Cube AMS 100 mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.02.)
  • Listaár: 535.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

tökös avatar
12 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Az előnye miatt vettem meg...   " ALL MOUNTAIN"

Szinte minden terepen jól viselkedik, és higgyétek el  nekem, ez hatalmas előny...

Hátrány

Előbb utóbb elő fognak jönni a hátrányok is, tökéletes bringa nincs..

Talán csak annyi hogy az előző gazdája kicsit trehányúl bánt vele...

Tapasztalat

Black'n'green vagy Black'nWhite
Hayes Strocker Trail 180/160 mm
FSA NO.10 felintegralt
Shimano Deore Xl RD-M772 Arnyek
Shimano Deore SL-M590 Down-Swing
Shimano Deore SL-M590 Rapidfire-Plus , 9 sebesssqes
Shimano Deore FC-M532, integralt tengely
Fasten A1u
Schwalbe Nobby Nic / kevlar Racing Ralph 2.25
Easton EA30 tulmeretes
Sunringle Ryde XMB
HPA 7005 Hydroform Triple Buted, FSP 4-link
Easton EA30 tulmeretes Lowrizer
RFR terrneszetes forrnajat
Easton EA30
Manitou Radium RL 100mm, Lockout
12,7 kg
16 ", 18",20 ", 22"
Rock-Shox Reba SL 100mm

 

Nagyjából ezek az adatok... 

A bicikli használt, ezért generál átnézés előtt áll, alaposan letakarítottam, nagynyomású vizes tisztításon esett át..

Cirka 10 kilométert tettem meg vele, hogy ez most kevés vagy sok ?

Mivel összteleszkópos a rugózását be kellett állítanom az én méretemre, nagyon könnyen beleszerettem, ezt a rugózást nekem találták ki, kurvára idegesítő hogy Budapest utcái árkokkal van tele, és mindegyik árok seggbe rúg..

12,7 kiló, ezzel már nem gond a Rózsadomb sem, nem túlzok, kényelmesen fellehet tekerni, na jó egy két izzadság csepp azért kell hozzá
Lefelé teljesít a legjobban, mert merev vázas bringával, elharapod a nyelved, annyira szar az út lefelé  ( 40-50 km sebességnél )

A fékkel még nem vagyok kibékülve, de lehet hogy új pofákkal más lesz, én a kemény fékezés híve vagyok, nem szeretem ha picit csúszik..

Megbízhatóságával még várnék vagy fél évet

 

Sunringle Ryde XMB kerekek vannak rajta, ezt a márkát nem ismerem, az agyak ipari csapágyasak, nem lehet velük gond elvileg, a hátsó váltó újszerű, a fogaskoszorúk újak, és a lánc is..

A kerékpár mérete 20"-os, gyakorlatilag ez a méret ritka mint a fehér holló, nekem meg ez a méretem, és ez sem egy elhanyagolható szempont, beletelt egy csomó időbe mire ráakadtam erre a bringára, ár és értékarányban verhetetlen..

Folyt...
Azóta közel 100 kilométert mentem vele, a hátsó rugóstag terepen bizonyos határig elképesztő, persze nem kimondottan DH-s gép, de terepen nagyon ott van

a seggem azért megérezte a 100 kilométert ezért is nem vagyok marathonista, 70 kilométer aszfalt, 30 kilométer terep, az a terep amit inkább kátyúnak hívnak..

 

 

 

 

 

 

Erre ajánlom

Furcsa, de én azt ajánlom hogy ha tehetitek, próbáljátok ki az össztelós bringákat

Minél kényelmesebb egy bringa, annál könnyebb beleszeretni..

Főleg ha az ember hajnalban kell, hogy bringával menjen a munkahelyére...

Cirka 35 év tapasztalatából mondom ezt...
Talán nem tartozik ide, de a bringa felvonulásokon látok olyan csótány bringákat...
Bárcsak érteném, miért ez az igénytelenség...

Ennyiért vettem
150 ezer
Mért tömeg
12700 g
Csatolt képek
Cube AMS 100  2011 mtb
Cube AMS 100  2011 mtb
Cube AMS 100  2011 mtb
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

susscrofa avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Én alkatrészenként vettem meg és magam építettem össze, illetve ahol tudásom hiányos volt, ott segítettek barátok a Megyeri Kerékpárboltban. :)

Főbb részek:

Cube Ams 100 comp váz x-fusion shox 02-rc 165 mm-es levegős rugóstag, lockolható, visszaút csillapítás is állítható.

Első teló: RS Recon Gold Tk 2012 levegős 80-100-120 mm.

DT Swiss kerékszett DT 370-es hat csavaros agyak, x430-as felnik

Xt shadov hátsó, slx első váltó.

Váltókarok Deore

3x9 sebességes

FSA V-drive hajtókar

Jelenleg mechanikus tárcsafékeket használok. Hayes mx4-et.

A hajtást és a váltókarokat tervezem lecserélni és talán egy olajos fék garnitura is ráférne, de mivel nem versenyzek vele és teszi a dolgát , engem nem zavar. Lejtőn nagyon jól megy, mászásnál nem pogózik , nagyon jól eltalált geometria. A DT kerekekk véleményem szerint nagyon jól futnak, súlyával is meg vagyok elégedve, ígaz nem könnyű, de mégis csak egy össztelós gépezet. :)

 

Hátrány

Hátrányt még nem tapasztaltam... vigyázni kell rá nehogy valami zenekar ezen gyakoroljon.

Aki szeret erdőn mezőn, hegyekben tekerni azoknak csak ajánlani tudom!

Ennyiért vettem
kb: 300-nál tartok
Mért tömeg
13600 g
Csatolt képek
Cube AMS 100  2011 mtb
egyik kedvenc terepem
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

molbar77 avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

NAgyon pontos építés, kiváló minőség a legjobb alapanyagokpól. Gagyi nincs rajta.

Csöndes, pontos, megbízható a Cube AMS 100.

A forgáspontok egyszer nyikorogtak, de egy nagynyomású mosás megoldotta a problémát.

Lejtőzés remek, a traileken nagyon jól viselkedik.

A Formula fék brutális fékhatást ad, az enyémen elöl hátul 160-as tárcsa van, és nekem szinteres betéttel jött be. igazán.

Az SRAM rendszer pontos mint a svájci óra. XO váltókar -X-9 hátsóváltóval perfekt! A SRAM racsnisor egy igazi szépség.

 

Elöl furcsáltam a gyárilag XT szettet a SRAM X0 marokváltóval, de mökjól szabályozható, miután 2-ugrásra vált egy tányért. Tetszik.

 

Hátrány

Mászáshoz az én stílusomhoz kicsit magas volt az eleje, egyenesre cseréltem a rizer kormányt, kivettem egy karbon gyűrűt és lefordítottam a stucnit. Így már sokkal jobb.

 

Tapasztalat

56-os vázzal használom ezt a Cube XC össztelóst, 192 centi vagyok. 

DT-agyban cseréltem csapágyat.... más komoly nem volt.

A Fox villa szimeringje kifolyt de ez nem újdonság ez a FOX gyengéje, azt is cseréltem.

Erre ajánlom

Eredeti felszereltségében Maraton és túra. Kicsit áthangolva XC-re is remek

Csatolt képek
Cube AMS 100  2008 mtb
Cube-om
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

boca avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Egyértelműen a megjelenés. Gyönyörű az AMS 100, mint a Cube-ok általában. A vázkidolgozás, a forrasztások és a vázgeometria a gyári felszereléssel egy tényleges All Mountain Series géppé teszi, amely egy kiadós, meredek lefelén is megállja a helyét, mint egy erős kapaszkodáskor. A széles kormánynak hála, rögtön reagál a legkisebb elmozdításra, nekem viszont túl szélesnek bizonyult, így cseréltem. Elöl RS Reba teló működik, hátul egy Manitou levegős tag csillpít, ami lockolható, mászáskor ezt előnyként veszik, de sokan ágállnak ellene. Nekem mászáskor jól jött, mikor lockoltam, mert rögtön éreztem a pluszt, amit ilyenkor a pogózás elvesz. Bár a hátsó rész is roppant módon állítható, mindenki megtalálja a magának megfelelő beállítást.

Gyári felszerelése Deore váltó, első láncátdobó, hajtómű - integrált, Xt váltókanál, Hayes Stroker hidrós fékek, Alexrims felnik, Schwalbe gummák.

Az AMS 100 tömege 13 kiló, ezekkel az alkatrészekkel, ami egy fullyhoz képest nem rossz. 

Én pár alkatrész lecseréltem, a kormány, a felnik és azülés Syncros-ok, a hajtóművem XTR. Így most 11 kg.

Hátrány

Az ára. A német precizitást bizony borsosan mérik, ilyen kategóriát kapni olcsóbban. Nekem a túl széles kormány, de azt cseréltem. Bár jól működik a váltó (Deore) azért egy xt elfért volna rajta, ha már a hátsó váltókanál xt. Súlyos hiba a kulacstartó szemek rossz elhelyezése, nekem 20"-os a vázam, de a hátsó 3D felfüggesztés miatt az üléscső részen elhelyezett szemekre ha felrakom a kulacsot, akkor nehéz kihúzni belőle azt. Nekem a Hayes fékhatásával is picit gondom van, néha igen erőből kell fékeznem, hogy a kívánt fékhatást elérjem. Legközelebb ezt cserélem.

Tapasztalat

Maratonokon, a 24 óráson, a Mátrában DH pályán is teszteltem ezt a Cube XC/AM össztelóst. Kapott vizet, sarat, estem vele, összességében egy remekül eltalált strapabíró modell, aki mégjobban zúzni szeretne lefelé, de még nem igazi DH-s annak a gyár kínálja a 125-ös szériát, 125 mm rugóúttal, de nekem a 100 mm is elég volt. Jelenleg is használom! :)

Erre ajánlom

Aki már nem csak hétvégén teker, mert ahhoz drága...Maratonozni, túrázni, zúzni egyaránt megfelel, és ha odafigyelünk rá, ő is viszonozza és nem hagy cserben.

 

Ennyiért vettem
356000
Csatolt képek
Cube AMS 100  2008 mtb
19 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Triplán húzott 7005 Alumínium


méretek:
  • 16"
  • 18"
  • 20"
  • 22"

 
színválaszték:

Fekete - kék - fehér


villa (teló):

Rock Shox Reba RL

  • 100mm rugóút
  • Motion Control
  • PopLoc

 
hátsó rugóstag:

Manitou Radium Expert

  • 165×38 mm
  • Lockout

Meghajtás

hajtókar:
Shimano SLX,
  • FC-M660
  • 42x32x24T
  • 175mm
  • Integrált BB

középrész:
Shimano SLX,

Integrált


első váltó:
Shimano Deore,
  • FD-M591
  • Down Swing
  • 34,9 mm

hátsó váltó:
Shimano Deore XT,
  • RD-M780
  • Shadow

 
fokozatok száma:

3×10


pedál:

Nem tartozék


Kerék

felni:

RFR ZX24


első agy:
Shimano Deore XT első,
  • HB-M785
  • Disc

hátsó agy:
Shimano Deore XT első,
  • FH-M785
  • Disc

külső gumi:
Schwalbe Rocket Ron,
  • Performance
  • 26×2,25"

Irányítás

váltókar:
Shimano Deore,
  • SL-M591
  • Rapidfire-Plus

kormány:

Easton EA30 Lowriser Oversized


markolat:

CUBE Performance


kormányszár:
Easton EA30,

Oversized


kormánycsapágy:

FSA No.10

  • Félintegrált

nyereg:

Selle Italia X1


nyeregcső:
Easton EA30,
  • 31,6 mm

Fék

tárcsafék:
Shimano BR-M445,

Hidraulikus


 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Shimano BL-M445


tömeg:

12,7 kg


Geometria

váz geometria kép
Cube logó

Cube márka bemutatás

A Cube egy német kerékpárgyár, mely bár országúti, gyermek, túra, és városi kerékpárokat is készít, főleg hegyikerékpárjairól vált ismerté. A céget 1993-ban alapította Marcus Pürner, az apja asztalosműhelyében, egy 50 m²-es területen. Mára a termelési terület 20.000 m²-re nőtt, és 33, főként európai országban kaphatóak a gyár kerékpárjai, de még mindig a németországi Waldershof-ban folyik a gyártás.

A cég hitvallása szerint közönséges kerékpárokat gyártani nem a Cube stílusa. A bringák tervezését az elhivatottság, és a versenysportban, valamint a tesztpilóták által szerzett tapasztalat motiválja. Törekszenek arra, hogy a felhasználási módnak és a felhasználói célcsoportnak leginkább megfelelő geometriát, alkatrészeket, és részletmegoldásokat alkalmazzák. A prototípusokat laborban és élesben egyaránt kemény próbatételnek vetik alá, mielőtt a boltokba kerülnének.

A Cube több versenycsapatot is támogat, többek közt Bike Junior Team-et. A csapatban részt vevő fiatalokat nem csak a versenyekre készítik fel, és viszik el őket, hanem minden evvel járó oktatásban is részesítik őket, kezdve a szponzorokkal való kommunikáción, a közösségi szerepléseken át a fotózásokon való viselkedésig. Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetnek a doppingmentes sportszemlélet kialakítására, és az eszerint gondolkodó utánpótlás kinevelésére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Cube AMS 100 termékkel kapcsolatban: