Sram X7 hátsó váltó

45 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 22.295 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




Tom77 avatar
27 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Napra pontosan egy-hónapja használom, eddig 1000km-t vágtam bele, és volt egy komolyabb túrám is azóta,
Eger-Mátraderecske oda-vissza (82km), az eddigi tapasztalataim nagyon jók róla..
Ugyanazt az agresszív váltási technikát dobálom neki, amit eddig az X4-el is produkáltam, kifejezetten jól viseli, és picit talán gyorsabb is, mint az X4 volt, a láncot feszesen tartja és masszív a felépítésében.

A hosszúkanalas verziót használom, szépen vált, azonnal ott van ahol lennie kell, 3x8-as rendszerben, nekem eddig nagyon szépen muzsikál..
Előny: a kinézete talán határozottabb és kifinomultabb a műanyagfoglalat miatt, ez azért már egy modernebb darab, igaz ennyiért mondjuk már járhat vele mindez, ugyanakkor nem egy "borulásbarát" darab, ha valaki félti, váltóvédővel érdemes használni vagy minimum kímélni.. 

Hátrány

Uraim ez egy 18 000ft-os jószág, döntse el mindenki maga, hogy a pénzéért mit kapott, pro és kontra nálam csupán arra lesz használva amire tervezték, ezért nem hiszem, hogy én sokat fogok a "hátrány rovatba" firkálni..

Tapasztalat

Az első váltóm X7>esre lett cserélve nemrég, ezért döntöttem úgy, hogy csere esetén a kompatibilitás miatt, legyen X7-es a hátsó váltóm is, ha majd eljön az ideje.. Mivel elég drága volt újba, nem siettem el..

Ezer km után egy erős és masszív váltó hatását kelti, amit érzéssel ugyan, de lehet noszogatni,  pici tépés, ha sietős a tempó belefér neki, más élményem eddig nem volt vele..

Erre ajánlom

XC>re csak "érzéssel", város és kisebb túrák hegyi terep használatnál, nem árt tudni, hogy  a hosszúkanalas verziónál a láncfeszítő alja mindössze 14cm->nyi távolságra van a talajtól, amikor a lánc a koszorú legkisebb fokozatában van. Az én bringámnál legalábbis ennyi volt a talajtól mért távolsága, ami azt jelenti, hogy egy magasabb patka vagy egy hegyi túra alkalmával komoly gondod lehet, ha elfeledkezel róla..

Egy váltóvédőt érdemes hozzá beszerezni, tudom ez ma már nem divat, de aki meg szeretné óvni ezt az alkatrészt és eleve olyan terepeken használja a bringáját, annak mese nincs kompromisszumokat kell kötni.
Városi használat, illetve olyan túrák esetén, ahol többnyire aszfalt út van, túraösvény nélküli, úttalan erdei utakon és magashegyi terepeken, érdemes felmérni, hogy hol és milyen mértékben lesz
"esetlegesen megkínálva"..

Ennyiért vettem
18000
Csatolt képek
Sram X7  2015 hátsó váltó
Sram X7  2015 hátsó váltó
Sram X7  2015 hátsó váltó
6 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
fokozatszám:

10


 
váltókanál hossz:
  • rövid
  • közepes
  • hosszú

 
kompatibilitás:

Sram ESP váltókarokkal


 
legkisebb lánckerék:

11 fog


 
váltótest:

Alumínium


 
váltógörgő:

Zárt csapágyas váltógörgők


tömeg:

235 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

1-6 (6 kérdés)

Kérdések Statisztika
Sram X.7 rövid kanalas váltó működhet-e 11-34 vagy 11-36-al?
3 válasz
utolsó: 2016. nov.
Sram X.7 váltókanál lóg!Mi lehet a baj?
1 válasz
utolsó: 2015. jún.
Shimano Saint vs Sram x.7 9s hátsó váltó, melyik jobb DH/FR-ra?
3 válasz
utolsó: 2012. aug.
Sram X.7 váltó DH-ra, 11-25 9s fogaskoszorúval működne-e?
6 válasz
utolsó: 2016. nov.
Shimano Deore XT - shimano slx -sram x7 Szerintetek melyik a jobb?
16 válasz
utolsó: 2013. jún.
Sram X.7 közepes vagy hosszú váltókanál?
14 válasz
utolsó: 2011. júl.
1-6 (6 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X7 termékkel kapcsolatban: