Shimano Deore XT hátsó váltó

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.01.)
  • Listaár: 31.000 Ft

Használt Shimano Deore XT RD-M8100-SGS
15.000 Ft
új árához képest: -52%

Használt Shimano Deore XT eladó
11.000 Ft
új árához képest: -65%

Használt Shimano Deore XT hátsó váltó
4.000 Ft
új árához képest: -87%

Shimano Deore XT 9-es hátsó váltó
6.000 Ft
új árához képest: -81%

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




Krupcheck avatar
93 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A véleményezett termék az RD-M772 GS ->2008-as modellév, 9 sebesség, shadow kialakítás, közepes kanál, 2012-ben vettem újonnan, keményebb XC-AM túra célra használom, a fent jelzett km-k többségét hegyi vagy off-road körülmények közt kapta.

 

  • gyakorlatilag tökéletes a Deore XT hátsóváltó, nem kell agyon ragozni. Felszereled, és teszi a dolgát, ahogy tették ezt az elődei is ('99-es és '04-es modellévű /fordított irányú/ váltókat is hazsnáltam, előbbit kb. 7 évig, és eleve használtan jött)
  • shadow: egyrészt levésbé lóg ki a váz síkjából, másrészt nincs hosszirányú elfordulása a váltótestnek (tehát csak a fogsor síkjában mozog váltóskor befelé és lefelé, önmagában nem leng), ezért nem veri a forgáspontot/láncvillát - egyébként ezért kellett lecserélnem a '99-es szériájú XT-met, mert kopogott a vázam forgáspontján.
  • szépen vált terepen is
  • tartós görgők: az előző váltómban (ami mai napig üzemképes) még az eredeti görgői vannak, és még élnek, úgy a fogak, mint a csapágyazás (felül kerámiás sikló, alul zárt "ipari"). Ebben pontosan ugyanolyanok voltak, de nullkilóméteresen eladtam őket, esztétikai okokból KCNC-k kerültek bele amik "cserébe" elég zajosak)
Hátrány
  • shadow: hiába lóg ki kevésbé, egy vizs aszfaton elcsúszás azért így is elég volt a váltófül meggörbítéséhez. Ráadásul ennél a rendszernél sokkal kisebb a távolság a lánckerekek és a váltótest között (ez zúzós terepen váltogatáskor persze előny), emiatt egy kis váltófül görbítés mellett is már hozzáért a nagyobb tányérokhoz a váltótest... mire rájöttem miért akad, kinlódik, addigra szépen meg volt marva a festése a belső oldalon, de más baja nem lett. Onnantól többet váltogattam elöl, azért pótalkatrész híján így is lefutott egy 3 napos pilisi túrát. meg két versenyt...
  • nincs finomhangoló a váltótesten, így a bowdenfeszesség utólag csak a váltókarról állítható, ami olcsóbb karokon nem mindig van- szóval egy acera rendszert egy XT Shadow-val tuningolni nem annyira tanácsos, mert beállításnál erősen problémás lesz
  • a Keleti Pályaudvar környékén a macskaköves utcákon nagyobb tempónál (30+) azért zavarba jött, volt pár kevésbé szándékos váltás (1-2x megugrott)
Tapasztalat

Manapság szinte lehetetlen 9 sebességest beszerezni, pláne nem normáis áron, pláne ha még a közepes kanálhoz is ragaszkodsz, ami jelentősen jobban viselkedik, mint egy hosszú (régebbi XT-ből volt hosszú kanalasom, szerintem montira hülyeség). A 10 sebességes verziók - nyilván a gyártóként elég kézenfekvő, de felhasználóként nézve gusztustalan üzletpolitika végett - sokkalta olcsóbbak. Én ragaszkodtam az LX Gold váltókaromhoz (1. tetszik 2. felesleges nekem a 10 sebesség, 3. marha drága újat venni...), így kényetelen voltam 9-es hátsó váltót venni- szerencsére pult alól, viszonylag kevésbé horrorisztikus áron, de még mindig drágábban, mint az újabb modell lett volna.

Amúgy összehasonlítva egy régebbi X.7-essel, a Shadow rendszer gyakorlatilag a Sram régóta használt rendszerének koppintása, illetve továbbfejlesztése. Számomra mégis szimpatikus, hogy nyitott efelé a Shimano, megtartva a régi verziót is (bár nem tudom miért, nem vennék olyant, ha Shadow is van, akkor sem, ha a vázam nem kényszerítene erre)

Erre ajánlom

8-9-es rendszerhez mindenkinek mindenre jó a Deore XT, kivéve extrém használat, arra ott a Saint. Az XT az a szint, ami még elég sokaknak megfizethető, és ennyit megért a kényelem-megbízhatóság, és a felhasználók 99%-ának nem is kell ettől több. Versenyzőknek ott az XTR, vegyék meg a szponzorok (:

Csatolt képek
Shimano Deore XT  2012 hátsó váltó
20 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típusszám :
  • RD-M8100
  • RD-M8000

 
fokozatszám:

11


 
rugóirány:

Top normal


 
váltókanál hossz:
  • GS
  • SGS

 
kompatibilitás:

Shimano


 
teljes kapacitás:
  • 47 fog (SGS)
  • 39 fog (GS)

 
váltótest:

alumínium


 
színválaszték:

fekete


 
további információk:

RD-M8000

  • Kerékpárosra hangolt pengeéles és leheletfinom váltások
  • Könnyű váltóműködés, 20%-kal kevesebb erőfeszítés
  • Új Shadow kivitel, optimalizált dőlésszöggel
  • Új váltóbowden új hiperalacsony súrlódású bevonattal
  • Javított lánc stabilitás
  • Új Shadow kivitel, optimalizált dőlésszöggel a stabil fokozat pozíció érdekében
  • Könnyen beállítható lánc stabilizáló
  • Hatékony váltás és akadálytalanabb hajtás
  • Hatékony váltógörgő fogazat kialakítás

RD-T780

  • Megbízható váltásteljesítmény
  • Széles és stabil beállítási tartomány
  • Dupla rásegítős felépítés Javítja az igazíthatóságot, ellenáll az időjárásnak és a szennyeződéseknek
  • Rendkívül jó hatásfokú hajtómű
  • Könnyű kezelés, egyenletes működés A középső áttételi tartományban az egymáshoz közelebbi fokozatok miatt tartható a helyes pedálfordulatszám
  • A fogaskoszorú választék széleskörű kompatibilitása
  • 11-28 foggal kompatibilis
  • Színválaszték: Fekete és ezüst

tömeg:

RD-M8000

  • 275 g (SGS)
  • 271 g (GS)

RD-T780

  • 236 g (SGS)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

16-16 (16 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano XT váltót hol tudják szervizelni?
24 válasz
utolsó: 2015. feb.
16-16 (16 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Deore XT termékkel kapcsolatban: