Sram X5 hátsó váltó

16 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 17.195 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




biciglixd avatar
17 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Én egy Rockrider 5.3-as gépen, másfél éve, Sram X5-s váltókarokkal, Sram PC-951-es lánccal használom. Eddig nagyon meg vagyok vele elégedve!

  • A váltás nagyon kémyelmes az X5 Triggerrel, bár ez nem csoda, hisz ez a hozzá tartozó váltókar :)
  • Mindig jó helyre teszi a láncot! Ha jól be van lőve, akkor nem lehet vele probléma
  • Nekem nagyon bejön ez a Sram 1:1-es áttétel, markáns visszajelzést kapsz a váltas megtörténéséről, tudod, hogy oda tette a láncot, határozottan érzed a váltást.
  • Hihetetlenül gyorsan vált, akár több fokozatot egyszerre is, terhelés alatt is.
  • szerintem nagyon szép, nekem bejön ez az "ipariasabb" stílus.
  • sár egyáltalán nem érdekli
Hátrány

a kialakításából adódóan a váltótest közepén van egy rés, ahova minden szar beakad, ha ez éppen egy nagyobb bot, akkor használhatatlanná válik, meg kell állni, kiszedni.

Tapasztalat

Tényleg iszonyat jó váltó, az árát teljes mértékben megéri. Soha nem volt vele komolyabb problémám, úgy ahogy van jó az egész! A váltógörgők azért 4000 km után megérettek a cserére, de még így sem vészes a helyzet. Bátran merem ajánlani mindenkinek, szerintem a Shimano Deore-nél jobb váltó. 

Erre ajánlom

Városi használat, túra, XC, de igazából szerintem bármit kibír :)

Ennyiért vettem
RR 5.3 szériafelszereltség
Csatolt képek
Sram X5  2011 hátsó váltó
Sram X5
Sram X5  2011 hátsó váltó
Sram X5
Sram X5  2011 hátsó váltó
Sram X5 Trigger
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
fokozatszám:

10


 
rugóirány:

normál


 
váltókanál hossz:
  • hosszú
  • közepes

 
kompatibilitás:

Sram ESP


 
színválaszték:
  • fekete
  • ezüst

 
további információk:

ESP és D.I.R.T. technológia


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Sram X.5 hangos váltás? Miért?
2 válasz
utolsó: 2013. júl.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X5 termékkel kapcsolatban: