Sram X5 hátsó váltó

16 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 17.195 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




Mohinder avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Jól vált, rázkódást kellemesen eltűri, nagyon gyors, port bírja (azért ezt is kell ápolni és karbantartani), de...
Hátrány
... ez sem tökéletes, igényli az odafigyelést, meg néha becsúszik 1-2 melléváltás főleg ha határban munkagépek nyomában száguldozok (25-30km/h) és váltok.
Tapasztalat
Figyeljünk rá, mert jó váltó és ha vigyázunk rá sokáig hű társunk lehet. Ajánlott mellé a hozzá való fogaskoszurú, lánc és váltókar. Alsó kategória koronázatlan királya.
Erre ajánlom
XC, túra, hosszabb táv, akiknek nincs sok pénze jobbra de unják a shimano alsó kategóriáját.
Ennyiért vettem
8500
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
fokozatszám:

10


 
rugóirány:

normál


 
váltókanál hossz:
  • hosszú
  • közepes

 
kompatibilitás:

Sram ESP


 
színválaszték:
  • fekete
  • ezüst

 
további információk:

ESP és D.I.R.T. technológia


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Sram X.5 hangos váltás? Miért?
2 válasz
utolsó: 2013. júl.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X5 termékkel kapcsolatban: