Sram X5 hátsó váltó

16 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 17.195 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK



16-16 (16 vélemény)
Rendezés

20LI avatar
11 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
lejjebb
Hátrány
ez is
Tapasztalat

naszóval.. ez is 2 hete van meg, mint az xcm-em.

 

hát ez valami hihetetlenül jó. ha jól be van állítva (és nem nehéz beállítani), akkor pontos, precíz. nem számít se a kosz, se a sár, se a terhelés, csak vált. mindig. szokatlan volt a shimano sis váltóm (igen, tudom, hogy nem egy kategória, de akkor is) után, nagyon halkan pakolássza a láncom (sram pc-830). néha meg is nézem, hogy tényleg áttette a másik fogsorra..? és tényleg. terhelés alatt időnkét kattan egyet, és úgy vált, de nem olyan vészes.

 

acélból vannak a váltókanalak, a műanyag görgők pedig cserélhetők. szerintem szép, strapabíró, és viszonylag könnyű is (a közepes kanalas 290g, a hosszú kanalas 299g, nekem az utóbbi van.. ez van a képen is), tudtommal a vetélytársánál, a deore-nál könnyebb egy pár grammal. azt nem tudom, hogy jobb nála, vagy nem, mert még nem próbáltam deore-t sose. kb. ugyanolyan árban vannak, de azt biztosan tudom, hogy az x.5 megéri azt a 10000-et.

 

mindenkinek, mindenre ajánlom, aki egy megbízható váltót akar, de nem szeretne egy kisebb vagyont elkölteni. na dh/fr-ra azért nem.. de szerintem minden másra jó.

Erre ajánlom
meg ez is
Ennyiért vettem
10500
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

16-16 (16 vélemény)
Rendezés
 
fokozatszám:

10


 
rugóirány:

normál


 
váltókanál hossz:
  • hosszú
  • közepes

 
kompatibilitás:

Sram ESP


 
színválaszték:
  • fekete
  • ezüst

 
további információk:

ESP és D.I.R.T. technológia


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Sram X.5 hangos váltás? Miért?
2 válasz
utolsó: 2013. júl.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X5 termékkel kapcsolatban: