Sram GX Eagle hátsó váltó

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2018 (frissítve: 2018.08.)
  • Listaár: 55.000 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




fpeter avatar
57 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • 11 sebességes rendszer
  • Elhagyható az első váltó
  • Stabilan fut a lánc, sosem esett le elöl
  • Pontos
Hátrány
  • Nem olcsó kategóriába tartozik.
  • Esésnél általában sikerül odacsapnom, amit a váltó mellett a váltótartó fül is megsínyli. 
  • Gyakran kell állítgatni, hogy mindig jól váltson. 
Tapasztalat

Ez az első sram váltóm, illetve első 11 sebességes váltóm. Maga az 1x rendszer nekem összességében nagyon tetszik. 2x9-nél versenyen néha előfordult, hogy leesett a lánc elöl, ami sok bosszúságot okozott. 3x9-nél sokat kellett babrálni az első váltó, ami sárban néha kockázatos volt. Egyszer váltókart sikerült így eltörnöm. Sáros verseny után érdemes (és általában kell is) bowdent cserélni, de összességében jobban bírja a rendszer a sarazást. A bowden nyúlásával és gyakoribb váltással (nincs ugye első váltó), gyakrabban kell utánállítani és bowdent cserélni.

Összességében nekem bejött, ajánlom mindenkinek. 

Erre ajánlom

XC versenyzés, túrázás, bikeparkokban is tisztességgel helyt áll. 

Ennyiért vettem
Bringával jött
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
fokozatszám:

12


 
rugóirány:

normál


 
váltótest:

alumínium


tömeg:

290 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram GX Eagle termékkel kapcsolatban: