Continental City Contact külső gumi

37 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.09.)
  • Listaár: 4.000 Ft - 7.400 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK




Sallay Zoli avatar
85 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Defektálló, nagyon tartós, első-hátsó keréken egyaránt használható, alacsony gördülési ellenállású gumi, száraz és esős időben egyaránt tökéletes tapadással.

Hátrány

Talán a tömege (több, mint fél kiló), de városi használatnál ez a tényező eltörpül a defektállóság és a megbízhatóság mögött. Az erős drótszál miatt a gumiszerelés nem könnyű, de erre - hála a defektállóságnak - ritkán van szükség.

Jégen és sárban használhatatlan, -5 fok alatt már nem tökéletes a tapadása - ezeket leszámítva minden körülmény között hibátlanul működik.

Tapasztalat

Több, mint 8500 km használat során egyszer sem kaptam defektet: figyelembe véve, hogy 100%-ban Budapesten használtam, ez igen figyelemre méltó. A futásteljesítményéről annyit, hogy 15000 km után tervezem lecserélni, akkor is csak a biztonság kedvéért - eddig ugyanis szinte meg sem látszik rajta a több ezer km-es használat: egyedül az oldalfalán vannak apró repedések, de ez "a korral jár".

Az ára az évek során szép lassan fölemelkedett (listaára 2009-ben 7330 Ft!), ami ront az ár/érték arányon. Ennek ellenére még így is megéri megvenni, mert megbízhatósága és teljesítménye nagyon meggyőző.

Szerkesztés: Eljött a nyugdíjazás ideje a 2009 januárjában, párban megvásárolt City Contact gumijaim számára. Ezek még a 2008-as modellévben készült darabok, melyek Safety System defektvédelemmel rendelkeznek. Sajnos a gyártó ezt a modellt szép fokozatosan kivezette a kínálatából: először csak egy ártalmatlannak tűnő átnevezés történt (Comfort Contact), majd egy újabb átnevezés (City Ride) minimális mintamódosítással is járt, valamint a beépített defektvédelmet is megváltoztatták (Safety System helyett Puncture Protection), végül a City Ride II néven bevezetett új mintázattal végérvényesen véget ért ennek a mintának a pályafutása.

A futásteljesítmény jelenleg kb. 15.100 km (nincs a bringán kilométer-óra, de havonta felírtam, mennyit mentem, így ez száz km-re kerekítve pontosnak tekinthető adat). Ez alatt összesen 4 defektem volt, ebből 1 elöl, 3 hátul. A defektek közül 3 esős időben volt. Az összes defekt a 10000. km után történt, kb. 2000 km alatt, tehát elsősorban nem a gumi használhatósága romlott, hanem egyszerűen ez egy pechesebb időszak volt. Ha durván kerekítek, akkor ez a City Contact-pár kilométerenként 50 fillérembe került és egy gumira vetítve minden 8000 km-re jutott egy defekt. Esetleg számoljátok ki, Nálatok hogy alakulnak ezek a számok... 

A gumik nyugdíjazása már a futásteljesítmény miatt is indokolt, ennél többet "nem illik" nyúzni egy gumit Budapesten :), de praktikus oka is van, ugyanis a hátsónál már elkezdett elválni a futófelület a szövettől (lásd a képen). Nagy eséllyel ez azért történt, mert egy hatalmas vágás van ezen a helyen a gumin, és itt a víz, illetve télen a sós hólé bejuthatott és ez meggyengítette a futófelület és a szövet kapcsolatát. Az első guminak gyakorlatilag semmi baja, az ránézésre még bírná a következő telet is, biztonsági okokból viszont lecserélem őket nyár végén. Mennek a görgőzős "családi" kerékpárra.

Talán a régebb óta bringázók átérzik, mit jelent egy-egy alkatrészhez, típushoz való ragaszkodás, érzelmi kötődés - nálam ez nagyon is megvolt e gumi iránt, mert amióta napi szinten városban bringázom, egy IRC-s tévedés után a City Contact volt nekem "A Városi Gumi". Egy használt bringáról származott az első pár, amit kipróbáltam, aztán eladtam azt a biciklit, amin volt (a gumikkal együtt). Azzal a párral mentem kb. 6 ezer km-t. Aztán következett a jelenlegi pár, ami 5 és fél évig szolgált. Értem, hogy meg kell újulni, meg innováció van a kerékpáriparban, de egy ennyire eltalált mintát és defektvédelmet "örökre" a kínálatban kellett volna tartani a Continentalnak... Sajnos ez általános tendencia. Mire megtalálod, hogy melyik az a típus, ami neked a legmegfelelőbb, már nagy eséllyel nem is gyártják...

Egyébként a Contact II lesz az utódja, már be is szereztem :)

Erre ajánlom

A neve is mutatja, hogy városi használatra a legideálisabb.

Ennyiért vettem
3500
Csatolt képek
Continental City Contact  2008 külső gumi
Vágás a hátsón; a szövet már látszik
Continental City Contact  2008 külső gumi
Az első gumi 15 ezer km után
Continental City Contact  2008 külső gumi
A minőség szinonimája: CityCONTACT
29 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:
  • 26×1,5"
  • 26×1,75"
  • 26×1,95"
  • 26×2,1"
  • 38-622
  • 54-622

 
ajánlott kerék:

Első és hátsó


 
defektvédelem:

van


 
oldalprizmás változat:

van


 
további információk:

Sima futófelületének köszönhetően a gumi egy nagy felületen érintkezik a kemény aszfalttal, kiváló tapadási tulajdonságai ellenére gördülési ellenállása minimális.Külső gumi. Városi kerékpározásra és túrázásra ajánlott.


Continental logó

Continental márka bemutatás

„Német technológia 1871 óta”

A Continental több mint 100 éves tapasztalattal rendelkezik a kerékpár-gumiabroncsok gyártása terén, ami kiemelkedő vállalattá teszi. Ez az egyediség megmutatkozik a Continental kerékpárosok számára készült termékskálájában is. Németországban egyedüliként nem csak a tervezés, de a gyártás nagy része is helyben, a hesseni Korbach-ban lévő kétkerekű részleg technológiai és fejlesztőközpontjában történik, kézi technológiával.

Ez a szellem motiválja a mérnököket és a gyártásban résztvevőket arra, hogy folyamatosan fejlesszenek és új ötleteket dolgozzanak ki, mint amilyen például a Grand Prix TT valamint a Black Chili anyagkeverék. Újítások, amelyek hangsúlyozzák a korbachi gyár „kézi készítésű” technológiában való jártasságát.

A fejlesztésbe ölt idő és energia természetesen meghozza eredményét. 2011-ben tarolt a Black Chili. Mark Cavendish ilyen abronccsal lett országúti világbajnok, és a Tour de France zöld pólóját is elnyerte. Cadel Evans szintén ilyen alapanyagból készült Continental gumival szerezte meg a sárga pólót, Tony Martin pedig időfutam világbajnok lett.

Nem véletlen tehát, hogy az utcai és hobbi kerékpárosokon kívül számtalan mtb és országúti kerékpáros csapat is Continental gumiabroncsokkal szereli fel gépeit.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Continental City Contact termékkel kapcsolatban: