A hegesztés, és anyag minősége kitünő, nagyon könnyü, és különösen tetszik a váz formája, geometriája.
A bowden, mely az első váltóhoz megy, nem a legjobban van elvezetve, de ez nem olyan nagy hiba az én szememben.
xc
A hegesztés, és anyag minősége kitünő, nagyon könnyü, és különösen tetszik a váz formája, geometriája.
A bowden, mely az első váltóhoz megy, nem a legjobban van elvezetve, de ez nem olyan nagy hiba az én szememben.
xc
Nekem a D verzió van.Szerintem kiforrott geometria.Erős és szép kidolgozású.Más véleményekkel ellentétben szerintem a festés szép és tartós.
A bovdenek vezetése nem tetszik.Más hátrányát nem tapasztaltam.
Nagyon erős váz,én már majdnem egy évet gyötörtem mégis bírta egy törés,csavarodás de még azt is meg merem kockáztatni,hogy repedés sem volt rajta.Jók a hegesztések. A festés pedig szerintem annyira jó,hogy már majdnem elegáns.
A bowden sérülékeny helyen van.
A festés nagyon érzékeny szinte minden apró kis felverődés meglátszik rajta.
A hagyományos 'kerek' vázas biciklikre való befogató(a szállítóállványon)könnyen kárt tesz benne.
XC
Szép fényezés, ízléses design. Nagyon merev, nem csavarodik, lehet ütni vágni. Kapja tőlem rendesen az ívet, de a festést egyenlőre nem sikerült lepattintanom róla, tartós bevonat. Szép varratokkal van összehegesztve, amire való (xc) tökéletesen megfelel, merevsége miatt megéri a HFS-hez képest kb. 40 deka plusszsúly (bár azt még nem hajtottam).
No ez egy igen bosszantó van, emiatt kapta tőlem a 4-est. Az enyém egy TFS-XC 100 D-nek a váza, 18-as méretben. Tettük volna fel a felsőbilincses XT első átdobót, erre kiderül, hogy sikerült olyan zseniálisan megtervezni a kulacstartó pozícióját, hogy az alsó csavarja miatt nem lehet felsőbilincses átdobót felrakni. Tulajdonképpen nem probléma, csak szerintem sár probléma jobban kijöhet az alsóbilincses váltóknál. Hátrány még, hogy alulhúzós váltó megy rá előre, nem túl szerencsés ilyen sérülékeny helyen vezetni a bovdent, ráadásul egy igencsak gyenge műanyag bizbaz van csak vezetőnek.
Olvássátok el az alul lévő hozzászólásomat. No ehhez hozzáfűzném még, hogy a nyeregcső már megint hetek óta nyöszörgött. Mivel nem vagyok egy batár ember, ezért nem értettem, de lecseréltem a nyeregcsővet, és a bilincset is, hátha az selejtes, de mint kiderült nem- még egy kis pénzkidobás. Minap szereltem szét kipucolni a sártól, látom, hogy ludály a nyeregcső-mondom mi a a sz*r. Édesapám ilyen területen dolgozik, csak autókkal, rögtön tudtam, hogy a Merida cseszett rendesen hőkezelni a csőveket, mert ilyen még egy 150kg-os egyén alatt se fordulhatna elő, nemhogy az én 77kg-om alatt-durva. No de visszaszereltem, pár napig még használtam, míg nem 2 napja havertól hazajövett reccs alattam, na állva hazatekertem, szerencsére nem volt túl messze, és itthon szétkaptam, elrepedt a nyergcsőnél a váz, de olyan puha volt odabenn, hogy két újjammal tudtam csavargatni, pedig nem vagyok egy Piedone alkat. Ismerős kerékpárboltos mondta előtte épp pár nappal, hogy a Merida és a többi gyártó, kivéve párat (nem reklám!!!, csak hogy tudjátok, és ne essetek az én hibámba, most jó alugyártó még a Trek, a Cube, a Kona, a Ghost, melyek itthon is kaphatóak) már csesznek rendesen foglakozni az alu vázakkal kb. 2008 óta, és csak a karbonra gyúrnak. Az alsó -és a középkategória alu gépeit már nem is fejlesztik, és tesznek egy nagyot a minőségellenőrzésre is. Én már ezeket mind tudtam, mert sok külföldi szakirodalmat olvasok, de jó volt mástól is visszahallani. Ja srácok az ajánlatom most a Kona Kula, az év kerékpárja lett a britteknél, én is azt veszek, Meridát soha többé, legalábbis aluba már nem- ja, hacsak nem Európába csinálnák valahol, és szakemberek, nem betanított munkások.
Tavaly vettem a vázat és a tél során épült fel az új bringa.
Szerintem a varratok nagyon jók a váz geometriája is hibátlan és maga az összkép nagyon igényes. Sógoroknál ahol igen sok ettől lényegesen drágább és nevesebb bringa fut, is elismerően szóltak róla. Nekem vane egy kis Specko utóérzetem ahogy a vázat nézem, talán nem véletlenül...
A váz könnyű, merev minden pontos nincs félre mart menet vagy egyéb gyártási hiba.
Egyszerűen jó és megérte az árát!
Az első váltóbowden, alsó elvezetése. Emiatt az átdobó alul húzós és egy műanyag vezetőn megy keresztül a bowden. Egyrészt nem a legjobb megoldás, másrészt a bowden sérülékeny, koszolódó helyen van stb.
A fényezés érzékeny, kisebb karcok, leverődések könnyen születnek.
A sörösdoboz hang a váznál....ezt nem tudom egyszerűen megszokni.
Szállításnál nagyon vigyázni, mert egy hagyományos befogató könnyen kárt tud tenni benne.
- könnyű (18" 1,861 kg)
- erős hegesztések
- igényes, szép festés
- jó geometria
A festés. Ha egy picit odaütöd valamihez, egyből pattant le.
Nekem a "csak tárcsás" változat (TFS 900 D) van. Összességében faszán összrakott, igényes váz, ami komoly alap egy XC versenygépnek.
Amúgy tényleg látványnak sem utolsó, főleg ha két fekete (vagy fehér) géppár suhan terepgumákkal az utcákon. Respekt és tiszetelet a TFS900-nak:))))
Olcsóbb mint a HFS
gyönyörű (nekem a full fehér van)
masszív jó geometria
full SLX hajtással, 9es tiagra sorral hibátlan, lendületes haladós menetteljesítmény!!
avid fékekkel maga az álom..
a fényezés valóban érzékeny... főleg a fehér.. sajnos egy lepattanás már van az enyémen is...
óvatosan kell szerelni!!!
nagyon könnyű, alumínium, hihetetlen szép darab.
A hegesztések nagyon jók, robotok csinálták : )
a festés és a fényezés nagyon tartós
Merev, a monoblokk jó magasságban van.
szerintem mindenképpen megéri ilyen vázra építeni!
A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.
A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!
1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.
A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.
2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.
Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
2008-as Merida Matts TFS 900-V vázat hol lehet vásárolni? |
6 válasz
utolsó: 2013. márc.
|