- Első jópontként a kinézetét a Sram X.7 említeném meg, ami, igaz, nagyon szubjektív dolog, de szerintem nagyon eltalálták!! A fekete kanál, a szürke test fehér felirattal szerintem nagyon a toppon van!!
- 9 sebességes Sram lánccal használom, és a műanyag váltógörgőknek köszönhetően nagyon halkan fut rajta a lánc. A görgők csapágyazása megfelelő, nem egy Dura-Ace, de a dolgát kitűnően teljesíti!
- A láncfeszítése valami eszméletlen jó, és nagyon finoman, imbusz csavarral állítható.
- Hogy hogy vált terhelés alatt, azt nem tudom, mert éppeszű bringás nem vált terhelés alatt, csak ha nagyon muszáj!
- Eddig nekem mindig oda rakta a láncot ahova kell, és szerencsére kihúzott már pár nehéz helyzetből!
- A beállítás abszolót nem vészes. Egyszer kell jól eltalálni (ami azért sokáig eltarthat), és utána hosszú időkig tökéletes!!!
- És persze, hogy SRAM!!
- Talán az egyetlen, hogy nagyon nehéz beszerezni!! Mindenképpen a 2011-es 9 sebességes modellhez ragaszkodtam, és majd 2 hónapba telt, mire Ausztriából a polc aljáról találtak nekem 1 darabot!
- Ezenkívül az itthoni ára elég húzós, de én egész jó áron jutottam hozzá!
Olyan fél éve használom, és abszolút meg vagyok vele elégedve! Nekem nagyon bejött a Sram X.7! Eddig semmi műszaki gondja nem volt, és a váltógörgőket is könnyű tisztítani.
A többit már szinte minde leírtam az előnyök között!
A hosszúkanalas verziót (amit én használok) azt főként XC-re! A rövidkanalas verzió alkalmas lehet akár DH-ra is, mert maga a váltóteste elég masszív, és a kanál se nyeklik-nyaklik!
Tehát összegezve szinte minden montisnak ajánlom, aki akar egy megbízható frankó hátsó váltót!