Merida Matts TFS 900-V mtb váz

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév: 2008 (frissítve: 2008.04.)
  • Listaár: 40.000 Ft

HASONLÓ mtb váz TERMÉKEK



1-10 (10 vélemény)
Rendezés

mcadam avatar
18 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A hegesztés, és anyag minősége kitünő, nagyon könnyü, és különösen tetszik a váz formája, geometriája.

Hátrány

A bowden, mely az első váltóhoz megy, nem a legjobban van elvezetve, de ez nem olyan nagy hiba az én szememben.

Erre ajánlom

xc

Csatolt képek
Merida Matts TFS 900-V  2008 mtb váz
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Lendo avatar
10 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nekem a D verzió van.Szerintem kiforrott geometria.Erős és szép kidolgozású.Más véleményekkel ellentétben szerintem a festés szép és tartós.

Hátrány

A bovdenek vezetése nem tetszik.Más hátrányát nem tapasztaltam.

Ennyiért vettem
39900
Csatolt képek
Merida Matts TFS 900-V  2008 mtb váz
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kontroll avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon erős váz,én már majdnem egy évet gyötörtem mégis bírta egy törés,csavarodás de még azt is meg merem kockáztatni,hogy repedés sem volt rajta.Jók a hegesztések. A festés pedig szerintem annyira jó,hogy már majdnem elegáns.

Hátrány

A bowden sérülékeny helyen van.

A festés nagyon érzékeny szinte minden apró kis felverődés meglátszik rajta.

A hagyományos 'kerek' vázas biciklikre való befogató(a szállítóállványon)könnyen kárt tesz benne.

Erre ajánlom

XC

Ennyiért vettem
39000
Csatolt képek
Merida Matts TFS 900-V  2009 mtb váz
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kraslan avatar
30 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Szép fényezés, ízléses design. Nagyon merev, nem csavarodik, lehet ütni vágni. Kapja tőlem rendesen az ívet, de a festést egyenlőre nem sikerült lepattintanom róla, tartós bevonat. Szép varratokkal van összehegesztve, amire való (xc) tökéletesen megfelel, merevsége miatt megéri a HFS-hez képest kb. 40 deka plusszsúly (bár azt még nem hajtottam).

Hátrány

No ez egy igen bosszantó van, emiatt kapta tőlem a 4-est. Az enyém egy TFS-XC 100 D-nek a váza, 18-as méretben. Tettük volna fel a felsőbilincses XT első átdobót, erre kiderül, hogy sikerült olyan zseniálisan megtervezni a kulacstartó pozícióját, hogy az alsó csavarja miatt nem lehet felsőbilincses átdobót felrakni. Tulajdonképpen nem probléma, csak szerintem sár probléma jobban kijöhet az alsóbilincses váltóknál. Hátrány még, hogy alulhúzós váltó megy rá előre, nem túl szerencsés ilyen sérülékeny helyen vezetni a bovdent, ráadásul egy igencsak gyenge műanyag bizbaz van csak vezetőnek.

Ennyiért vettem
Komplett gép volt.
Szerinted hasznos?

sirfrancisd avatar
20 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
Már nincs neki semmi se.
Hátrány
Eltört a nyeregcsőnél  az Istenadta, az én 77 kg-om alatt, mi előnye lenne. 
Tapasztalat

Olvássátok el az alul lévő hozzászólásomat. No ehhez hozzáfűzném még, hogy a nyeregcső már megint hetek óta nyöszörgött. Mivel nem vagyok egy batár ember, ezért nem értettem, de lecseréltem a nyeregcsővet, és a bilincset is, hátha az selejtes, de mint kiderült nem- még egy kis pénzkidobás. Minap szereltem szét kipucolni a sártól, látom, hogy ludály a nyeregcső-mondom mi a a sz*r. Édesapám ilyen területen dolgozik, csak autókkal, rögtön tudtam, hogy a Merida cseszett rendesen hőkezelni a csőveket, mert ilyen még egy 150kg-os egyén alatt se fordulhatna elő, nemhogy az én 77kg-om alatt-durva. No de visszaszereltem, pár napig még használtam, míg nem 2 napja havertól hazajövett reccs alattam, na állva hazatekertem, szerencsére nem volt túl messze, és itthon szétkaptam, elrepedt a nyergcsőnél a váz, de olyan puha volt odabenn, hogy két újjammal tudtam csavargatni, pedig nem vagyok egy Piedone alkat. Ismerős kerékpárboltos mondta előtte épp pár nappal, hogy a Merida és a többi gyártó, kivéve párat (nem reklám!!!, csak hogy tudjátok, és ne essetek az én hibámba, most jó alugyártó még a Trek, a Cube, a Kona, a Ghost, melyek itthon is kaphatóak) már csesznek rendesen foglakozni az alu vázakkal kb. 2008 óta, és csak a karbonra gyúrnak. Az alsó -és a középkategória alu gépeit már nem is fejlesztik, és tesznek egy nagyot a minőségellenőrzésre is. Én már ezeket mind tudtam, mert sok külföldi szakirodalmat olvasok, de jó volt mástól is visszahallani. Ja srácok az ajánlatom most a Kona Kula, az év kerékpárja lett a britteknél, én is azt veszek, Meridát soha többé, legalábbis aluba már nem- ja, hacsak nem Európába csinálnák valahol, és szakemberek, nem betanított munkások. 

Erre ajánlom
Pénzkidobásra, vagy ha kevés a stressz.
12 olvasó 58%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sirfrancisd avatar
20 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
A váz jól van összerakva. Két évjáratom is volt belőle, az idei; 2009-es és a 2008-as. 2008-ban csak a grafit változat volt, én inkább a vidámabb színekre bukok, de mivel csak az volt raktáron, belementem. Azután volt egy csúnya balesetem(nem a bicó tehetett róla, hanem a Városgazdálokdás; feltúrták az utat a töltés alatt, és semmi jelzés nem volt, este jövet belementem, és elestem a bicó pedig a hátamon landolt, és eltört 3 helyen a gerincem, no ez rossz ómen volt, 2009-ben lecseréltem egy újra). A cserével jól jártam is meg nem is. A heggesztések szebben húzotak, mint a tavalyi modellen, a váz geometriáján is változtattak, nagyobb lábuak értékelni gogják, hogy a hátsó háromszög- klasszikusan- picit egyenesebb lett, ezáltal nem csak hogy merevebb, és jobban gyorsítható lett, hanem a nagy láb is nagyobb mozgásteret élvez. A festés hasonló lett(igaz most szép gyönygház fehér, de ez nézőpont kérdése), de a lakkozást jobban eltalálták, a tavalyin voltak gyengébb részek, de nem volt vészes. A menettulajdonságai vérbeli régi xc-s időket idéznek, én imádom, gyorsan belendülhetek, és még felfelé is korrektül mászik, lefelé meg abszolut nagy a biztonságérzetem. Ezzel is volt egy kis buktám, de ez pici volt (szintén útfelbontás jelöletlenül- ez itt divat Szegeden:(((), és semmi, még egy karc sem lett benne. Ja és atavalyi modellen az alsó kavicsfelcsapódáaok miatt folyton javítófestékkel buheráltam, idén ez már gyárilag is erősebb festésben részesült!
Hátrány
Nem is tudom jó szó e itt a hátrány. Vagy én voltam holt szerencsétlen, vagy a széria volt silány, vagy ide jött épp egy rakás a minőségellenőrzésen megbukott darab, de idén igazi fiaskót éltem át, mint még sose a váz vétele kapcsán. FIGYELEM, bárki aki ezt az évjáratot kívánja venni, csak olyan boltban tegye (most reklámozok, a modik lehet, hogy kiveszik, de ez a kis bolt tényleg mindanyiunknak örömére válhat, nekem több speciális gondomat tökéletesen orvosolták; vázzal, cipővel, stb. , másutt pedig elzavartak a pi-be vagy kiröhögtek, no a jó kis bolt neve: Bringa Butik Budapesten, tiszta német színvonal!!!) Történt ugyanis, hogy a tavalyi balesetes váz helyett vettem az idejit, de mivel a váz tökéletesen bevállt, ilyet akartam, csak most megadatott, hogy szép fehérbe. Leküldték a vázata nagy dobozban, gyárilag lezárva, kibontom, bakker ez csörög, hát teli volt foncsor darabokkal az egész, némelyiket ki tudtam játszani, de volt egy darab a hátsó háromszögben, ami nagyobb volt, és nem jött ki sehogy sem, pedig próbáltuk görbe orvosi csipesszel, kompresszorral kifuvatni, semmi. Itt helybe azt mondták, ne figyeljek oda, de engem nagyon bosszantott, ill. azt javasolták, fujjassak bele habot, ami beragasztja. Jó ötlet mi, akkor jó batár nehéz is lesz:(((! Na ezt még tetészte, hogy az üléscső túl tágra volt kimarva gyárilag, szétszorítva is bement a 77 kg-om alatt a nyereg(, de ezt sajnos atavalyi első modellem is csinálta, csak az meg lett belül ragasztva- kis házi kókányolással:((( ). No kiderült, hogy nem csak a váz volt kaki, hanem a Merida 3 féle nyergcsőbilincset készít, és ebből kettő ygárilag nem ér semmit se, nincs leszorító alátétük, kilazul folyton. Szerencsés az, aki már az aranyozott lapkás 3. variációt fogja ki, na az beválik hosszú távon is, még súlyosabb egyének alatt is. Na szóval jött a pesti boltból az új váz, készségesen segítettek, de már megkértem őket, hogy a nagykernél bontsák fel, és nézzék végig a vázakat, na most kapaszkodjatok, még 6 darab volt, ebből még 5-ben csörgött a sok foncsor, és többen ki sem szedhető helyen, na pfff..., de legalább egy jó volt, és az itt landolt nálam- végre. De a bolt érdemére mondom, még fotókat is küldtek nekem az interneten, hogy az új darab tetszik-e vagy sem. Hát tisztára a gyerekkorombéli Németben éreztem magam, tiszta happy voltam! A véleményem, hogy jó kis váz, azóta kiválóan szolgál, de szerintem csak hasonló mentalitású kereskedőnél merjétek bevállalni, mert ha nem, akkor súlyos pénzeket bukhattok, mint tettem én is, míg rájuk nem találtam. A Merida jó, csak az alu vázakra már kevesebb hangsúlyt fektetnek, inkább a karbont erőltetik, pedig kedves kollegáim, nem véletlenül jön vissza nyugaton újból a vas és az alu vázak renesszánsza, sok a szemét a karbonok között is!
Tapasztalat
Egyre vigyázzatok, hogy a nagyobb méretekben, az enyém 22"-es már változik a geometriája, messze sem olyan, mint a kisebb, a katalógusokban látható darabok, de ez nem feltétlenül hátrány. Hasonló terméket én nem merek ajánlani, mert a sok fórumot olvasva minden keró márkánál vannak jobb és rosszabb gyártási ciklusok, még a nagynevű-, és most divatos- Cube-oknál is, a  Ghost-ok régen meg törtek mint a kólásdoboz. Amúgy meg csak 3 európai gyár van már, de egyik se dolgozik tömeggyártásra, szóval a mi gépeink mind  a Távol-Keleten készülnek, sokszor ugyanazon gyárakban, csak más feliratokkal...
Erre ajánlom
Bárkinek aki régi vágású xc-s és akár még nagy daraboknak is, vagy magasabb emberkéknek. 
Ennyiért vettem
43000
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Titus avatar
17 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Tavaly vettem a vázat és a tél során épült fel az új bringa.

Szerintem a varratok nagyon jók a váz geometriája is hibátlan és maga az összkép nagyon igényes. Sógoroknál ahol igen sok ettől lényegesen drágább és nevesebb bringa fut, is elismerően szóltak róla. Nekem vane egy kis Specko utóérzetem ahogy a vázat nézem, talán nem véletlenül...

A váz könnyű, merev minden pontos nincs félre mart menet vagy egyéb gyártási hiba.

Egyszerűen jó és megérte az árát!

Hátrány

Az első váltóbowden, alsó elvezetése. Emiatt az átdobó alul húzós és egy műanyag vezetőn megy keresztül a bowden. Egyrészt nem a legjobb megoldás, másrészt a bowden sérülékeny, koszolódó helyen van stb.  

A fényezés érzékeny, kisebb karcok, leverődések könnyen születnek.

A sörösdoboz hang a váznál....ezt nem tudom egyszerűen megszokni.

Szállításnál nagyon vigyázni, mert egy hagyományos befogató könnyen kárt tud tenni benne.

Erre ajánlom
XC a javából
Ennyiért vettem
35000
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

fecni avatar
14 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, varacskosdisznóként használtam
Előny

- könnyű (18" 1,861 kg)

- erős hegesztések

- igényes, szép festés

- jó geometria

Hátrány

A festés. Ha egy picit odaütöd valamihez, egyből pattant le.

Tapasztalat

Nekem a "csak tárcsás" változat (TFS 900 D) van. Összességében faszán összrakott, igényes váz, ami komoly alap egy XC versenygépnek.

Amúgy tényleg látványnak sem utolsó, főleg ha két fekete (vagy fehér) géppár suhan terepgumákkal az utcákon. Respekt és tiszetelet a TFS900-nak:))))

Erre ajánlom
XC-re, versenyekre biztos. Futkosni ide-oda nem kell ilyen komoly váz.
Ennyiért vettem
38900 Ft
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

guppy avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsóbb mint a HFS

gyönyörű (nekem a full fehér van)

masszív jó geometria

full SLX hajtással, 9es tiagra sorral hibátlan, lendületes haladós menetteljesítmény!!

avid fékekkel maga az álom..

Hátrány

a fényezés valóban érzékeny...  főleg a fehér.. sajnos egy lepattanás már van az enyémen is...

óvatosan kell szerelni!!!

Tapasztalat
Ajánlom mindenkinek!  Ha kell építek bárkinek ilyet mert ez gyárilag közel sem ilyen.!!
Erre ajánlom
Mindenkinek aki hajlandó 250e pénzt költeni a tökéletes hobby és túra gépre..  ja és látványnak sem utolsó..  meseszép ...  :)
Ennyiért vettem
építményalap
Csatolt képek
Merida Matts TFS 900-V  2008 mtb váz
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Atsuko avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

nagyon könnyű, alumínium, hihetetlen szép darab.

A hegesztések nagyon jók, robotok csinálták : ) 

a festés és a fényezés nagyon tartós

Merev,  a monoblokk jó magasságban van.

szerintem mindenképpen megéri ilyen vázra építeni! 

Hátrány
Talán, hogy csak alulhúzós első váltót tehetsz rá, és hogy ha a hátső féket akarsz rá tenni, akor a végig bowden házban kell vezetned a bowdent, mert csak kötegelős rogzítés van az alján a felső rudnak az alján ezért csökken a fékerő.
Tapasztalat
Erre ajánlom
XC, vagy durvább
Ennyiért vettem
38.000 Ft
12 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-10 (10 vélemény)
Rendezés
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
2008-as Merida Matts TFS 900-V vázat hol lehet vásárolni?
6 válasz
utolsó: 2013. márc.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Matts TFS 900-V termékkel kapcsolatban: