Sram X.4 hátsó váltó

14 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.05.)
  • Listaár: 9.770 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




Tom77 avatar
33 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Pontos és gyors a váltása, szélsőséges körülmények között is jól működik, esős időben, sáros vagy homokos talajon is megállja a helyét..
Megfelelő láncfeszítés jellemzi, a váltógörgői tartósak, nálam semmilyen kopás nem tapasztalható eddig, 8000km>en keresztül, hibátlan alkatrésze a bringának.. Nincs szinte semmilyen hangja megfelelő tisztítás és karbantartás mellett, ez talán az egyik utolsó gyári alkatrésze a kerékpáromnak..

Update: 2017.06.19. 
A csere 10967km>nél megtörtént egy SramX7 hátsó váltóra módosítottam, nem volt ugyan semmi gondom a gyárival, és valszeg azért az árért amit kérek érte, el is fogom tudni adni, de mivel az első átdobóm is X7>es lett, gondoltam elérkezett az ideje, hátul is az újításnak..
Update; 4500 forintért
vitték el a váltót, és nagyon meg volt a vevő elégedve vele.. Házhoz jött érte ezért engedtem neki az árából, megköszönte, nekem így ugyanennyivel volt kevesebb az új, ( X7 ) amit azóta egy hónapja cseréltek egy borulás miatt, mert eléggé leamortizálódott. Szerencsére garanciába sikerült ingyenesen 
a cserét megoldani,
(ezek miatt az előnyök miatt vásárolok, általában mindent ugyanott)..
 

Hátrány

Nincs neki, legalábbis nem tudok róla, hogy volna..

Tapasztalat

Fontos, hogy én a gyári fékváltókarral használom, sosem volt megbontva vagy cserélve a váltásán semmi, egy alkalommal kapott új váltóbovdent, az valszeg jót tehetett neki, mert azóta
(ez kábé fél éve volt) még könnyebb illetve picit gyorsabban is vált, egyik fokozatról a másikra..

Az X4 a 8>as fokozatú váltók, egyik legmegbízhatóbb váltója, de fontos tudni, hogy igazán akkor tartós darab, ha mindig időben, új koszorút és új láncot kap akkor, amikor annak eljött az ideje..
Nekem 0.75>ös láncnyúlás mellett eddig mindig cserélve volt, nemcsak a lánc hanem a fogaskoszorú is, ez azt jelenti, hogy az ötödik láncot és koszorút koptatja jelenleg, 8019km->óraállásnál..


Update: 2017.06.19. 
A csere 10967km>nél megtörtént egy SramX7 hátsó váltóra módosítottam, nem volt ugyan semmi gondom a gyárival, és valszeg azért az árért amit kérek érte, el is fogom tudni adni, de mivel az első átdobóm is X7>es lett, gondoltam elérkezett az ideje, hátul is az újításnak..

Erre ajánlom

Lehet vele durvulni, ez persze nem jelenti azt, hogy majd görbülten vagy törötten is hibátlanul működik, de a folyamatos terhelést egyértelműen nagyon jól bírja!
Jó párszor borultam már, előfordul néha még a legjobbakkal is, és volt hogy a váltó felőli oldalára esett a bringa, váltóvédőm sem volt, emiatt kapott rendesen, de azon kívül, hogy a festék jó pár helyen lejött róla, más baja nemigen lett..
XC vagy városi használatra egyaránt, könnyebb vagy akár komolyabb terepekre is, csak egész nyugodtan, nem fogsz benne csalódni..
A "fogaskoszorú és vagy a lánctúlhordást" ->azt biztosan nem szereti, bár az ilyesmiért egyik hátsó váltó sem rajong..

Ennyiért vettem
Kerékpáron volt
Csatolt képek
Sram X.4  2014 hátsó váltó
Sram X.4  2014 hátsó váltó
Sram X.4  2014 hátsó váltó
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
fokozatszám:

8


 
váltókanál hossz:

hosszú


 
kompatibilitás:

1:1 (Sram)


 
váltótest:

Grilon kompozit


 
váltókanál:

acél kompozit


 
színválaszték:

fekete


 
további információk:

ESP 1:1és D.I.R.T. technológia


tömeg:

280 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Használhatok-e 9-es váltókart, elsőváltót, 8-as rendszerhez?
8 válasz
utolsó: 2011. aug.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X.4 termékkel kapcsolatban: