Sram X.4 hátsó váltó

14 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.05.)
  • Listaár: 9.770 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK



1-14 (14 vélemény)
Rendezés

Tóth Levente Bálint avatar
1 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Xc re talán alkalmas de arra se

Hátrány

-fél év alatt 4* tört el ( szerintem ennyi ok elég de még sorolom)

-nagyon könnyen csavarodik el , nem strapabíró

-freeride rá egyáltalán nem alkalmas a DH róla ne is beszéljünk

-nagyon lelógó, közel van a földhöz

-A feszítő csavarja egyfojtában eltörik

- egy partjáról lemenésnél is letörhet

-sokat ugrik a lánc nagyobb rátekeréseknél

 

Tapasztalat

Szerintem nem alkalmas semmire x7 től jók

Erre ajánlom

Semmire vegyetek inkább drágábbat jobbért

Ennyiért vettem
6K
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tom77 avatar
33 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Pontos és gyors a váltása, szélsőséges körülmények között is jól működik, esős időben, sáros vagy homokos talajon is megállja a helyét..
Megfelelő láncfeszítés jellemzi, a váltógörgői tartósak, nálam semmilyen kopás nem tapasztalható eddig, 8000km>en keresztül, hibátlan alkatrésze a bringának.. Nincs szinte semmilyen hangja megfelelő tisztítás és karbantartás mellett, ez talán az egyik utolsó gyári alkatrésze a kerékpáromnak..

Update: 2017.06.19. 
A csere 10967km>nél megtörtént egy SramX7 hátsó váltóra módosítottam, nem volt ugyan semmi gondom a gyárival, és valszeg azért az árért amit kérek érte, el is fogom tudni adni, de mivel az első átdobóm is X7>es lett, gondoltam elérkezett az ideje, hátul is az újításnak..
Update; 4500 forintért
vitték el a váltót, és nagyon meg volt a vevő elégedve vele.. Házhoz jött érte ezért engedtem neki az árából, megköszönte, nekem így ugyanennyivel volt kevesebb az új, ( X7 ) amit azóta egy hónapja cseréltek egy borulás miatt, mert eléggé leamortizálódott. Szerencsére garanciába sikerült ingyenesen 
a cserét megoldani,
(ezek miatt az előnyök miatt vásárolok, általában mindent ugyanott)..
 

Hátrány

Nincs neki, legalábbis nem tudok róla, hogy volna..

Tapasztalat

Fontos, hogy én a gyári fékváltókarral használom, sosem volt megbontva vagy cserélve a váltásán semmi, egy alkalommal kapott új váltóbovdent, az valszeg jót tehetett neki, mert azóta
(ez kábé fél éve volt) még könnyebb illetve picit gyorsabban is vált, egyik fokozatról a másikra..

Az X4 a 8>as fokozatú váltók, egyik legmegbízhatóbb váltója, de fontos tudni, hogy igazán akkor tartós darab, ha mindig időben, új koszorút és új láncot kap akkor, amikor annak eljött az ideje..
Nekem 0.75>ös láncnyúlás mellett eddig mindig cserélve volt, nemcsak a lánc hanem a fogaskoszorú is, ez azt jelenti, hogy az ötödik láncot és koszorút koptatja jelenleg, 8019km->óraállásnál..


Update: 2017.06.19. 
A csere 10967km>nél megtörtént egy SramX7 hátsó váltóra módosítottam, nem volt ugyan semmi gondom a gyárival, és valszeg azért az árért amit kérek érte, el is fogom tudni adni, de mivel az első átdobóm is X7>es lett, gondoltam elérkezett az ideje, hátul is az újításnak..

Erre ajánlom

Lehet vele durvulni, ez persze nem jelenti azt, hogy majd görbülten vagy törötten is hibátlanul működik, de a folyamatos terhelést egyértelműen nagyon jól bírja!
Jó párszor borultam már, előfordul néha még a legjobbakkal is, és volt hogy a váltó felőli oldalára esett a bringa, váltóvédőm sem volt, emiatt kapott rendesen, de azon kívül, hogy a festék jó pár helyen lejött róla, más baja nemigen lett..
XC vagy városi használatra egyaránt, könnyebb vagy akár komolyabb terepekre is, csak egész nyugodtan, nem fogsz benne csalódni..
A "fogaskoszorú és vagy a lánctúlhordást" ->azt biztosan nem szereti, bár az ilyesmiért egyik hátsó váltó sem rajong..

Ennyiért vettem
Kerékpáron volt
Csatolt képek
Sram X.4  2014 hátsó váltó
Sram X.4  2014 hátsó váltó
Sram X.4  2014 hátsó váltó
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mikiasz avatar
12 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Gyorsan, pontosan vált, bírja sarat is, igaz mindig kitakarítom utána.
  • Terhelés alatt nem váltok igazán, de ha kell megcsinálja.
  • Erősen feszít, így a lánc nem csapkod feleslegesen.
Hátrány
  • Egyelőre nem tudok.
Tapasztalat

Shimano Alivio-t váltottam le vele az kihúzta kb. 6500 km-ig, de már lötyögött kb. 6000 óta. Sokkal határozottabb váltásérzet, ha kell 4 fokozatot is visszafelé. SRAM PG850 kazetta és PC 850 lánc van hozzá. Erősebben feszíti a láncot, mint az Alivio, nekem a SRAM jobban bejön, mint a Shimano. Kb. 500 km óta van fenn.

Erre ajánlom

XC, enyhe durvulás, downhill, aszfalton is OK, sárban is vált rendesen.

Ennyiért vettem
9420
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kari78 avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  1.  Strapabíró.
  2. Szépen vált.
  3. Megbízható az X.4
  4. Nem sok gond van vele, Nagyon mutatós nekem kifejezetten tetszik
  5. Négy év után cseréltem le a görgőit
Hátrány

Nincs Nem találtam benne kivetni valót príma áru. Éri az árát.

Tapasztalat

Mindenkinek ajánlom

Ennyiért vettem
Bringával volt
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Phoenixg avatar
4 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Gyorsan és pontosan vált az X.4
- Nemkellet utánaálíltani 1 év alatt
- Jól bírja a strapát
- Igénytelen jószág ez a Sram hátsó váltó

Hátrány

1 év alatt nemtapasztaltam semmilyen hátrányt, egyszer kétszer kapott hatalmas sarat is de tette a dolgát ugyan úgy :)

Tapasztalat

Az előző kerékpáromon egy Shimano Alivio volt, a kettőt összehasonlítva az X4-et jobbnak találtam, és az Alivio még drágább is jópár ezerrel.

Erre ajánlom

Városi használat, túrázás, cc,xc stb

Ennyiért vettem
Kerékpáron volt
Csatolt képek
Sram X.4  2011 hátsó váltó
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

áábel avatar
7 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

-Jól feszít
-pontosan vált

-nem nagyon kopik

-egész egyszerű beállítani és egész sokáig elvan vele

 

Hátrány

-a feszesség állító csavar a menetével együtt szeret kijönni a helyéről, már hogy hátracsúszik

-gyárilag szeret kicsit kotyogni a rögzítő cavarnál

a görgőknél olyan mértékű dzsuva összegyűlik, hogy szinte sniccerrel kell levágni

-náha előfordul, hogy beugrik barátkozni a küllőkhöz és kiszakad tőből >_<

Tapasztalat

oldal irányú ugrás érkezténél becsapódott a küllők közé és kiszakadt

Csatolt képek
Sram X.4 hátsó váltó
17 olvasó 47%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Szbali avatar
7 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon szép vele és könnyű a váltás én KMC Z-72-es láncot haszálok.Ha be kell állítani nagyon egyszrű, pár perc alatt elvégezhető.

Hátrány

Terhelés alatt nehézkesen vált, de szerintem ennyiért nem nagy hiba.

Tapasztalat

Én nagyon szertem, és csak ajánlani tudom.

Csatolt képek
Sram X.4  2010 hátsó váltó
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

G.Zotya avatar
10 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Sram X.4-es váltókarral használom,és mondhatni lehellet finom a váltás vele.

A váltót nem kellett eddig állítani,úgy van ahogy a boltban beállították.

Igénytelen váltó a szó jó értelmében.Kevés karbantartást igényel.

A láncot elég jól feszíti,de nyaktörő erdei utakon azért már van hangja a lánc csattogásának.

Hátrány

Nem igazán tudok neki.

Tapasztalat

Bár a nagyon erős terhelés alatti váltást nem igazán szereti,ezt nem írtam a hátrányhoz,mivel ennyi pénzért ez szerintem nem igazán negatívum.

Erre ajánlom

Megbízható,pontos váltásra.

Ennyiért vettem
bicón volt
Csatolt képek
Sram X.4  2011 hátsó váltó
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jojo07 avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

tökéletes  a váltása, nem teszi tönkre a láncot

Hátrány

nem tapasztaltam hátrányát remélem nem is lesz

Tapasztalat

1 éve vettem azóta semmi rosz váltása nem volt, csendes pontos és gyorsan pakolja a sebességeket, láncot sose szakított.

Erre ajánlom

jó bringának jó váltó kell

Ennyiért vettem
7000
Csatolt képek
Sram X.4  2008 hátsó váltó
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Répamester avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

szépen gyorsan vált

Hátrány

eddig semmi

Tapasztalat

nagyon jó ár/ érték arány amíg az új alivio nem volt piacon egyértelmű volt a döntés hogy aki ennyiért akar váltót venni az sramot vegyen most azonban mindkét gyártó bben az árban közel ugyan azt adja.

Erre ajánlom

MTB-n belül bármire

Csatolt képek
Sram X.4  2009 hátsó váltó
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

7Willard avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • gyors, pontos váltás
  • megfelelően feszíti a láncot, ezért sosem csattan a vázon
  • nem igényel karbantartást
Hátrány
  • nem tapasztaltam hátrányt
Tapasztalat

Már egy éve használom havi 300 kilométerrel, teljesen meg vagyok vele elégedve.

Erre ajánlom

Városban, aszfalton, könnyű terepen finoman kacsolgatható. Nehezebb terephez már nem mindig elég gyors.

Csatolt képek
Sram X.4  2010 hátsó váltó
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ggabor avatar
73 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Nagyon feszíti a láncot, ami király mert nem csattog terepen a lánc.

A másik ami csattog egy shimanonál maga a váltó, ahogy a vázhoz ér, a sramnál ez is meg van oldva. Más a felépítése.

Közel sem kell annyit állítani mint egy shimanot, szinte teljesen igénytelen.

Emellett jól is vált, náha olyan halk, hogy el se tudom dönteni váltottam. Néha viszont hangos, nehéz kitalálni mitől vált halkan amikor halkan vált, de általában véve csendes.

Tartósnak tűnik, eddig nem volt vele baj.

Könnyebb is mint az alivio.

Hátrány

Nincs.

Tapasztalat

Sokkal jobban megéri, mint egy alivio vagy akár deore.

Csatolt képek
Sram X.4  2009 hátsó váltó
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

superbikemen avatar
20 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

jól fesziti a láncot 

terhelés allat jól vált

sárba nam a legjobb

még nem hajlott

olcsó és ha tönkre menne nem kérdés hogy ilyet vannék még egyet am sztem szinte csak eséssel lehet tönkre tenni vagy 15000 km -rel

Hátrány

hangos váltás közben de nem vészes 

a kinézetre nem adtak a legtöbbed de am nem ronda csak egy kicsit lehengoló sztem nézgetni 

egy xt mellet modjuk nem ugyanaz a kategória.

Ennyiért vettem
8000
Csatolt képek
Sram X.4  2007 hátsó váltó
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gery280 avatar
27 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

jó váltani vele elég pontos , terhelés alatt egy picit szalajt néha....sárban szépen műküdik egyszer egy ököl méretű kavics esett rá..nem hogy eltörött volna..még EL SE ÁLLÍTÓDOTT gyakorlatilag a nap óta amióta megvettem hozzá se kellett nyúlnom...:D

Hátrány

ha elöl nincs jó fogas fent (egy sajna egy fogasos vagyokelől) akkor ajánlott egy láncfeszítő mert néha tud kotyogni...

Csatolt képek
Sram X.4  2008 hátsó váltó
8 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-14 (14 vélemény)
Rendezés
 
fokozatszám:

8


 
váltókanál hossz:

hosszú


 
kompatibilitás:

1:1 (Sram)


 
váltótest:

Grilon kompozit


 
váltókanál:

acél kompozit


 
színválaszték:

fekete


 
további információk:

ESP 1:1és D.I.R.T. technológia


tömeg:

280 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Használhatok-e 9-es váltókart, elsőváltót, 8-as rendszerhez?
8 válasz
utolsó: 2011. aug.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X.4 termékkel kapcsolatban: