Jó beállítás után gyakorlatilag észrevétlenül vált, csak a nyomaték változását veszed észre. Terhelés alatt felfelé váltásnál néha csattan egyet, a lefelé váltás akkor is hangtalan. Ez 10-ből 9-szer így van, ritkán úgy áll a fogaskerék, hogy éppen nem tudja felvenni a láncot, akkor kerreg egy kicsit. Viszont pl. két fokozatot simán visszavált, minimális hanggal, viszont azonnal.
A bringán volt, használtan vettem és sokáig nem tudtam normálisan beállítani - már azon voltam, hogy lecserélem SRAM-ra a francba. De utolsó próbaként elvittem a tatabányai legjobb szerelőhöz (Konzum udvar) és ő egyből bovdent/bovdenházat cserélt és úgy kaptam vissza a váltót, hogy óraműként vált. És azóta is. A régi Meridámon Acera váltó volt, hát ég és föld, az biztos. A váltás minősége egyszerűen nem összehasonlítható.
A váltó könnyen szerelhető, a görgők könnyen kivehetők a zsírzáshoz. A felső görgő kerámia csapágyas, az alsó sima golyós. Zsírzás után rendkívül simán futnak.
Update 3000 km után: már használt volt a bringán, ahogy vettem, de még mindig semmi baja. Most érik egy szétszedés/tisztítás/zsírzás, de a görgőkön se látszik semmilyen kopás, a váltó meg pöpecül működik. Még mindig vigyorgok egy-egy hangtalan, villámgyors váltásnál, hogy mennyire pompás darab. :-)
Talán annyi, hogy a bovden szabadonfutására kényes, ha az szorul, akkor nem lehet normálisan beállítani. De ez érthető is.
Legalább ilyen váltó kellene minden bringára, és akkor az élmény nem romlik el egy kerregő, recsegő, sokat "gondolkodó" váltó miatt.