Napra pontosan egy-hónapja használom, eddig 1000km-t vágtam bele, és volt egy komolyabb túrám is azóta,
Eger-Mátraderecske oda-vissza (82km), az eddigi tapasztalataim nagyon jók róla..
Ugyanazt az agresszív váltási technikát dobálom neki, amit eddig az X4-el is produkáltam, kifejezetten jól viseli, és picit talán gyorsabb is, mint az X4 volt, a láncot feszesen tartja és masszív a felépítésében.
A hosszúkanalas verziót használom, szépen vált, azonnal ott van ahol lennie kell, 3x8-as rendszerben, nekem eddig nagyon szépen muzsikál..
Előny: a kinézete talán határozottabb és kifinomultabb a műanyagfoglalat miatt, ez azért már egy modernebb darab, igaz ennyiért mondjuk már járhat vele mindez, ugyanakkor nem egy "borulásbarát" darab, ha valaki félti, váltóvédővel érdemes használni vagy minimum kímélni..
Uraim ez egy 18 000ft-os jószág, döntse el mindenki maga, hogy a pénzéért mit kapott, pro és kontra nálam csupán arra lesz használva amire tervezték, ezért nem hiszem, hogy én sokat fogok a "hátrány rovatba" firkálni..
Az első váltóm X7>esre lett cserélve nemrég, ezért döntöttem úgy, hogy csere esetén a kompatibilitás miatt, legyen X7-es a hátsó váltóm is, ha majd eljön az ideje.. Mivel elég drága volt újba, nem siettem el..
Ezer km után egy erős és masszív váltó hatását kelti, amit érzéssel ugyan, de lehet noszogatni, pici tépés, ha sietős a tempó belefér neki, más élményem eddig nem volt vele..
XC>re csak "érzéssel", város és kisebb túrák hegyi terep használatnál, nem árt tudni, hogy a hosszúkanalas verziónál a láncfeszítő alja mindössze 14cm->nyi távolságra van a talajtól, amikor a lánc a koszorú legkisebb fokozatában van. Az én bringámnál legalábbis ennyi volt a talajtól mért távolsága, ami azt jelenti, hogy egy magasabb patka vagy egy hegyi túra alkalmával komoly gondod lehet, ha elfeledkezel róla..
Egy váltóvédőt érdemes hozzá beszerezni, tudom ez ma már nem divat, de aki meg szeretné óvni ezt az alkatrészt és eleve olyan terepeken használja a bringáját, annak mese nincs kompromisszumokat kell kötni.
Városi használat, illetve olyan túrák esetén, ahol többnyire aszfalt út van, túraösvény nélküli, úttalan erdei utakon és magashegyi terepeken, érdemes felmérni, hogy hol és milyen mértékben lesz
"esetlegesen megkínálva"..