Pontos és gyors a váltása, szélsőséges körülmények között is jól működik, esős időben, sáros vagy homokos talajon is megállja a helyét..
Megfelelő láncfeszítés jellemzi, a váltógörgői tartósak, nálam semmilyen kopás nem tapasztalható eddig, 8000km>en keresztül, hibátlan alkatrésze a bringának.. Nincs szinte semmilyen hangja megfelelő tisztítás és karbantartás mellett, ez talán az egyik utolsó gyári alkatrésze a kerékpáromnak..
Update: 2017.06.19.
A csere 10967km>nél megtörtént egy SramX7 hátsó váltóra módosítottam, nem volt ugyan semmi gondom a gyárival, és valszeg azért az árért amit kérek érte, el is fogom tudni adni, de mivel az első átdobóm is X7>es lett, gondoltam elérkezett az ideje, hátul is az újításnak..
Update; 4500 forintért vitték el a váltót, és nagyon meg volt a vevő elégedve vele.. Házhoz jött érte ezért engedtem neki az árából, megköszönte, nekem így ugyanennyivel volt kevesebb az új, ( X7 ) amit azóta egy hónapja cseréltek egy borulás miatt, mert eléggé leamortizálódott. Szerencsére garanciába sikerült ingyenesen
a cserét megoldani, (ezek miatt az előnyök miatt vásárolok, általában mindent ugyanott)..
Nincs neki, legalábbis nem tudok róla, hogy volna..
Fontos, hogy én a gyári fékváltókarral használom, sosem volt megbontva vagy cserélve a váltásán semmi, egy alkalommal kapott új váltóbovdent, az valszeg jót tehetett neki, mert azóta
(ez kábé fél éve volt) még könnyebb illetve picit gyorsabban is vált, egyik fokozatról a másikra..
Az X4 a 8>as fokozatú váltók, egyik legmegbízhatóbb váltója, de fontos tudni, hogy igazán akkor tartós darab, ha mindig időben, új koszorút és új láncot kap akkor, amikor annak eljött az ideje..
Nekem 0.75>ös láncnyúlás mellett eddig mindig cserélve volt, nemcsak a lánc hanem a fogaskoszorú is, ez azt jelenti, hogy az ötödik láncot és koszorút koptatja jelenleg, 8019km->óraállásnál..
Update: 2017.06.19.
A csere 10967km>nél megtörtént egy SramX7 hátsó váltóra módosítottam, nem volt ugyan semmi gondom a gyárival, és valszeg azért az árért amit kérek érte, el is fogom tudni adni, de mivel az első átdobóm is X7>es lett, gondoltam elérkezett az ideje, hátul is az újításnak..
Lehet vele durvulni, ez persze nem jelenti azt, hogy majd görbülten vagy törötten is hibátlanul működik, de a folyamatos terhelést egyértelműen nagyon jól bírja!
Jó párszor borultam már, előfordul néha még a legjobbakkal is, és volt hogy a váltó felőli oldalára esett a bringa, váltóvédőm sem volt, emiatt kapott rendesen, de azon kívül, hogy a festék jó pár helyen lejött róla, más baja nemigen lett..
XC vagy városi használatra egyaránt, könnyebb vagy akár komolyabb terepekre is, csak egész nyugodtan, nem fogsz benne csalódni..
A "fogaskoszorú és vagy a lánctúlhordást" ->azt biztosan nem szereti, bár az ilyesmiért egyik hátsó váltó sem rajong..