Gyorsan, pontosan és halkan vált, extrém helyzeteket leszámítva jól feszíti a láncot.
A deore-hoz képest a terhelés alatti váltásban érzem a legnagyobb különbséget. Simán vált terhelés alatt is, bár azért ha lehet, szoktam egy kicsit tehermentesíteni, hátha tovább bírja.
Nem vettem észre, hogy gondja lenne a sárral, pedig volt, hogy a híg sár ellepte a kanalat. Amikor rászáradt, akkor is tette a dolgát rendesen.
A görgők tartósak, ha nagyon koszosak lemosom őket és évente egyszer kapnak egy kis zsírt.
A beállítás annyira egyszerű, hogy még nekem is sikerült.
Nincs, csak talán az ára lenne, de szerintem még ember nem fizetett érte 29000 Ft-ot. (amennyi a hivatalos ára, legalább is itt a Testbike-on)
Nincs róla mit írni. Egyszer felszerelik egy bicajra és csak használod és használod és használod...
Nekem mind a két gépemen XT van. A Meridára én vettem újként 10000 Ft-ért, a Cube meg vele jött. A Meridán a Deore váltókarral nem sikerült párosítani. Képtelenség volt beállítani, pedig három szerelő is próbálta. Végül kapott egy XT váltókart, azzal beállították és azóta hozzá se kell nyúlni. A Cube-on egy fordított állású van, LX fékváltókarral tökéletes páros. Érdekes módon egyszer felborult a gép és utána állandoan bedobta a láncot a fogaskeréksor és a küllők közé. Lelazult a bowden. Rászántam 10 percet, beállítottam és azóta tökéletes.
Előtte Deore-t használtam, szerettem, jó volt. Először nem éreztem nagy különbséget, de azért a váltás határozottabb lett és jobban feszítette a láncot. Terhelés alatt viszont nagyságrendekkel jobb az XT és remélem a strapát is jobban bírja, mint a Deore.
Próbáltam Shimano és Sram lánccal is, nem érzek különbséget.
Még annyi, hogy a múltkor egy túrán valaki megjegyezte, hogy nem veszi észre mikor váltok, mert annyira gyors és halk.
Bármire, leginkább biciklizésre. Ha odafigyelsz hol veszed és nem feltétlen a legújabb típust keresed nem is drága.