Sram X0 hátsó váltó

14 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 78.495 Ft - 106.195 Ft

Használt Sram X0 eladó
50.000 Ft
új árához képest: -53%

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




KBalazs avatar
23 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Az összes eddig próbált váltó közül magasan kitűnik ez a darab. Eddig még semmilyen helyzetben sem hagyott cserben, pedig már elég rég óta nálam van ez a Sram hátsó váltó. A láncfeszítésre sem lehet panasz ha megfelelő hosszúságú lánccal használod. Sárban is elég jól működik az X.0 bár ha túl nagy a sár kicsit ez is akad de hát melyik nem. Ipari csapágyas váltógörgői vannak így gyakorlatilag bármeddig működőképes csak néha kell rá tenni egy kis kenőanyagot, de legrosszabb esetben is egy csapágycsere megoldja a dolgot. Az is előny hogy gyakorlatilag az egész váltót szét lehet szedni és így teljesen ki lehet tisztítani, ha muszály. Iszonyatosan pontos (x0 vagy x9 karral) felfelé és lefelé is szinte beállítás nélkül is már tökéletesen üzemel, de ha nem akkor is minimális ráállítással szabályozható, és nem is kell újra állítani csak ha új bowdent teszel be. Hajlás illetve csavarodás kizárva, max ha nekivágja az ember valaminek. További pozitívum hogy nagyon könnyű ezért nagyon súlytakarékos és még könnyebb is lehet ha sikerül beszerezni egy titán rugós karbon kanalas példányt aminek szinte súlya sincs. Ja és nagyon szép ez a Sram hátsó váltó :D

Hátrány

Talán az ára lenne, de hát a minőségi alkatrészek árát általában eléggé megkérik.
Egyébként semmi.

Tapasztalat

Szerencsémre sikerült hozzájutnom egy BlackBox tuningoshoz és nem valószínű hogy kiadom a kezeim közül.
Update:
"Hajlás illetve csavarodás kizárva, max ha nekivágja az ember valaminek." ... Nos sikerült nekivágni, immáron több mindennek is. :D
Ismét jól jött hogy szét lehet szedni mert elhajlott és csak így tudtam helyretenni. Ez nem egy olyan váltó amit hajlásnál félretesz az ember, mert a javítás után még mindig jobban vált mint egy jó pár shimano. Továbbá figyeljen mindenki rá, hogy a csavarnál amivel a váltófülre rögzül, van egy kis csavar amivel azt lehet állítani, hogy milyen szögben álljon.
Az legyen mindig kitekerve mert hiába, hogy jobban feszít, azt okozhatja hogy egyszerűen beesik a legfelső fogaskerék mögé a lánc... (bár amelyik váz úgy kívánja, annál lehet betekerni)

Erre ajánlom

Bármire, mert mindenhol megállja a helyét. Még így 3 év és több durva ütés után is.

Ennyiért vettem
18.000
Csatolt képek
Sram X0  2009 hátsó váltó
Sram X0  2009 hátsó váltó
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
fokozatszám:
  • 9 (X0-9s)
  • 10 (X0-10s)
  • 10 (X0 Type 2 10s)

 
váltókanál hossz:
  • rövid, közepes, hosszú (X0-9s)
  • hosszú (X0-10s, X0 TYPE 2-10s)

 
kompatibilitás:

Sram ESP váltókarok


 
legnagyobb lánckerék:

36 fog


 
váltótest:
  • X0-9s: Grilon kompozit ház, magnézium csuklók, edzett csapok, alumínium rögzítőcsavar, kovácsolt alu tömítőgyűrű, I-Glide tömítések, titánium feszítőrugó, változtatható rugóerő
  • X0-10s: karbonszálas kompozíció , kovácsolt alumínium mechanika, karbon váltókanál, titánium rugó, rozsdamentes csavarok

 
váltókanál:

Hidegen kovácsolt alumínium váltókanál belül, karbon váltókanál kívül


 
váltógörgő:
  • X0-9s: Zárt ipari csapágyas 11 fogas váltógörgő
  • X0-10s, X0 Type 2: Zárt csapágyas váltógörgő

 
színválaszték:
  • ezüst
  • fekete
  • piros

tömeg:
  • X0-9s: 203 g
  • X0-10s: 190 g

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X0 termékkel kapcsolatban: