Több, mint 8500 km használat során egyszer sem kaptam defektet: figyelembe véve, hogy 100%-ban Budapesten használtam, ez igen figyelemre méltó. A futásteljesítményéről annyit, hogy 15000 km után tervezem lecserélni, akkor is csak a biztonság kedvéért - eddig ugyanis szinte meg sem látszik rajta a több ezer km-es használat: egyedül az oldalfalán vannak apró repedések, de ez "a korral jár".
Az ára az évek során szép lassan fölemelkedett (listaára 2009-ben 7330 Ft!), ami ront az ár/érték arányon. Ennek ellenére még így is megéri megvenni, mert megbízhatósága és teljesítménye nagyon meggyőző.
Szerkesztés: Eljött a nyugdíjazás ideje a 2009 januárjában, párban megvásárolt City Contact gumijaim számára. Ezek még a 2008-as modellévben készült darabok, melyek Safety System defektvédelemmel rendelkeznek. Sajnos a gyártó ezt a modellt szép fokozatosan kivezette a kínálatából: először csak egy ártalmatlannak tűnő átnevezés történt (Comfort Contact), majd egy újabb átnevezés (City Ride) minimális mintamódosítással is járt, valamint a beépített defektvédelmet is megváltoztatták (Safety System helyett Puncture Protection), végül a City Ride II néven bevezetett új mintázattal végérvényesen véget ért ennek a mintának a pályafutása.
A futásteljesítmény jelenleg kb. 15.100 km (nincs a bringán kilométer-óra, de havonta felírtam, mennyit mentem, így ez száz km-re kerekítve pontosnak tekinthető adat). Ez alatt összesen 4 defektem volt, ebből 1 elöl, 3 hátul. A defektek közül 3 esős időben volt. Az összes defekt a 10000. km után történt, kb. 2000 km alatt, tehát elsősorban nem a gumi használhatósága romlott, hanem egyszerűen ez egy pechesebb időszak volt. Ha durván kerekítek, akkor ez a City Contact-pár kilométerenként 50 fillérembe került és egy gumira vetítve minden 8000 km-re jutott egy defekt. Esetleg számoljátok ki, Nálatok hogy alakulnak ezek a számok...
A gumik nyugdíjazása már a futásteljesítmény miatt is indokolt, ennél többet "nem illik" nyúzni egy gumit Budapesten :), de praktikus oka is van, ugyanis a hátsónál már elkezdett elválni a futófelület a szövettől (lásd a képen). Nagy eséllyel ez azért történt, mert egy hatalmas vágás van ezen a helyen a gumin, és itt a víz, illetve télen a sós hólé bejuthatott és ez meggyengítette a futófelület és a szövet kapcsolatát. Az első guminak gyakorlatilag semmi baja, az ránézésre még bírná a következő telet is, biztonsági okokból viszont lecserélem őket nyár végén. Mennek a görgőzős "családi" kerékpárra.
Talán a régebb óta bringázók átérzik, mit jelent egy-egy alkatrészhez, típushoz való ragaszkodás, érzelmi kötődés - nálam ez nagyon is megvolt e gumi iránt, mert amióta napi szinten városban bringázom, egy IRC-s tévedés után a City Contact volt nekem "A Városi Gumi". Egy használt bringáról származott az első pár, amit kipróbáltam, aztán eladtam azt a biciklit, amin volt (a gumikkal együtt). Azzal a párral mentem kb. 6 ezer km-t. Aztán következett a jelenlegi pár, ami 5 és fél évig szolgált. Értem, hogy meg kell újulni, meg innováció van a kerékpáriparban, de egy ennyire eltalált mintát és defektvédelmet "örökre" a kínálatban kellett volna tartani a Continentalnak... Sajnos ez általános tendencia. Mire megtalálod, hogy melyik az a típus, ami neked a legmegfelelőbb, már nagy eséllyel nem is gyártják...
Egyébként a Contact II lesz az utódja, már be is szereztem :)