Sram GX Eagle hátsó váltó

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
  • Modellév: 2018 (frissítve: 2018.08.)
  • Listaár: 55.000 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

sebgutkopf avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- 1x rendszer nagyon király, mtb-ra csak ezt és a 12-es rendszer, minden várakozásomat felülmúlja

- stabilan tartja a láncot, a legdurvább terepen, ugrásnál, sziklakertben sem ér a lánc a vázhoz, nagyon jól feszíti a láncot (eddig más márkától ilyen lánc stabilitást még sose tapasztalatm)

- nincs szükség külön láncfeszítőre, se terelőre

- pontosan vált, határozott kattanással

- könnyebb fokozat felé akár egyszerre 4-et is lehet váltani

- strapabíró felépítmény: kapott már ütést oldalról, alulról, semmi se  görbült csak a felületen látszik a kontakt a kővekkel

- van kiakasztó retesz rajta, ami lehetővé teszi a lánc tehermentesítését a hátsó kerék kivételéhez, vagy lánc cseréhez (Más megoldás mint a shimano clutch)

- ugyanúgy vált és működik (azonos felépítés) mint a drágább x01 és xx1 modellek csak a súlya némileg nagyobb

- bowden befogatási csavar előtt egy kis kerék fordítja át a bowdent, ami mechanikailag előnyösebb és simább kábelvezetést tesz lehetővé

Hátrány

- érzékeny a pontos beállításra, ha nincs jól beállítva akkor nem fog jól teljesíteni, de ha egyszer jól beállítod úgy is marad

- olcsónak nem mondható

- hosszú kanál, így durva lejtő előtt érdemes nehezebb fokozatokba kapcsolni, hogy a kanál ne lógjon annyira le, ezzel jelentősen csökken a sérülés kockázata

Tapasztalat

Megjelenése óta gyanítottam, hogy az 1x12 jó dolog lehet és ezt nem csak beváltotta, hanem a legjobb döntés volt az eagle rendszerre váltani. Nem kell elől szöszmögölni, gondolkozni mi jön, csak használni kell. A lánc eszméletlen stabil, bármilyen terepen elmegy, nem esik le a lánc. Igazi terepre ezek a rendszerek valók. Járok vele bikeparkba külföldre, köszöni jól van.

Erre ajánlom

Ahoknak, akik felfelé is tekernek terepen és lefelé nem aszfalton jönnek: trail, endurora igazán nyerő.

Ennyiért vettem
bringával jött
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Killervin avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A váltási élmény kellemes vele, elég gyorsan kapcsol, kissé hangos de terepen talán senkit nem érdekel.

Terhelés alatt is simán vált, persze nem ajánlott továbbra sem az ilyesmi.

Extrém sárban amíg lehet a lánc vágja a sarat viszont ha felgyűlik tekerés nélkül akkor könnyen leemeli a láncot mivel alacsonyan fut a lánc a pedálnál.

Elég erős a szerkezete - már nem féltem hogy eléggé lelóg de a 29-es kerék kell mellé.

Szerviz állította be egyszer, azóta tökéletes átütőtengelyes keréken.

Hátrány

Lapos terepen kissé lassú, 25-26 km/h-t tudok vele kihajtani.

Tapasztalat

Nagyon könnyű mászni vele, leginkább dimbes-dombos vagy komoly emelkedős terepre ajánlom. Országúton nem túl gyors, legközelebb 32T helyett megpróbálom 34-gyel.

Erre ajánlom

Terepre, de elég jól megy sima úton is a többi 1x rendszerhez képest.

Ennyiért vettem
Bringán volt
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
 
fokozatszám:

12


 
rugóirány:

normál


 
váltótest:

alumínium


tömeg:

290 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram GX Eagle termékkel kapcsolatban: