Michelin XCR Road külső gumi

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.03.)
  • Listaár: 4.000 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK




mosfet avatar
153 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Ez egy remek külső! MTB szezonkezdő aszfaltozáshoz, km gyűjtéshez. A gördülési ellenálls minimális, remekül gyorsítható és a tapadása is jó.

Megjelenése is nagyon profi.

Hajtógatós változat könnyen felrakható leszedhető

Könnyű és tartós

Hátrány

Talán az ára. 

Fékezésre kifejezetten érzékeny. 

nem éppen néma a futása - persze nem a nemlétező mintázat miatt, inkább  a relatív magas nyomás/ballonosság miatt ( outi külsőhöz viszonyítva). De ez nem igazi hátrány.

Tapasztalat

Úgy látom itt egy kis kavar van, gyanítom van aki az XC road-ot is itt az XCR road alatt véleményezte.  127 tpi (XCR) / 60 tpi (XC)

Hajtogatós XCR road-ot használok. 

Első nekifutásra nagyon szokatlan volt. Nem csak kinézetre vicces egy 1,4es slick egy cc gépen, de az irányítás is hihetetlenül megváltozik. Sokkal érzékenyebben reagál a finomabb kormánymozdulatokra is mint pl a semi-slickes schwalbe hurrican (persze az egy teljesen más műfaj)

Eleinte nem mertem dönteni annyira a kanyarokban, a kisebb futófelület és az ismeretlen tapadási minőség miatt. Kissé bizonytalanabbul kezelem vele a gépet mint a terep gumikkal. 

Azért hamar rá lehet érezni, és nagyon élmény vele az aszfaltozás. Páratlanul jól gyorsítható. Hamar elfogynak a fokozatok egy ilyen külsővel, a 44-11 pörög és az ember váltana tovább de már nincs hova.

Azért az igazán izmos felfeléken (HHH farkastorki, Pilisszántó) kiállva azért lehet érezni, hogy ki akar pörögni - ezt furcs nyikorgó/csikorgó hanggal jelzi. 

Lefele hamar felgyorsúl, és a kanyarokat is - ha kellően jó az aszfalt - nagy sebességgel lehet bevenni. 

Max 6 bar-ig nyomható (min 2,5). Hátúl 5,5-5,7 között Elöl 5,6-5,8 között használtam. Az idei Békás 100-at (ami 116-ra sikerült) ezzel nyomtam végig, ahol a tekert átlag 28,1km/h, ami egész jónak mondható. 

Kevésbé izmos outisok tempoját lehet felvenni vele, s ahogy elöttem már mondták, szélárnyékban kénelmessen tartható a tempó.

Vízes aszfalton is mentem vele és nem volz gond, termászetesen óvatosabban hajtottam, de nem volt vészes. 

Eddig nem volt defekt. A sérülékenysége pusztán a sima (mintázat nélküli) felülete miatt nagyobb, de szedtem már ki a futóélből üvegdarabot. Kényszerből földúton is mentem vele, és a kisebb kavicsok sem tettek benne kárt szemmel láthatólag. Ez lehet a különbség a 127 tpi és a 60 tpi között. 

A konkulzió: ez egy vastagon ajánlott külső; egyszerűen remek.

Erre ajánlom

cc-s fazonok szezonkezdő aszfaltozására :)

Ennyiért vettem
3500
Csatolt képek
Michelin XCR Road  2010 külső gumi
hajtogatva
Michelin XCR Road  2010 külső gumi
tele levegővel
Michelin XCR Road  2010 külső gumi
a gépben
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:

26x1.4


 
szövetsűrűség (TPI):
  • 127 (XCR változat)

  • 60 (XC változat)


 
ajánlott kerék:

első vagy hátsó


 
hajtogatható változat:

van


 
defektvédelem:
  • nincs

  • van


 
tubeless változat:

nincs


 
oldalprizmás változat:

nincs


tömeg:

290 (XCR változat), 330 (XC változat)


Michelin logó

Michelin márka bemutatás

A cég története gumilabdák gyártásával kezdődött 1829-ben. Édoard Daubrée és felesége, ráébredve a gumi benzolban való oldhatóságára gyerekjátékokat kezdett gyártani. 1889-ben Édoard Michelin vette át az irányítást, azóta az ő neve alatt fut a cég, melynek közlekedés iránti érdeklődése már ekkora megnyilvánul a csendes, gumi anyagú fékpofák piacra dobásában.

1891-ben egy bringás elhatározta, hogy beszerzi a Dunlop gumija javításához szükséges eszközöket. 3 órás javítás és egész éjjel száradó ragasztó- ez az, ami Michelin-t egy könnyen javítható kerékpárgumi megálmodására ösztönözte. Bejegyezte szabadalmait egy negyed óra alatt javítható gumiról, mely a Párizs-Brest-Párizs vesenyen Charles Terrint győzelemhez segítette, így széles körben ismertté lett.

1892-ben a Michelin testvérek egy versenyt szerveztek, melyen tüskéket szórtak szét, mintegy bizonyítva, hogy szerelhető gumival nem is olyan nagy szám egy defekt. Az 1895-ös Párizs-Bordó-Párizs versenyen a testvérek saját építésű, Éclair nevű autójukkal álltak rajthoz, amely a világ első levegős abroncsokon futó autója volt.

A cég történetének szerves része a szimbólummá vált Michelin baba. 1894-ben egy kiállításon két gumi oszlop volt a standjukon, amiről Édoard csak két kezet és lábat hiányolt, felismerve benne az emberi alakot. Végül 1898-ban O’Galop plakáttervező által kelt életre az azóta is használt figura.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Michelin XCR Road termékkel kapcsolatban: