E-bike gyárilag ezzel szerelve. "Űrkorszak". Digitális fokozat kijelzés, Széleskörűen személyre szabható, a váltás sebessége több fokozatban beállítható, Beállítástól függően addig vált, amíg nyomva tartod a kart, de akár a váltás iránya is felcserélhető. Telefonos aplikációval állíthatod be a váltás paramétereit, mindez egy XTR áráért.
...valami olyasmi ez, mint manuális váltóról áttérni a DSG-re ...
Meglepően megbízható, ahhoz képest mennyi a karbantartási igénye (de a karbantartást érezhetően meghálálja). A váltások pontosak és "lehelletfinomak". A nyomaték növekedésével kezd csattogni. Olyan nincs, hogy nincs! Mindig vált! Mész fel a falon kiállva, "boost-ban és vált! Három réteg agyag van rajta és vált. Szikrázik a lánc a fogakon úgy feszül, de ez vált.
Beállítást finomítani, akár a kijelzőről is lehet egy félperces megállónál.
Ezen a bringán már nincs bowden, ezt is megértem.
Minél nagyobb a terhelés, annál hangosabb, annál nagyobbat csattan. Analóg bringáknál ez talán nem jön elő ennyire...
Egy darabig zavart a csattogós váltás. Minden helyzetben azt a váltásérzetet szerettem volna, amit rásegítés nélkül produkál (na az most láncváltásban a felső polc). Állítgattam, utánaolvastam, láncot-sort cseréltem, diagnosztizáltattam... Eredménytelenül.
Mára elfogadtam:
"a fű zöld, az ég kék, a pedelec meg csattog váltás közben"
Jó, de ennyi pénzért 2 db mezei XT-t vennék!