Márka, fíling, teleszkóp, festés minősége, általában az összeszerelés minősége. A 1.5"-os fejcső olyan érzést ad, mintha egy szuperszonikus tankot hajtanál. :)
A Hutchinson Iguana külsőgumikkal aszfaltra ne merészkedj! Ha egy picit is koszosabb az út, nagyon gyorsan ki tud törni az eleje, szerencsére érezni a kormányon az idegeskedést, az elbizonytalanodást előtte.
Mindenek előtt: a Cannondale-fíling. :) Fantasztikus érzés hogy ilyen bringával teker az ember, nem kicsit feltűnő jelenség. Elég rendesen megfordulnak utána az emberek.
Én Németországból rendeltem a bicómat, így postaköltséggel együtt is olcsóbb volt (kb. 240 vs 288). A Cannondale garancia ettől függetlenül is érvényes rá (nem utolsó szempont, hogy az első tulajnak a vázra élettartam garanciája van).
A váz... csodaszép. A lapított támvillák elég érdekesen festenek, oldalról valószínűtlenül vékonyaknak hatnak. Nagyon rázós terepen határozottan lágyabb érzés, mint az előző Mongoose-omon volt, nem rázza ki a tömést a fogamból. Mászás közben viszont kifejezetten merevnek éreztem. A geometriája igéző, szemet gyönyörködtető. A festés megint csak csillagos ötös, sajnos egy esés után alkalmam nyílt betekintést nyerni, hány rétegből is áll a festék/lakk a vázon (több :)).
Az alkatrészek szépen teljesítik a feladatukat, így 1000km után csupán a váltón kellett picit állítanom. Külön kiemelném az RST Deuce telót, nagyon finoman és precízen működik, egyszerűen imádom. Kicsit a régi Bomber Z1-esemre emlékeztet.
A BikeMag elég rendesen lehúzta a Shimano tárcsafékeket; nekem ez az első tárcsás gépem, így alig van összehasonlítási alapom, viszont az XT V-fékhez képest határozottan erősebb, két ujjal is bárhol, bármikor meg lehet állni vele. Utána tekertem pár métert egy Avid Elixir fékes géppel, így azért érezni a különbséget az Avid javára, de továbbra is azt mondom, ezekkel sincs semmi gáz.
A bringát postán kaptam; a dobozban gyakorlatilag teljesen össze volt szerelve, csak az első kerék, az ülés és a pedál volt külön. Nem tudom hogy ez Cannondale specialitás vagy az üzletet dícséri, de nagyon pontosan be volt állítva rajta minden, 3 perc alatt használatra kész volt a bringa. Egyedül a pedálokat cseréltem le rajta a jó öreg SPD-mre, a többi cucc egyelőre gyári rajta. A következő áldozat a gumi lesz, tényleg életveszélyes tud lenni.
A 178 centimhez a 16"-os vázméret finoman szólva is kicsi, de tudatosan vettem ekkora gépet. Terepen, lépcsőn, figurázás közben egy áldás a pici váz; aszfalton, 30-35-tel rakva neki viszont elég kényelmetlen.
Ja igen, a telóhoz még annyit, hogy három távtartó gyűrűt applikáltak be a kormányszár alá (azóta fölé került), így a teleszkóp nem lett ultra rövidre vágva. Nem mintha sok vázba lehetne betenni a 1.5"-os csövet, de azért szép ez az előrelátás. :)
Összességében: nem bántam meg a vásárlást, gyönyörű bicó, nagyon jó érzés tekerni vele. Ennyi pénzért viszont más márkából magasabb felszereltséget kaphatsz, vagy ugyanezt a szettet olcsóbban. Ezzel együtt nekem megérte, imádom.
Én 90%-ban munkába járásra használom (napi 2x18km), na ez az, amire nem ajánlom. :) A külső gumik egyszerűen alkalmatlanok erre a feladatra, és a bringa is szinte folyton azt kérdezi, "mikor megyünk már terepre?" De akár csak egy döngölt földúton, esetleg kicsit durvább hegyiösvényen is magára talál, és tényeg egy álom vele tekerni. Ahogy a teleszkóp szuszog alattad, olyan mintha a bringa hálásan nyihogna... :)