Sram GX Eagle hátsó váltó

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2018 (frissítve: 2018.08.)
  • Listaár: 55.000 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




sebgutkopf avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- 1x rendszer nagyon király, mtb-ra csak ezt és a 12-es rendszer, minden várakozásomat felülmúlja

- stabilan tartja a láncot, a legdurvább terepen, ugrásnál, sziklakertben sem ér a lánc a vázhoz, nagyon jól feszíti a láncot (eddig más márkától ilyen lánc stabilitást még sose tapasztalatm)

- nincs szükség külön láncfeszítőre, se terelőre

- pontosan vált, határozott kattanással

- könnyebb fokozat felé akár egyszerre 4-et is lehet váltani

- strapabíró felépítmény: kapott már ütést oldalról, alulról, semmi se  görbült csak a felületen látszik a kontakt a kővekkel

- van kiakasztó retesz rajta, ami lehetővé teszi a lánc tehermentesítését a hátsó kerék kivételéhez, vagy lánc cseréhez (Más megoldás mint a shimano clutch)

- ugyanúgy vált és működik (azonos felépítés) mint a drágább x01 és xx1 modellek csak a súlya némileg nagyobb

- bowden befogatási csavar előtt egy kis kerék fordítja át a bowdent, ami mechanikailag előnyösebb és simább kábelvezetést tesz lehetővé

Hátrány

- érzékeny a pontos beállításra, ha nincs jól beállítva akkor nem fog jól teljesíteni, de ha egyszer jól beállítod úgy is marad

- olcsónak nem mondható

- hosszú kanál, így durva lejtő előtt érdemes nehezebb fokozatokba kapcsolni, hogy a kanál ne lógjon annyira le, ezzel jelentősen csökken a sérülés kockázata

Tapasztalat

Megjelenése óta gyanítottam, hogy az 1x12 jó dolog lehet és ezt nem csak beváltotta, hanem a legjobb döntés volt az eagle rendszerre váltani. Nem kell elől szöszmögölni, gondolkozni mi jön, csak használni kell. A lánc eszméletlen stabil, bármilyen terepen elmegy, nem esik le a lánc. Igazi terepre ezek a rendszerek valók. Járok vele bikeparkba külföldre, köszöni jól van.

Erre ajánlom

Ahoknak, akik felfelé is tekernek terepen és lefelé nem aszfalton jönnek: trail, endurora igazán nyerő.

Ennyiért vettem
bringával jött
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
fokozatszám:

12


 
rugóirány:

normál


 
váltótest:

alumínium


tömeg:

290 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram GX Eagle termékkel kapcsolatban: