Csak egyszer kell beállítani, utána nagyon precizen és pontosan vált és nem kell hozzányúlni amíg egy komolyabb ütést nem kap a váltó rendszer. Nekem legutóbb akkor kellett hozzányúlni amikor sikerült első keréken átfordulni egy meredek lejtőn (a gps 31Km/h sebességet logolt itt) és elgörbült a váltókarnál a bowden feszítő és cserélni kellett. A láncot viszonylag jól feszíti, amióta ez a váltóm van nem lobog a lánc de azért néha hozzáverődik a vázhoz (előtte viszont a Tourneyel azt hittem le akar repülni). Igaz 9-es váltó de 8-as sorral használom, így is pontosan teszi a dolgát a Shimano Deore XT.
Terhelés alatt sem hagyott még soha cserben a legmeredekebb emelkedőn sem.
Már volt alkalmam komoly sárban és felázott agyagban is próbálni de semmi rendellenességet nem tapasztaltam.
A váltógörgőkkel még nem volt semmi probléma én kb. 1000 Km ert mentem vele de használtan vettem ezt a Shimano hátsó váltót és az előző gazdája ennél csak többet mehetett vele ahogy ismerem :)
Kotyogást, lógást, deformációt még nem tapasztaltam annak ellenére sem, hogy az autó csomagtartóban szoktam szállítani a kereket kiszedve és ez a leghátsó pontja a kerékpárnak ami kiáll és hozzátámaszkodhat a csomagtartó hátuljához.
Ha valaki annyit használja mint én (évente 500-1000 Km) akkor beállítai csak sérülésnél és bowdencserénél kell.
Ahogy már mások is írták nincs a váltón nincs bowdenfeszesség finombeállító de ezzel kompromisszumot lehet kötni.
Szerintem egy elérhető áron kapható termék a Shimano Deore XT, sokkal megbízhatóbb és finomabban működő mint az olcsóbb váltók (ez érthető).
Testvéri áron 8000 Ft ért vettem de ennél nem sokkal többért is lehet bárhol találni.
Ha valaki gondtalanul akar váltani hátul és nem megszálott versenyző de néha egy- két maratonon elindul neki hűséges társa lesz.