RD-M592 2010 9-es.
Ezen a szinten már nem lehet probléma a váltás minőségével,hacsak valamit el nem csesztek a beállitásnál,vagy nem megfelelő alkatrész környezet, azaz vacak sorral és "silány" karral van megkínálva, na akkor lehetnek gondok.Sajnos sok gyári gépet látok, hogy Deore váltó,de messze alatta lévő sorral, karokkal,láncal van szerelve.
Terhelés alatt is megfelelően vált, bár kissé hangos,de annyi baj legyen.
Sárban nem használom, port, vizet kap ,de egyéb durvaságoktól eleve kímélem.
Kotyogósodást,hajlást,csavarodást nem tapasztaltam.
Beállítás után eddig csak a bowden nyúlása miatt volt szükség útánállítani,azóta is tökéletesen teszi a dolgát.
A láncfesszesség talán lehetne erősebb is,de egyébként nincs vele gond.
Acera,Alivo,STX RC váltóim voltak eddig nyolcas rendszerrel, ez az első kilencesem és teljesen meg vagyok elégedve vele.Ha, a láncfeszítő csavarral feszitünk a láncon,( 5-6mm a max távolság a legnagyobb fogaskerék és a felsö váltó görgő között ) akkor kissé pontatlanná,nehézkessé válik a felfele váltás, ezért inkább kettő szemmel rövidebbre szabtam a láncot, tökéletes lett.
Túra,hobby, XC-re talán nem árt egy feszítő, vagy 1-2 szemmel rövidebb lánc és nem veri szét a láncvillát :)