- Strapabíró.
- Szépen vált.
- Megbízható az X.4
- Nem sok gond van vele, Nagyon mutatós nekem kifejezetten tetszik
- Négy év után cseréltem le a görgőit
Nincs Nem találtam benne kivetni valót príma áru. Éri az árát.
Mindenkinek ajánlom
Nincs Nem találtam benne kivetni valót príma áru. Éri az árát.
Mindenkinek ajánlom
fekete
ESP 1:1és D.I.R.T. technológia
280 g
A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).
A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).
A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.
A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Használhatok-e 9-es váltókart, elsőváltót, 8-as rendszerhez? |
8 válasz
utolsó: 2011. aug.
|