Sram XX hátsó váltó

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 96.795 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




Lovas Gabi avatar
23 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny

Karbon. Amikor a dobozt a kezembe fogtam, azt hittem, üres.

Készül a 10-es rendszer, tavasszal lesz felszerelve, bővebbet akkor.

A specifikációban megadott súly teljesen igaz, hajszál pontosan annyit mértem.

Hátrány

Kompatibilitás.

A SRAM régebbi rendszereivel nem működik. Ha az alsó fogaskerekeken jól vált, a felsőn már kettőt kapcsol és ugyanez fordítva is. Csak a SRAM saját 10-es  rendszerével kompatibilis.

Gyakorlatilag a teljes váltás és hajtásrendszert cserélni kell.

Ár. 80.000 HUF azért ez elég horror. Még ha karbon, akkor is. (én kedvezménnyel kaptam, de egy váltóért még így is 51 ezret elkérni...)

Nincs hozzá grip markolat (egyelőre)

A saját váltókarja horror összegbe kerül.

Tapasztalat

Több féle okosságot is hallottam,  volt , aki állította, hogy a váltást a váltókar határozza meg, de ez így ebben a formábam nem igaz.

Ettől függetlenül szerintem egy műremek, tervezésből csillagos 5-ös a SRAM-nak.

Gyakorlatilag végig jártam a felsőbb kategóriát a márkánál. 7.0, X-7, X-9, X0.

Ha ez is olyan profi lesz, mint a korábbiak, bátran fogom ajánlani mindenkinek.

Bővebbet később

Ennyiért vettem
51000
25 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
fokozatszám:

10


 
színválaszték:

Fekete-ezüst


 
további információk:
  • Közepes váltókanállal
  • Hosszú váltókanállal

tömeg:

181 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram XX termékkel kapcsolatban: