-Nagyon jó vele váltani,kmc lánccal használom.
-Terhelés alatt is jól vált semmi gond nincs vele
-Görgők is birják a strapát
-Könnyű állíthatóság.
Nekem semmi bajom nem volt vele
nagyon jó cucc,nekem nagyon bejön.
DH,FR
-Nagyon jó vele váltani,kmc lánccal használom.
-Terhelés alatt is jól vált semmi gond nincs vele
-Görgők is birják a strapát
-Könnyű állíthatóság.
Nekem semmi bajom nem volt vele
nagyon jó cucc,nekem nagyon bejön.
DH,FR
Működik, teszi a dolgát, semmi több. Bírja a zúzást is, különösebb gondom nem akadt vele, legalábbis olyan, ami miatt le kellett volna cserélnem.
Semmi extrát nem nyújt. Néha elbizonytalanodik és időszakosan érdekes dolgokat produkál. Semmi komoly, csak szokni kell.. :)
rúgói sokkal erősebbek mint a shimano-nál(ez vonatkozik a-**X.9 - X.7 váltókra is),váltása precíz(jól beállítva),nem híntázik terepen,sárban is pontosan vált,+nem kell akkora kanyar a váltóbowden-nek(így sokkal pontosabban vált)......szerintem a SRAMnak eggyik legolcsóbb ,jó minőségű h.váltója...ami +fizethető..:-)
X.9 - X.7 -SX5 váltóm is van :-) ....Így van összehasonlitási alapom...
- Biztos az is van neki, de amire en hasznalom ott nem fordult meg elo.
volt előtte jónéhány shimanom, nyomába se érnek ennek, jobban vált még az lx-xt családnál is, jóval erősebb a rugója. ezekután bátran kijelenthető hogy shimanot csak az vesz aki nem ért hozzá.. nekem egyik shimano se húzta félévnél tovább, nem váltottak rendesen, gyenge szar a rugójuk, egyszer a hegy közepén adta meg magát a deore-m rugója. (hone vagy lx váltásra meg nincs pénzem) és ami a legnagyobb poén az egészben hogy a sram még olcsóbb is a shimanonál.
a shimanonak inkább a hajtókar megy, abból jókat csinál. de a shimano váltást el lehet felejteni..
A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).
A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).
A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.
A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.