre amit hobbiból csinálsz. Versenyre nem való.
Finoman vált ha jól van beállítva, nem zörög nem lötyög, viszonylag könnyű is váltani vele, a görgők nem kopnak vészesen, belépő szintű váltónak tökéletes, ezért az árért, de azért durvulni csak óvatosan lehet vele.
Eddig még nem tapasztaltam, talán annyi hogy néhány fokozatnál kattog ilyenkor csak ujra kell váltani.
- Gyorsan, könnyen vált
- Terhelésnél való váltást nem annyira szereti, de azért lehet vele, tolerálja
- Koszosabb körülményeket is tolerálja
- Nem hajlamos elállítódásra
- hátrányra eddig még nem bukkantam
Mountival kaptam, alapvetően semmi gondom nincs vele, rendesen teszi a dolgát. A karbantartást meghálálja, de nem különösebben igényes erre.
Gyakorlatilag bármire ajánlható a kocabringázástól, rendszeres tekergésig, hobby szinten. Durvulásra, évi sok ezer km-re szvsz nem ez való.
Könnyen vált, terhelés alatt se torpan meg.
Sárban nem nagyon használom, de az eső nem árt neki.
A görgők elég jók, nem volt velük gond.
Egyszer egy esés után nagyon furcsán állt, de csak újra be kellett állítani.
Ha jól be van állítva és időnként meg van nézetve szerelővel, akkor nincs vele gond.
XC
Jól vált,terhelés alatt is jól működik.láncot is frankon tartja.csak jól be kell állittani,és eggy darabig ez váltó lessz.görgők is jók.még utánállittásra se volt nekem szükség.
nem tudok ilyenről,nekem tökéletesen működik,ha valami gond előjön irok majd.
mindenre.
A váltás nagyon jó vele, jól feszíti a láncot,terhelés alatt is tud váltani, hang nélkül, sárban működik de utána nem árt egy kis tisztítás, a görgők is működnek elég sokáig. Nem kotyog, nem kell bellítani.
sűrűn kell tisztítani sár után és olajozni is
Nagyon praktikus kis váltó, főleg egy jó váltokarral.
XC-re nagyon jó.
"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."
A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.
A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.
A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.
A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.