Cube Aim 29 Disc mtb

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.01.)
  • Listaár: 149.990 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




kanpulyka avatar
20 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • 29-es
  • jó geometria
  • nem túl nehéz, sőt 
  • szép
Hátrány

Ezért az árért nincs neki olyan.

Tapasztalat

Elsősorban városi közlekedésre vettem (még akkor is, ha sokan erre felhorkannak), de erről majd később. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni a 29-est, és időnként elgurulok a Pilisbe is egy-két körre. A kétkedő-okoskodó hangok ellenére eddig fényesen bevált, alapvetően nagyon elégedett vagyok. A hajtóművet egyből cseréltem egy Deore XT-re, a testsúlyommal és tekerési szokásaimmal (inkább taposok, mint pörgetek) a gyári nem lett volna hosszú életű. Némi kísérletezgetés után lecseréltem a gyári nyerget, ami nagyon mutatós darab, de nekem kényelmetlen volt. Átraktam a korábbi bringáról a kormányt is, amelyik így kényelmesebb pozíciót is jelent, valamint keskenyebb - ez nagy előny a városban, hátrányát pedig még nem éreztem. 

A Tektro hidraulikus fékek egyértelműen kevesek, ebben szerepe lehet mázsás súlyomnak is, de azért meg lehet állni vele, ám az óvatosság nem árt. Ugyanakkor a hátsó fék "védett" felfogatása ügyes, praktikus. A telót hagyjuk, puha és az állítgatási lehetőségekkel sem hoz zavarba - némi előfeszítést tekergethetünk minden száron. Én tökig betekertem, így az aszfalton megfelelő, de így meg recsegni kezdett. Tehát a komolyabb fejlesztés, tuning első lépései egyértelműen a villa-fékek kell legyenek. 

A váltó teszi a dolgát, szépeket csattan, de különösebb gond nincs vele, néha rakoncátlankodik. A gumik 4 barra nyomva aszfalton is jól, viszonylag csendesen gördülnek, jól tapadnak, egészen addig, amíg az ember nem kezd el döntögetni, mert már 20 km/h óra körül hajlamosak driftelni. Terepen viszont kiváló, kapaszkodik szépen. A gyári pedál is vicc kategória, ezt is lecseréltem egy Bike Positive platformra.

A városban már sokat hajtottam, egyetlen hátrány, vagy inkább szokatlan tényező a nehézkesebb, lassabb megindítás. De ha egyszer elindul, akkor megy, mint a meszes, az első alkalommal, a szokásos munkába járós időmön rögvest javítottam. Az emelkedős hazafelé hajtás is egyetlen vigyorgássá vált, mászni is nagyon jól mászik, nekem könnyebbnek tűnt, mint az előző, 26-os bicajommal. Ahhoz képest, hogy nagykerekű, miután megszoktam, nagyon jól terelhető, döntögethető, az aszfaltos huligánkodás határait inkább a gumik húzták meg, mint a geometria. A tengelytáv éppen 100 cm talán ennek is betudható mindez. Kap majd két Schwalbe Big Apple-t, akkor szerintem veszedelmes egy állat lesz belőle.

Erdőben még nagyon keveset és szolid, családi kirándulásos tempóban mentem, így arról még nem tudok beszámolni, de nem hinném ezek után, hogy csalódást fog okozni.

Hogy mondjak rosszat is: a nyeregcső kulacstartója szerintem kerülhetett volna lejjebb, mert nehézkes berakni a kulacsot vagy éppen a Trelockot (ez utóbbit át is raktam a másik csőre). A vázon elhelyezett csomagtartó-furatok nálam a "Miafasznakegyilyenbringára" kategória, de ezeken túl semmiféle jóvátehetetlen hibája nincs a biciklinek. Érdekes és nem túl kellemes élmény volt még, hogy a nagy kerekek egy esős napon már mérsékeltebb tempóban is nagyon magasra verték fel a vizet, elöl konkrétan a képembe.

Kisebb súlyú hobbibringások akár gyári állapotában is (na jó, kivétel a pedálok) használhatják, de tökéletes alap az építkezéshez. Nagyon sok 29-est megnéztem ebben az árkategóriában, de nincs okom megbánni a döntésemet.

Erre ajánlom

Aki ki akarja próbálni a nagykerekűzést, és minden ellenkező vélemény dacára, nagyon bevált a budapesti dzsungelben, nagyon passzol a sportos közlekedési stílusomhoz.

Ennyiért vettem
139900
Mért tömeg
14200 g
Csatolt képek
Cube Aim 29 Disc  2015 mtb
Cube Aim 29 Disc  2015 mtb
erre cseréltem a gyárit
Cube Aim 29 Disc  2015 mtb
egy a sok okos megoldás közül
12 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Aluminium Lite, AMF, belső kábelvezetés, könnyen felszerelhető kitámasztó felfogatás


anyag:

Alumínium


méretek:
  • 15"
  • 17"
  • 19"
  • 21"
  • 23"

 
színválaszték:
  • Fekete-fehér
  • Kék-zöld

villa (teló):

SR Suntour XCT Disc 29", 100 mm


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Tourney,

FC-TX801, 42x32x22T, 170 mm


lánc:
KMC Z7
fogaskoszorú:
Shimano CS-HG20 (Tourney),

12-32


első váltó:
Shimano Altus,

FD-M313-M6, Downswing, 31,8 mm


hátsó váltó:
Shimano Altus,

RD-M280


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

Cube PP MTB


Kerék

felni:

Cube SX, Disc


első agy:

Cube K68R


hátsó agy:

Cube K68F


külső gumi:
Schwalbe Smart Sam,

Active, 2.1"


Irányítás

váltókar:
Shimano Altus,

SL-M310, Rapidfire-Plus


kormány:

Level 9 Riser Bar, 660 mm


kormányszár:

Level 9, 31.8 mm


kormánycsapágy:

Cube No. 10 félintegrált


nyereg:

Cube Active 1.1


nyeregcső:

Level 9 Post, 27.2 mm


Fék

tárcsafék:

Tektro HD-M290 hidraulikus


 
féktárcsa:

160 mm


fékkar:

Tektro HD-M290


tömeg:

14,2 kg


 
további információk:

RFR Varioclose 31.8 mm nyeregcső bilincs


Cube logó

Cube márka bemutatás

A Cube egy német kerékpárgyár, mely bár országúti, gyermek, túra, és városi kerékpárokat is készít, főleg hegyikerékpárjairól vált ismerté. A céget 1993-ban alapította Marcus Pürner, az apja asztalosműhelyében, egy 50 m²-es területen. Mára a termelési terület 20.000 m²-re nőtt, és 33, főként európai országban kaphatóak a gyár kerékpárjai, de még mindig a németországi Waldershof-ban folyik a gyártás.

A cég hitvallása szerint közönséges kerékpárokat gyártani nem a Cube stílusa. A bringák tervezését az elhivatottság, és a versenysportban, valamint a tesztpilóták által szerzett tapasztalat motiválja. Törekszenek arra, hogy a felhasználási módnak és a felhasználói célcsoportnak leginkább megfelelő geometriát, alkatrészeket, és részletmegoldásokat alkalmazzák. A prototípusokat laborban és élesben egyaránt kemény próbatételnek vetik alá, mielőtt a boltokba kerülnének.

A Cube több versenycsapatot is támogat, többek közt Bike Junior Team-et. A csapatban részt vevő fiatalokat nem csak a versenyekre készítik fel, és viszik el őket, hanem minden evvel járó oktatásban is részesítik őket, kezdve a szponzorokkal való kommunikáción, a közösségi szerepléseken át a fotózásokon való viselkedésig. Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetnek a doppingmentes sportszemlélet kialakítására, és az eszerint gondolkodó utánpótlás kinevelésére.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Milyen 29ert ajánlotok 180000 alatt? pl:Cube Aim, Cannondale Trail
15 válasz
utolsó: 2013. máj.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Cube Aim 29 Disc termékkel kapcsolatban: