Aki szereti a bringáját az nem sajnálja átalakítani "jobbra" és költeni rá.
2011-re most ezek vannak rajta: gumi(Schwalbe Marathon Extreme 2.25), pedál(VP-59), SELLE ROYAL ENERGI LOOKIN ülés, ergonómikus markolat(BIKEFUN Ergo1),szarv BTS XC-Elite, fékek(Avid G3 185/160-BB7), BTS 38T lánctányér, KMC X-9 lánc, SRAM X.9 markolatváltó, teflon bovdenek, elől: X-7 hátúl X-9 váltó, Sram PG-980 kazetta. Gyorszáras tengelyek lecserélve BBB imbuszosra, BBB nyeregszár bilincs, Specialized XC Riser kormány 660mm, XLC pro 90 kormányfej, XLC fékkarok, THOMSON ELITE üléscső, MAVIC Crossride kerekek. FOX 32 140 Vanilla RLC telló és gyönyörűen jár!
Az alap modelben a leggyengébb láncszem az AVID Roundagon Rotor féktárcsa ezt NEM hegyi lejtőzésre találták ki egyből le is cseréltem G3-asra.
Gyárilag a két tengelyben szétszedhetős csapágy van és elég gyengén voltak összerakva, mert a kátsó valahogy a jobb oldalra csavarodott.
Amikór egy borulás közben eltörtem a váltó tartó fület a Ridebike szervizében szóltam a két tengelyről is és ott olyan pontosan összerakták, hogy azóta tökéletes kb:10-12000km-ig. Mert a Mavic elött észrevettem, hogy egy kicsit kotyogni kezdett az első csapágya a hátsóban pedig egy küllő elpattant amikór ugrálgattam a FOX teló val.
És beszereztem egy váltótartó fül védőt ACOR ARD 2601-et ez a váltót nem védi, de a fület igen. Azóta még vólt kb:3 borúlásom és csak az X-7 váltót darálta le az aszfalt le is cseréltem bár még mindíg tökéletesen működik hihetetlen jók , gyórsak és strapa bíróak a SRAM-ok.
A DART 3 telót azonnal le kell cserélni legalább egy TORA-ra de legjobb a FOX bármelyike.
Elötte egy merevvázas MONTANA MYTOSOM volt 4000km-rel és szerintem nem kell rola beszélnem hogy a TURNEY váltórendszer mennyire rosz.Ha elolvastátok mit változtattam a bringán csak ajánlani tudom ezt a tunning receptet bár kb 3 kilóval többe kerül mindenki azt változtat rajta amit akar a tudása szerint.(egyszer segítettem egy reménytelen defektesen aki még azt sem tudta, hogy 26-os belső kell neki pedig a MERIDÁJA nem tünt ólcsonak).
És minimum egy ABUS BORDO 6000/6500 lakat kell hózzá + egy vastag oszlóp, hogy még meglegyen.
Ha erre szánjátok magatokat akkor a 2010 modelt vegyétek, mert sokkal jobb minőségü RST telót kapott 1.5" nyakkal és vastagabb becsúszokkal ami merevebb. XC-hétvégi terepes, városi harcos(lépcsőzést jól bírja) aki már nem elégszik meg egy TESCO-s(7000ft-s ösztelós törött kormányú-már láttam ilyet a Tescoban) bringával aki már ad magára és viszonylag tűrhető áron akar egy minőségi darabot venni. A gyári súlya: 13800g fapados üléssel, gagyi pedállal.