- 11 rendszerrel kompatibilis
- nagy áttételttartomány (10-42)
- feszesen tartja a láncot
- opcionális Clutch
- ijesztően nagy és alacsonyan "lóg", sziklás terepen félteném
- I-Spec-es
- nincs rajta pöcök, ami szerelésnél/kerékkivételnél megakadályozná, hogy a váltókanál visszacsapódjon
- Sram váltókkal nem kompatibilis
Tavaly kerékpárépítésnél épp ezt találtam aprón. Jópár éve nem használtam már Shimano alkatrészeket. Az első szembetűnű dolog a váltó mérete volt, ami igencsak tekintélyes. Nagy váltótest, váltögörgők. Clutch-al felszerelt, amit off állásban hagytam. 38T lánctányér miatt nem csapkod a lánc, kellően feszes marad. A felszereléskor két dologra kell figyelni, a bowdenház végére érdemes tenni egy "vezetőszállal ellátott kupakot", hogy a váltáskor ne surlódjon a bowden a fémen. A másik dolog, hogy a bowdenhúzása a Sram váltókkal pont ellentétes, így nem kell bajlódni a bowdenfeszesség eltalállásával. Ez nekem újdonság volt.
SLX váltókarral együtt vettem. Természetesen nem kompatbilis Sram váltókarral, mert más a bowdenhúzása....A Shimano féle I-Spec rendszer valami szörnyűséges dolog. Tartókonzol nélkül vettem és hát fejfájást okozott a felszerelése. Ár/értékben ezért csak 4-est adok rá. Pár csavar és rögzítő került vagy 5000 Ft-ba. Sosem értettem miért kell erőltetni ezt a fékkara történő rögzítést. A bilincses megoldás univerzális, s nem kell azt nézni, hogy a 3-féle ISPEC közül melyik a neked való és hol lehet beszerezni.
Ebikeon használom. Terhelés alatt is vált, de a hangos váltás elkerülése érdekében érdemes ilyenkor levenni a terhelést a pedálokról.
11 sebességgel rendszerhez, terepre, aszfaltra, túrázásra, bármire