Mivel hogy nem ugribugrira használtam,simán csak xc-s nyomulás volt,igy a váltás a deore-vel mindig megbizható volt."Normális" használat mellett ,a láncfesszeség nekem kielégitő volt,azt nem mondom,hogy tökéletes.De mi a tökéletes?SRAM [PC951] lánccal( 9s. ),deore XT rp.f..karokkal,Sram fogsorral használtam.Nekem "tökéletes"rendszer volt.Terhelés alatt hogy váltot?Sok féle váltóm volt már,de terhelés alatt,nos azt mindegyik megszenvedte...A görgőket kapásból kicseréltem golyós csapágyasra (2000-ft).Igy még pontosabb lett a váltás."Beleraktam" úgy 14ezer km-t,de se kotyogás,se csavarodás.....Amikor kellett jól beáltottam,új bowdennél az első pár napban talán nyúlt egy keveset a rendszer,utánállitás,de aztán egy évig is simán elment állitás nélkül!Persze az igazán jó váltáshoz kell a köszörűlt bowden.
Ha nem ütöd-vágod,és jobbfajta váltókarral,bowdennel,lánccal,fogsorral használod,akkor nem lesz gond vele.A gyári görgőket érdemes kicserélni golyós csapágyasra,az eredeti kicsit kotyog,de nem vészes.És,a festése lehetne tartósabb.
Én,nagyon szerettem ezt a tipust,ha az új nem válik be,simán visszatérek "hozzá".Megfelelő karbantartás mellett örök darab a Shimano Deore.Egy darab rongy,brigéciól,vagy petro,aztán egy kevés műszerolaj....Meghálálja-:)))
Tapasztalatom szerint,igazán kemény terepezésre nem alkalmas.Azonkivül mindehol jól szolgálhat.