Sram X.4 hátsó váltó

14 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.05.)
  • Listaár: 9.770 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




ggabor avatar
73 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Nagyon feszíti a láncot, ami király mert nem csattog terepen a lánc.

A másik ami csattog egy shimanonál maga a váltó, ahogy a vázhoz ér, a sramnál ez is meg van oldva. Más a felépítése.

Közel sem kell annyit állítani mint egy shimanot, szinte teljesen igénytelen.

Emellett jól is vált, náha olyan halk, hogy el se tudom dönteni váltottam. Néha viszont hangos, nehéz kitalálni mitől vált halkan amikor halkan vált, de általában véve csendes.

Tartósnak tűnik, eddig nem volt vele baj.

Könnyebb is mint az alivio.

Hátrány

Nincs.

Tapasztalat

Sokkal jobban megéri, mint egy alivio vagy akár deore.

Csatolt képek
Sram X.4  2009 hátsó váltó
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
fokozatszám:

8


 
váltókanál hossz:

hosszú


 
kompatibilitás:

1:1 (Sram)


 
váltótest:

Grilon kompozit


 
váltókanál:

acél kompozit


 
színválaszték:

fekete


 
további információk:

ESP 1:1és D.I.R.T. technológia


tömeg:

280 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Használhatok-e 9-es váltókart, elsőváltót, 8-as rendszerhez?
8 válasz
utolsó: 2011. aug.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X.4 termékkel kapcsolatban: